Cosa da fà se suspettate di HIV
Cuntenutu
- 1. Andate à u duttore
- 2. Accumincia u PEP
- 3. Fate a prova per HIV
- 4. Fate u test cumplementariu di HIV
- Chì cumpurtamenti di risicu
In casu di suspettata infezione da HIV per un comportamentu risicatu, cume avè rapporti sessuali senza preservativu o spartite aghi è siringhe, hè impurtante andà à u duttore u più prestu pussibule, affinchì u cumpurtamentu risicatu sia valutatu è l'usu pò esse hà iniziatu medicinali chì aiutanu à prevene u virus da multiplicassi in u corpu.
Inoltre, in cunsultazione cù u duttore pò esse raccomandatu di fà analisi di sangue chì aiutanu à verificà se a persona hè veramente infetta. Cum'è u virus HIV pò esse rilevatu solu in u sangue dopu à circa 30 ghjorni di cumpurtamentu risicatu, hè pussibule chì u duttore raccomanda di fà u test di HIV à u mumentu di a cunsultazione, è di ripetere a prova dopu à 1 mese di a consultazione à verificate s'ellu ci hè infezzione o micca.
Cusì, in casu di suspettata infezione da HIV, o ogni volta chì si presenta una situazione risicata, hè impurtante seguità i seguenti passi:
1. Andate à u duttore
Quandu avete un comportamentu risicatu, cume ùn aduprà micca un preservativu durante i rapporti sessuali o spartite aghi è siringhe, hè assai impurtante d'andà immediatamente à un Centru di Prove è Cunsigliu (CTA), affinchì una valutazione iniziale sia fatta è e seguenti e cundizioni ponu esse indicate. e misure più adatte per impedisce a multiplicazione di u virus è u sviluppu di a malattia.
2. Accumincia u PEP
U PEP, chjamatu ancu Prophilaxie Post-Esposizione, currisponde à l'inseme di farmaci antiretrovirali chì ponu esse raccomandati durante a cunsultazione à u CTA è chì hà per scopu di diminuisce a frequenza di a multiplicazione di virus, impedendu u sviluppu di a malatia. Hè indicatu chì u PEP hè iniziatu in e prime 72 ore dopu u cumpurtamentu risicu è mantenutu per 28 di fila.
À u mumentu di a cunsultazione, u duttore pò ancu fà un test di HIV rapidu, ma se avete statu in cuntattu cù u virus per a prima volta, hè pussibule chì u risultatu sia falsu, perchè pò piglià finu à 30 ghjorni per U VIH pò esse identificatu currettamente in u sangue. Cusì, hè nurmale chì dopu à questi 30 ghjorni, è ancu dopu à a fine di u periodu PEP, u duttore dumandassi una nova prova, per cunfirmà, o micca, u primu risultatu.
S'ellu hè passatu più di un mese dopu à u cumpurtamentu risicatu, u duttore, di regula, ùn ricumanda micca di piglià u PEP è pò urdinà solu un test di HIV, chì, se pusitivu, pò chjude u diagnosticu di HIV. Dopu ddu mumentu, se a persona hè infetta, serà riferita à un infectologu, chì adatterà u trattamentu cù antiretrovirali, chì sò droghe chì aiutanu à prevene u virus da multiplicassi eccessivamente. Capite megliu cumu si face u trattamentu di l'infezione da HIV.
3. Fate a prova per HIV
U test di HIV hè raccomandatu circa 30 à 40 ghjorni dopu u comportamentu risicatu, chì hè u periodu di tempu necessariu per chì u virus sia identificatu in u sangue. Tuttavia, è indipendentemente da u risultatu di sta prova, hè impurtante chì sia ripetuta 30 ghjorni dopu, ancu se u risultatu di a prima prova hè negativu, per escludere u suspettu.
In ufficiu, stu test hè fattu per mezu di una raccolta di sangue è di solitu hè fattu cù u metudu ELISA, chì identifica a presenza di l'anticorpu HIV in u sangue. U risultatu pò piglià più di 1 ghjornu per esce è, se dice "reagente", significa chì a persona hè infetta, ma se hè "micca reagente" significa chì ùn ci hè micca infezzione, tuttavia duvete ripetere a pruvà torna dopu 30 ghjorni.
Quandu u test hè fattu in campagne di u guvernu publicu in strada, u test rapidu di HIV hè generalmente adupratu, in u quale u risultatu hè prontu in 15 à 30 minuti. In questu test, u risultatu hè offertu cum'è "pusitivu" o "negativu" è, se hè pusitivu, deve sempre esse cunfirmatu cù un test di sangue à l'uspidale.
Vede cumu funzionanu i test di HIV è cumu capisce i risultati.
4. Fate u test cumplementariu di HIV
Per cunfirmà u suspettu di HIV, hè ancu cunsigliatu di fà un test complementariu, cum'è u Test di Immunofluorescenza Indiretta o u Test Western Blot, chì servenu per cunfirmà a presenza di u virus in u corpu è cusì inizià u trattamentu u più prestu pussibule .
Chì cumpurtamenti di risicu
I seguenti sò cunsiderati cumportamenti risicati per sviluppà una infezzjoni da HIV:
- Avè rapporti sessuali senza preservativu, sia vaginale, anale o orale;
- Spartera di siringhe;
- Cuntattate direttamente cù ferite aperte o sangue.
Inoltre, e donne incinte è infette da HIV devenu ancu esse attenti durante a gravidanza è u partitu per evità di trasmette u virus à u zitellu. Verificate cumu si trasmette u virus è cumu si prutegge.
Vede ancu, infurmazione più impurtante nantu à l'infezione da HIV: