Pudete Sentite Ogni Emozione Sùbitu? Pruvate Accoglie un Zitellu
Cuntenutu
Avè un nascitu hè pienu di cuntradizioni è oscillazioni emotive. Sapendu ciò chì duvete aspittà - è quandu uttene aiutu - pò aiutà à navigà in i primi ghjorni di parentela.
Sò 3 ore dopu meziornu U zitellu pienghje. Di novu. Piengu. Di novu.
Ùn vedu à pena da i mo ochji chì sò cusì pesanti di stanchezza. E lacrime d'eri anu cristallizatu longu à a linea di u coperchio, incollendu e mo ciglia.
Sentu un rimore in a so panza. Aghju paura induve sta andendu. Puderaghju avè pussutu ritruvallu, ma dopu l'aghju intesu. Aghju da cambià u so pannolinu. Di novu.
Questu significa chì seremu per un'altra ora o duie. Ma, simu onesti. Ancu s'ellu ùn avia micca cacatu, ùn averia micca pussutu turnà à dorme. Trà l'ansietà d'aspittà ch'ellu si move di novu è u diluviu di e cose da fà chì mi inundanu a mente à u mumentu chì chjudu l'ochji, ùn ci hè "sonnu quandu u zitellu dorme". Sentu a pressione di sta speranza è di colpu, piengu. Di novu.
Sentu i roncati di u mo maritu. Ci hè un furore di rabbia in me. Per qualchì ragione, in questu mumentu ùn mi ricordu micca chì ellu stessu era finu à 2 ore in u primu turnu. Tuttu ciò chì possu sente hè u mo risentimentu ch'ellu si mette à dorme subitu quandu aghju veramente bisognu. Ancu u cane ronca. Tuttu u mondu pare dorme, ma eiu.
Stendu u zitellu annantu à u tavulinu cambiante. Si lampa cù u cambiamentu di temperatura. Accendu a luce di notte. I so ochji d'amandula sò spalancati. Un mughju senza denti si sparghje in u so visu quandu mi vede. Si striduleghja cun eccitazione.
In un mumentu, tuttu cambia.
Qualunque sia fastidiu, dulore, stanchezza, risentimentu, tristezza, chì mi sentia si scioglie. È di colpu, ridu. Ridendu pienu.
Cogliu u zitellu è l'aghju abbracciatu versu mè. M'hà ingutuppatu i so picculi bracci intornu à u collu è s'ingutuppa in a fessura di a mo spalla. Piengu, torna. Ma sta volta, sò lacrime di pura gioia.
Per un spettatore, a muntagna russa di l'emozioni chì un novu genitore sperimenta pò sembra fora di cuntrollu o ancu inquietante. Ma per qualchissia cù un zitellu, questu vene cun u territoriu. Questu hè parentità!
A ghjente dice spessu chì hè "u tempu u più longu, u più cortu", Beh, hè ancu u tempu u più duru, u più bellu.
Capisce l'emozioni
Aghju campatu cun disordine d'ansietà generalizata a mo vita sana è vengu da una famiglia induve a malattia mentale (in particulare i disordini di l'umore) hè prevalente, allora pò esse spaventosa à volte quantu i miei sentimenti oscillanu estremi.
Mi dumandu spessu - Sò in i primi stadii di a depressione postpartum quandu ùn possu micca piantà di pienghje?
O mi devu depressu, cum'è u mo missiavu, quandu mi sentu tantu sfundatu chì u ritornu di u testu di un amicu o di a telefunata mi pare impossibile?
O sviluppu ansietà per a salute, perchè sò sempre cunvintu chì u zitellu si ammala?
O aghju un disordine di rabbia, quandu mi sentu arrabbiatu in furia versu u mo maritu per qualcosa di chjucu, cum'è cumu a so forchetta sciappa contr'à a so ciotola, temendu ch'ellu svegliessi u zitellu?
O diventeraghju ossessivu compulsivu, cum'è u mo fratellu, quandu ùn possu micca piantà di fissà u sonnu di u zitellu è bisognu di a so rutina di notte per esse estremamente precisa?
A mo ansietà hè anormalmente alta, quandu mi preoccupu di ogni cosa da assicurassi constantemente chì a casa, i buttiglii è i ghjoculi sianu ben sanificati, per allora preoccupassi chì u so sistema immunitariu ùn si custruisce micca se e cose sò troppu pulite?
Da inchietassi ch'ellu ùn manghja micca abbastanza, per poi preoccupassi ch'ellu manghja troppu.
Da preoccupassi ch'ellu si sveglia ogni 30 minuti, à poi preoccupassi "hè vivu?" quandu dorme troppu longu.
Da inchietassi ch'ellu hè troppu tranquillu, à poi inchietassi ch'ellu hè troppu eccitabile.
Da preoccupassi si face un rimore sempre è sempre, à dumandassi induve hè andatu quellu rumore?
Da preoccupassi chì una fase ùn finiscerà mai, à ùn vulè mai finisce.
Spessu sta dicotomia emozioni ùn accadrà micca solu da un ghjornu à l'altru, ma in pochi minuti. Cum'è quellu battellu di i pirati à a fiera chì oscilla da una punta à l'altra.
Hè spaventosu - ma hè nurmale?
Pò esse spaventosu. L'imprevisibilità di i sentimenti. Eru particularmente preoccupatu datu a mo storia di famiglia è a tendenza à l'ansietà.
Ma quandu aghju cuminciatu à ghjunghje à a mo rete di supportu, da u mo terapeuta à altri genitori, aghju capitu chì in a maiò parte di i casi u largu spettru di emozioni chì sperimentemu durante i primi ghjorni di un primu figliolu ùn hè micca solu cumpletamente normale, hè esse aspettatu!
Ci hè qualcosa di rassicurante sapendu chì tutti passemu per ellu. Quandu sò stancu è risentitu à 4 ore à manghjà u zitellu, sapendu chì ci sò altre mamme è babbi chì sentenu esattamente a stessa cosa aiuta. Ùn sò micca una cattiva persona. Sò solu una nova mamma.
Benintesa ùn hè micca sempre solu u baby blues o i mumenti emotivi di a prima parentità. A realtà hè, per alcuni genitori, i disordini di l'umore postpartum sò assai reali. Hè per quessa hè impurtante, sè ancu dumandate se i vostri sentimenti sò normali, di parlà à un amatu o un prufessiunale medicu per circà aiutu.
Aiutu per i disordini di l'umore postpartu
- Postpartum Support International (PSI) offre una linea di crisa telefonica (800-944-4773) è supportu di testu (503-894-9453), è ancu riferimenti à i fornitori lucali.
- National Lifeline Prevention Suicide prevede linee d'aiutu 24/7 gratisi per e persone in crisa chì puderebbenu pensà à piglià a so vita. Chjamate 800-273-8255 o mandate un testu "Bonghjornu" à 741741.
- L'Alleanza Naziunale nantu à e Malatie Mentali (NAMI) hè una risorsa chì hà à tempu una linea di crisa telefonica (800-950-6264) è una linea di crisa di testu ("NAMI" à 741741) per quellu chì hà bisognu d'assistenza immediata.
- Maternità Capita hè una cumunità in linea iniziata da un sopravvivente di depressione postpartum chì offre risorse elettroniche è discussioni di gruppu via app mobile.
- U Gruppu di Supportu Mamma offre un supportu gratuitu peer-to-peer nantu à e chjamate Zoom guidate da facilitatori addestrati.
Diventà genitore hè a cosa più dura chì aghju mai fattu, è hè a cosa più soddisfacente è sorprendente chì aghju mai fattu, ancu. Onestamente, pensu chì e sfide in quelli ghjorni precedenti rendenu in realtà i momenti di gioia assai più ricchi.
Chì ghjè quellu vechju dettu? Più grande hè u sforzu, più dolce hè a ricumpensa? Benintesa, fighjendu u visu di u mo picculu avà, hè bellu darn dolce, senza sforzu necessariu.
Sarah Ezrin hè un motivatore, scrittore, prufessore di yoga è furmatore di prufessori di yoga. Basata in San Francisco, induve stà cun u so maritu è u so cane, Sarah cambia u mondu, insegnendu l'amore di sè à una persona à a volta. Per più infurmazione nantu à Sarah, visitate u so situ web, www.sarahezrinyoga.com.