Cisti Epidermoidi
Cuntenutu
- Chì provoca cisti epidermoidi?
- Cumu sò diagnosticati i cisti epidermoidi?
- Cumu sò trattati i cisti epidermoidi?
- Chì ci sò e prospettive per i cisti epidermoidi?
Chì sò i cisti epidermoidi?
I cisti epidermoidi sò chjuchi, cumuli chì si sviluppanu sottu à a pelle. Tuttavia, questu ùn hè micca u termine currettu per questi tippi di crescita. Ùn causanu micca altri sintomi è ùn sò mai cancerosi.
I cisti epidermoidi si trovanu spessu nantu à a testa, u collu, a schiena o i genitali. Anu in grandezza da assai chjucu (millimetri) à pollici di larghezza. Parenu un picculu sboccu, è a pelle soprapposta pò esse di culore di a pelle, bianchicciu o giallu.
Sò pieni di detriti di cheratina bianca, di furmagliu. Sò tipicamente indolori. Ancu, ponu diventà infiammati è irritati. Ùn necessitanu micca a rimozione à menu chì sia fastidiosu o chì u diagnosticu sia in quistione.
Chì provoca cisti epidermoidi?
L'accumulazione di cheratina intrappulata di solitu provoca cisti epidermoidi. A cheratina hè una prutetta chì si trova in modu naturale in e cellule di a pelle. I cisti si sviluppanu quandu a proteina hè intrappulata sottu à a pelle per via di interruzzioni per a pelle o per un follicle pilu.
Sti cisti pò sviluppà per parechje ragioni, ma u traumu per a pelle hè tipicamente pensatu per esse a causa principale. Quandu sò numerosi, un disordine geneticu sottostante cum'è u sindrome di Gardner pò esse a causa.
Cumu sò diagnosticati i cisti epidermoidi?
Per diagnostichi di cisti epidermoidi, u vostru duttore sanitariu esaminerà u bump è a pelle circundante, è richiederà a vostra storia medica. Dumanderanu dettagli per quantu tempu u bump hè statu presente è se hè cambiatu cù u tempu.
I prufessori sanitarii ponu di solitu diagnosticà una cista epidermoida solu per esaminazione, ma qualchì volta un ultrasuone o un rinviu à un dermatologu hè necessariu per cunfirmà u diagnosticu.
Cumu sò trattati i cisti epidermoidi?
I cisti epidermoidi tipicamente ùn si ne vanu micca solu per contu soiu, ancu s'elli ponu riduce à una dimensione inosservabile è poi cresce dinò. Cusì, una intervenzione chirurgica di un dermatologu hè necessariu per risolve a situazione.
Siccomu i cisti epidermoidi ùn sò micca periculosi, ùn ponenu micca un risicu per a salute. Parechji ùn sò mai trattati.
Se a cista diventa rossa, gonfia o dulurosa, cambia di dimensione o di caratteru, o si infetta, u trattamentu pò esse desideratu. In quessi casi, l'opzioni di trattamentu includenu tipicamente antibiotici. A volte u quistu pò ancu esse drenatu o iniettatu cù una soluzione steroide.
Se vulete una risoluzione cumpleta di u quistu, averete tipicamente bisognu à avè lu cacciatu chirurgicamente. Di solitu, questu hè ritardatu à una data successiva se u cisti hè attualmente infiammatu.
Chì ci sò e prospettive per i cisti epidermoidi?
In guasi tutti i casi, e ciste epidermoidi ùn causanu micca prublemi à longu andà, ancu se ponu esse assuciati à malatie genetiche chì ponu avè cunsequenze mediche.
Stringhje u cuntenutu di u quistu da solu pò purtà à infiammazione è / o infezzione, dunque hè megliu à lascià u quistu solu. Pò dinò purtà à cicatrici intornu à u cisti, chì pò rende l'eliminazione assai difficiule è risultà in cicatrici chirurgiche più grandi.
Una volta chì un quistu hè sguttatu, hè assai pussibule chì u quistu cresca torna. Se ci hè un cambiamentu significativu in un quistu, hè cunsigliatu di vede u vostru duttore sanitariu.