Sporotrichosi: chì hè, sintomi è cumu trattà
Cuntenutu
A Sporotrichosi hè una malatia infettiva causata da u fungu Sporothrix schenckii, chì si pò truvà naturalmente in terra è in piante. L'infezzione di u fungu accade quandu stu microorganisimu riesce à entre in u corpu per via di una ferita prisente nantu à a pelle, purtendu à a furmazione di piccule ferite o di groppi rossu simili à i morsi di zanzara, per esempiu.
Sta malattia pò accade sia in l'omu sia in l'animali, cù i misgi chì sò i più colpiti. Cusì, a sporotricosi in l'omu pò ancu esse trasmessa grattendu o muzzicendu i misgi, in particulare quelli chì campanu in carrughju.
Ci hè 3 tippi principali di sporotricosi:
- Sporotrichosi cutanea, chì hè u tippu u più cumunu di sporotricosi umana induve a pelle hè influenzata, in particulare e mani è e bracce;
- Sporotrichosi pulmonaria, chì hè abbastanza raru ma pò accade quandu si respira a polvera cù u fungu;
- Sporotrichosi disseminata, ciò chì accade quandu u trattamentu currettu ùn hè micca fattu è a malattia si sparghje in altri lochi, cum'è ossa è articulazioni, essendu più cumuni in e persone chì anu un sistema immunitariu compromessu.
In a maiò parte di i casi, u trattamentu di a sporotricosi hè faciule, essendu necessariu solu piglià un antifungale per 3 à 6 mesi. Dunque, s'ellu ci hè un suspettu di catturà una malattia dopu avè statu in cuntattu cù un gattu, per esempiu, hè assai impurtante d'andà à u medicu generale o di e malatie infettive per fà u diagnosticu è inizià u trattamentu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a sporotricosi umana deve esse fattu secondu a guida di u duttore, è l'usu di droghe antifungali, cum'è Itraconazole, hè generalmente indicatu per 3 à 6 mesi.
In casu di sporotricosi disseminata, chì hè quandu altri organi sò affettati da u fungu, pò esse necessariu aduprà un altru antifungale, cum'è l'Amphotericin B, chì deve esse adupratu per circa 1 annu o secondu a raccomandazione di u duttore.
Hè impurtante chì u trattamentu ùn sia interromputu senza cunsiglii medichi, ancu cù a sparizione di i sintomi, chì pò favurisce u sviluppu di miccanismi di resistenza à i funghi è, cusì, rende u trattamentu di a malattia più cumplicatu.
Sintomi di Sporotrichosi in l'omu
I primi segni è sintomi di sporotricosi in l'omu ponu apparisce circa 7 à 30 ghjorni dopu à u cuntattu cù u fungu, u primu segnu d'infezzione essendu l'apparizione di un picculu grugnu rossu, dulurosu nantu à a pelle, simile à un morsu di zanzara. Altri sintomi indicativi di sporotricosi sò:
- Emergenza di lesioni ulcerate cù pus;
- Sore o grumulu chì cresce nantu à qualchì settimana;
- Ferite chì ùn guariscenu micca;
- Tosse, mancanza di fiatu, dulore quandu si respira è frebba, quandu u fungu ghjunghje in i pulmoni.
Hè impurtante chì u trattamentu sia iniziatu rapidamente per evità complicazioni respiratorie è articulari, cume gonfiore, dolore à i membri è difficoltà à fà movimenti, per esempiu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
L'infezzione di Sporotrichosis in a pelle hè generalmente identificata da a biopsia di un picculu campione di tessutu nodulu chì appare nantu à a pelle. Tuttavia, se l'infezzione hè in altrò di u corpu, hè necessariu fà un test di sangue per identificà a presenza di u fungu in u corpu o l'analisi microbiologica di a ferita chì a persona hà.