Scleroderma: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di sclerodermia
- Possibili complicazioni
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Trattamentu di sclerodermia
A sclerodermia hè una malattia autoimmune cronica in cui esiste una produzione eccessiva di collagene, chì porta à indurimentu di a pelle è chì affetta l'articuli, i musculi, i vasi sanguigni è alcuni organi interni, cum'è i pulmoni è u core.
Sta malattia tocca principalmente e donne di più di 30 anni, ma pò ancu accade in omi è zitelli, è hè divisa in dui tippi, sclerodermia lucalizata è sistemica, secondu a so intensità. A Sclerodermia ùn hà cure è u so trattamentu hè fattu per alleviare i sintomi è rallentà a progressione di a malattia.
Sintomi di sclerodermia
I sintomi di sclerodermia evolucionanu cù u tempu è, secondu a situazione di i sintomi, scleroderma pò esse classificata in:
- Sistemicu, induve i sintomi si manifestanu in a pelle è l'organi interni, essendu cunsideratu a forma più severa di sclerodermia;
- Localizatu, induve i sintomi sò limitati à a pelle.
In generale, i sintomi principali ligati à a sclerodermia sò:
- Spessimentu è rigidità di a pelle;
- Gonfiore constante di e dite è di e mani;
- Oscurità di e dite in i lochi freddi o durante l'episodi di stress eccessivu, cunnisciutu ancu cum'è fenomenu di Raynaud;
- Pruritu constante in a regione affettata;
- Perdita di capelli;
- Macchi assai scuri è assai chjaru nantu à a pelle;
- Aspettu di macchie rosse in faccia.
E prime manifestazioni di a malatia principianu nantu à e mani è dopu mesi o anni passanu à a faccia, lascendu a pelle indurita, senza elasticità è senza rughe, ciò chì rende ancu difficiule d'apre a bocca cumpletamente. Inoltre, in i casi di sclerodermia sistemica, a persona pò ancu avè aumentatu a pressione sanguigna, scarsa digestione, mancanza di respiro, perdita di pesu senza causa apparente, cambiamenti in u fegatu è u core.
Possibili complicazioni
E cumplicazioni di a sclerodermia sò in leia cù l'iniziu di u trattamentu è sò più frequenti per apparisce in e persone chì anu a forma sistemica di a malatia. Cusì, quandu u trattamentu ùn hè micca fattu secondu a guida di u duttore, a persona sviluppa alcune cumplicazioni cum'è difficultà à muvà e dite, inghjuttisce o respira, anemia, artrite, prublemi cardiaci è insufficienza renale, per esempiu.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di sclerodermia hè difficiule, chì i sintomi evolucionanu lentamente è ponu esse cunfusi cù altri prublemi di a pelle. A cunferma di a malatia deve esse fatta da u dermatologu o reumatologu, tenendu contu di i segni è di i sintomi presentati da a persona, è di u risultatu di l'imaghjini è di i testi di laburatoriu.
Cusì, pò esse indicatu da u duttore per fà una tomografia o una radiografia di u torace è una biopsia cutanea, in più di a realizazione di u test ANA, chì hè un test di laboratorio chì hà per scopu di identificà a presenza di autoanticorpi chì circulanu in u sangue.
Trattamentu di sclerodermia
A sclerodermia ùn hà cure è, dunque, u trattamentu hà per scopu di prevene a prugressione di a malatia, allevia i sintomi è prumove a qualità di vita di a persona. U trattamentu indicatu da u reumatologu o dermatologu pò varià secondu u tippu di sclerodermia è i sintomi presentati da a persona, è l'usu di alcuni medicinali pò esse indicatu secondu u casu, chì pò esse applicatu direttamente nantu à a pelle o ingeritu, cume immunosuppressanti o corticosteroidi.
In u casu di e persone chì presentanu u fenomenu di Raynaud cum'è unu di i sintomi di sclerodermia, hè ancu raccomandatu di tene calde l'estremità di u corpu.
Inoltre, cum'è a sclerodermia pò esse ligata à a rigidità di l'articuli, e sessioni di fisioterapia ponu esse ancu indicate per aumentà a flessibilità di l'articuli, diminuisce u dolore, prevene contratture è mantene a funzione è l'amplitude di i membri.