Spermatogenesi: chì hè è cumu accadenu e fasi principali
Cuntenutu
- E tappe principali di a spermatogenesi
- 1. Fase germinativa
- 2. Fase di crescita
- 3. Fase di maturazione
- 4. Fase di differenziazione
- Cumu hè regulata a spermatogenesi
A spermatogenesi currisponde à u prucessu di creazione di sperma, chì sò e strutture maschili incaricate di a fecundazione di l'ovu. Stu prucessu principia di solitu versu l'età di 13 anni, continuendu per tutta a vita di l'omu è diminuendu in a vechjaia.
A spermatogenesi hè un prucessu altamente regulatu da ormoni, cum'è testosterone, ormone luteinizante (LH) è ormone folliculostimulante (FSH). Stu prucessu accade ogni ghjornu, producendu migliaia di sperma ogni ghjornu, chì sò conservati in l'epididimu dopu a so pruduzzione in u testiculu.
E tappe principali di a spermatogenesi
A spermatogenesi hè un prucessu cumplessu chì dura trà 60 è 80 ghjorni è pò esse didatticamente divisa in pochi passi:
1. Fase germinativa
A fase germinativa hè a prima fase di a spermatogenesi è accade quandu e cellule germinali di u periodu embrionale vanu in i testiculi, induve restanu inattivi è immaturi, è sò chjamate spermatogonie.
Quandu u zitellu ghjunghje à a pubertà, u sperma, sottu a influenza di l'ormoni è di e cellule Sertoli, chì si trovanu in u testiculu, si sviluppanu più intensamente attraversu divisioni cellulari (mitosi) è danu origine à i spermatociti primari.
2. Fase di crescita
I spermatociti primari furmati in a fase germinativa aumentanu di dimensioni è sò sottumessi à un prucessu di meiosi, affinchì u so materiale geneticu sia duplicatu, diventendu cunnisciutu cum'è spermatociti secondarii.
3. Fase di maturazione
Dopu a furmazione di u spermatocitu secondariu, u prucessu di maturazione si face per fà nasce u spermatoide attraversu a divisione meiotica.
4. Fase di differenziazione
Currisponde à u periodu di trasformazione di u sperma in sperma, chì dura circa 21 ghjorni. Durante a fase di differenziazione, chì pò ancu esse chjamata spermiogenesi, sò furmate duie strutture impurtanti:
- Acrosomu: hè una struttura prisente in u capu di u sperma chì cuntene parechji enzimi è chì permettenu à u sperma di penetrà in l'ovu di a donna;
- Scourge: struttura chì permette a mubilità di i sperma.
Malgradu avè un flagellu, i spermati formati ùn anu micca veramente motilità finu à ch'elli attraversanu l'epididimu, acquistendu motilità è capacità di fecundazione trà 18 è 24 ore.
Cumu hè regulata a spermatogenesi
A spermatogenesi hè regolata da parechji ormoni chì favurizanu micca solu u sviluppu di l'organi sessuali maschili, ma dinò a produzzione di sperma. Unu di l'ormoni principali hè a testosterone, chì hè un ormone pruduttu da e cellule Leydig, chì sò cellule presenti in u testiculu.
In più di testosterone, l'hormone luteinizante (LH) è l'ormone folliculostimulante (FSH) sò ancu assai impurtanti per a produzzione di sperma, postu chì stimulanu e cellule Leydig per pruduce testosterone è cellule Sertoli, in modu chì ci sia una trasformazione di spermatozoidi in spermatozoidi.
Capite cumu funziona a regolazione ormonale di u sistema riproduttivu maschile.