Autore: Roger Morrison
Data Di Creazione: 24 Sittembre 2021
Aghjurnamentu Di Data: 13 Sittembre 2024
Anonim
Erisipela: chì hè, sintomi è cause principali - Salute
Erisipela: chì hè, sintomi è cause principali - Salute

Cuntenutu

L'erisipela hè un'infezzione di u stratu superficiale di a pelle chì provoca ferite rosse, infiammate è dulurose, è si sviluppa principalmente nantu à e gambe, a faccia o e bracce, ancu se pò cumparisce in ogni locu di u corpu.

Sta malatia hè più cumuna in e persone di più di 50 anni, obesa o diabetica è hè di solitu causata da un batteriu chjamatu Streptcoccus pyogenes, chì pò ancu causà una forma più severa di a malatia, chjamata erisipela bullosa, chì provoca ferite vesciche cù liquidu chjaru, giallu o marrone.

L'erisipela hè curabile quandu u trattamentu hè iniziatu rapidamente cù antibiotici guidati da un medico generale o dermatologu, cume a penicillina, tuttavia, in certi casi, sta malattia pò ripresentà o pò ancu diventà cronica, essendu più difficiule da eliminà.

Principali sintomi

I sintomi di sta malattia di solitu apparenu bruscamente è ponu esse accumpagnati da una frebba sopra i 38º è brividi. I più cumuni sò:


  • Piache rosse nantu à a pelle, infiarate è in dulore;
  • Sensazione di bruciu in a regione affettata;
  • Macchi rossi cù orli alti è irregulari;
  • Vampiche è scurazione di a regione colpita, in i casi più severi, chjamati erisipela bullosa.

Inoltre, se a lesione ùn hè micca trattata rapidamente, hè pussibule chì i batteri causanu l'accumulazione di pus, causanu necrosi di a pelle o ghjunghjenu à u sangue, causendu infezioni diffuse è ancu u risicu di morte.

Quandu l'infezzione ghjunghje à i strati più prufondi di a pelle, a lesione hè chjamata cellulite infettiva. Amparate più nantu à sta malattia in i sintomi è u trattamentu di a cellulite infettiva.

Cause di erisipela

L'erisipela ùn hè micca cuntagiosa, cum'è accade quandu e batterie chì culunizeghjanu u corpu penetrenu per a pelle attraversu qualchì entrata, di solitu una ferita, morsicatura d'insetti, ulcera venosa cronica, manipolazione impropria di unghie o di zitelli è di pedi d'atleta, per esempiu, è per queste ragioni , hè più cumunu chì l'erisipela accada à i pedi è e ghjambe.


Chiunque pò sviluppà sta infezzione, però, quelli chì anu un sistema immunitariu indebolitu, obesi o cattiva circulazione sò i più suscettibili. Cusì, u megliu modu per prevene u sviluppu di a malatia hè di trattà currettamente e ferite di a pelle è di mantene prutette, affinch'elli ùn sianu micca infettati. Amparate cumu si deve fà un vestitu per mantene a ferita prutetta.

U batteriu principale hè u Streptcoccus pyogenes, cunnisciutu ancu cum'èStreptococcu beta-emoliticu gruppu A, però, altri batteri chì campanu nantu à a pelle ponu ancu causà queste lesioni, cume Staphylococcus aureus. Queste batterie ghjunghjenu à strati di a pelle è di i tessuti linfatichi, induve causanu ferite è infiammazioni, chì danu origine à a malattia.

Cumu cunfirmà u diagnosticu

U diagnosticu di erisipela hè fattu da u medicu generale o dermatistu, osservendu i sintomi di a malattia, è ùn ci hè generalmente micca bisognu di fà altre prove specifiche.


Cusì, appena i primi sintomi cumpariscenu, hè impurtante andà à u duttore, affinchì a malatia possa cumincià à esse rapidamente identificata è trattata per evità complicazioni cum'è linfedema, elefantiasi o infezzione generalizata.

Cumu hè fattu u trattamentu

L'erisipela pò esse trattata in casa, cù l'ingestione di antibiotici, cum'è Penicillina, Amoxicillina o Ciprofloxacino, chì devenu esse presi da circa 10 à 14 ghjorni, secondu l'istruzzioni date da u duttore.

L'antibiotici in a vena ponu esse effettuati in situazioni di ferite più estese o quandu ghjunghjenu à u sangue, cum'è in setticemia. Quandu u prublema hè erysipelas bullosa, in più di l'usu di antibiotici, pò ancu esse necessariu aduprà creme per passà sopra a pelle affettata è migliurà i sintomi, chì di solitu anu l'acidu fusidicu o sulfadiazina d'argentu in a so composizione.

In u casu di e persone chì anu erisipela cronica o ricurrente, pò esse necessariu aduprà benzathine penicillina, intramuscularmente, ogni 21 ghjorni, per furnisce una lotta più efficace contr'à i batteri chì campanu in a regione.

In i casi di ferite gravi, cum'è necrosi è purtata purulente, un approcciu chirurgicu pò esse necessariu, eliminendu è drenendu grandi zone di pelle morta è pus.

Opzione di trattamentu in casa

Per facilità a ricuperazione, in più di u trattamentu cù antibiotici, hè cunsigliatu di ripusà è elevà u membru influenzatu, in casu chì a malattia nasci in e gambe o in i bracci. In più di sta cura, per alcune persone cù e gambe gonfie, l'usu di calze elastiche o l'applicazione di compresse umide fredde in una infusione di ginepru nantu à e regioni affette pò esse indicatu. Vede cumu pudete preparà stu rimediu casanu chì deve esse adupratu solu cù a cunniscenza di u duttore.

Assicuratevi Di Leghje

I 10 migliori canzoni di allenamentu di Iggy Azalea

I 10 migliori canzoni di allenamentu di Iggy Azalea

L'a ce a à a fama di Iggy Azalea hè tata tupente, micca olu perchè hè una donna au traliana chì i mantene in un generu (rap) duminatu da l'omi americani, ma perchè...
16 Risoluzioni di Capu d'annu per Migliurà a Vostra Vita Sessuale

16 Risoluzioni di Capu d'annu per Migliurà a Vostra Vita Sessuale

Avete digià a mente è u corpu cuparti in e vo tre deci ioni di Capu d'annu, ma chì ne dici di a vo tra vita e uale? "I ri oluzioni ò faciuli di rompe, perchè di olitu...