Per chì serve u finocchiu è cumu preparà u tè
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Cumu aduprà finocchiu
- 1. Tè di finocchiu
- 2. Oliu essenziale
- Possibili effetti collaterali
- Quale ùn deve micca aduprà
U fenouil, cunnisciutu ancu cum'è anice verde, anice è pimpinella bianca, hè una pianta medicinale di a famigliaApiaceae chì hè altu circa 50 cm, essendu cumpostu di foglie crepate, fiori bianchi è frutti secchi chì cuntenenu una sola semente, cun un sapore dolce è un aroma intensu.
Sta pianta hà u nome scientificu diPimpinella anisumè hè popularmente adupratu per gastrite, gonfiori addominali, povera digestione, gasu è mal di testa per via di e proprietà analgésiche, antiinfiammatorie è antidispettiche.
U finocchiu hè ancu adupratu in i prudutti cusmetichi è di prufumeria, è si pò truvà in diverse forme, cum'è estrattu seccu è oliu, in mercati, mercati aperti, negozi di alimenti sanitari è farmacie di manipulazione. U finocchiu hè spessu cunfusu cù u finocchiu è l'anice stellatu, ma si tratta di piante sfarente cù pruprietà sfarente. Vede più dettagli nantu à e pruprietà di l'anice stellatu è quali sò i benefici.
Per chì ghjè
U finocchiu hè una pianta medicinali ampiamente usata per trattà e cundizioni cum'è:
- Pena in corpu;
- Mal di testa;
- Indigestione;
- Gonfiore addominale;
- Spasmi musculari;
- Crampi menstruali;
- Inflammazione in bocca è in gola;
- Tosse, influenza, fretu, flegma, nasu chì cola.
Sta pianta hà a capacità di riduce l'effetti di a fermentazione di l'alimentu in l'intestinu, cum'è a produzzione di gasi, dunque pò esse aduprata per alleviare u disagiu causatu da l'aumentu di questi gasi in l'intestinu. U fenouil hè ancu indicatu in certi casi per riduce i livelli di zuccheru in sangue è diminuisce e vampate calde, chì sò cumuni durante a ménopause.
Inoltre, i studii mostranu chì u finocchiu hà proprietà antifungali, antivirali, antimicrobiali, antioxidanti, anticonvulsivanti è antispasmodichi è repellenti à l'insetti, è pò esse adupratu contr'à a proliferazione di zanzare dengue, per esempiu.
Cumu aduprà finocchiu
U finocchiu hè vendutu in diverse forme, cum'è estrattu di frutti secchi è oliu essenziale è pò esse adupratu cum'è:
1. Tè di finocchiu
U tè di finocchiu serve per migliurà i sintomi di l'influenza è di u fretu, cum'è a tosse, u nasu chì corre è a flegma. Stu tè hè ancu cunnisciutu per stimulà a produzzione di latte maternu.
Ingredienti
- 1 cucharadita di finocchiu seccu;
- 1 tazza d'acqua.
Cumu aduprà
Per preparà u tè duvete bollire l'acqua, poi mette st'acqua in una tazza cun u finocchiu. Dopu, copre è lasciate riposà per 3 à 5 minuti è dopu filtrate è beie dopu.
U fenouil pò ancu esse usatu in ricette dolci, cum'è dolci è biscotti. Quandu s'utilice in forma di capsula deve esse adupratu secondu a guida di u duttore o di l'erborista.
2. Oliu essenziale
L'oliu essenziale di finocchiu hè ampiamente adupratu in aromaterapia per regulà l'ormoni femminili è riduce i crampi mestruali è diminuisce i sintomi di a menopausa, cume e vampate di calore, per esempiu.
St'oliu pò ancu esse adupratu cum'è rilassante musculu è calmante, attraversu u massaghju cù 2 gocce d'oliu essenziale mischiatu cù oliu d'amanduli. Inoltre, per migliurà a tosse è u nasu chì corre, pudete mette 3 gocce d'oliu essenziale di finocchiu in una ciotola d'acqua bollente è respirà l'aria evaporata.
Sicondu alcuni studii, l'oliu essenziale di finocchiu pò stimulà l'iniziu di crisi epilettiche in e persone chì soffrenu di epilessia. Dunque, deve esse adupratu cun prudenza è, ideale, cù a guida di un duttore o erborista.
Possibili effetti collaterali
U finocchiu generalmente ùn provoca effetti collaterali, soprattuttu se adupratu in quantità adeguate, ma in certi rari casi, nausea, vomitu è reazioni allergiche ponu accade quandu si cunsumanu in eccessu.
Quale ùn deve micca aduprà
U finocchiu hè contraindicatu per e donne cù u cancheru di u senu, postu chì cambia l'hormone femminili, cum'è l'estrogenu è questu pò influenzà u trattamentu di u cancheru. Sta pianta deve esse ancu evitata da e persone chì cumplementanu cù ferru, perchè pò compromettà l'assorbimentu di stu nutriente.