Cosa hè Stenosi Faciale, Cause è Chirurgia
Cuntenutu
A stenosi facciale craniale, o craniostenosi cume si cunnosce ancu, hè una alterazione genetica chì face chiudere l'osse chì formanu a testa prima di u tempu previstu, generendu alcuni cambiamenti in a testa è in a faccia di u zitellu.
Pò esse o ùn esse micca ligatu à una sindrome è ùn ci hè micca indebulimentu intellettuale di u zitellu. Tuttavia, deve affrontà alcune chirurgie durante a so vita per impedisce chì u cervellu sia compressu in un picculu spaziu, compromettendu altre funzioni di l'organismu.
Caratteristiche di stenosi craniale facciale
E caratteristiche di u zitellu cù stenosi craniale facciale sò:
- ochji un pocu più luntani unu da l'altru;
- orbite più poche chè a nurmale, ciò chì face chì l'ochji parenu sbuccati;
- diminuzione di u spaziu trà u nasu è a bocca;
- a testa pò esse più allungata cà a norma o in forma di triangulu secondu a sutura chì hà chjosu prestu.
Ci sò parechje cause di stenosi facciale cranica. Pò esse o ùn esse ligatu à alcuna malattia genetica o sindrome, cum'è a Sindrome di Crouzon o u sindrome di Apert, o pò esse causatu da a presa di medicazione durante a gravidanza, cum'è Fenobarbital, una medicina aduprata contr'à l'epilepsia.
I studii mostranu chì e mamme chì fumanu o campanu in lochi à alta altitudine sò più propensi à generà un criaturu cù stenosi facciale cranica per via di una diminuzione di l'ossigenu chì passa à u criaturu durante a gravidanza.
Chirurgia per stenosi faciale craniale
U trattamentu per a stenosi facciale craniale consiste in una chirurgia per rimuovere e suture ossee chì formanu l'osse di a testa è permettenu cusì un bonu sviluppu cerebrale. A seconda di a gravità di u casu, 1, 2 o 3 chirurgie ponu esse effettuate finu à a fine di l'adolescenza. Dopu l'operazioni u risultatu esteticu hè soddisfacente.
L'utilizazione di parentesi annantu à i denti face parte di u trattamentu per evità u disallineamentu trà di elli, per prevene l'implicazione di i musculi masticatori, di l'articulazione temporomandibulare è per aiutà à chjude l'osse chì formanu u tettu di a bocca.