Chì pò esse un stomacu gonfiu è chì fà
Cuntenutu
- Chì pò esse u stomacu gonfiatu
- 1. Gas eccessivu
- 2. Intulleranza alimentaria
- 3. Infezzioni
- 4. Dispepsia
- 5. Manghjà troppu prestu
- 6. Cancer di stomacu
- Quandu andà à u duttore
A sensazione di stomacu gonfiatu pò esse ligata à parechji fattori, ma soprattuttu cù una cattiva digestione, intolleranza à alcuni alimenti è eccessu di gasi. Tuttavia, u gonfiore di u stomacu pò indicà infezioni da parassiti o batteri, cume H. pylori, per esempiu, deve esse trattatu.
U stomacu gonfiu ùn rapprisenta micca di solitu prublemi di salute gravi, ma hè impurtante chì a causa sia identificata in modo da pudè cambià e vostre abitudini alimentari o inizià u trattamentu cù medicinali, per esempiu, per alleviare u gonfiore, chì pò esse abbastanza scomudu.
Chì pò esse u stomacu gonfiatu
U stomacu gonfiu pò accadere per via di parechje situazioni, e principali sò:
1. Gas eccessivu
Un gas eccessivu pò causà disconfort abdominale è gonfiore, fastidiu generale è ancu un stomacu gonfiatu. L'aumentu di a produzzione di gas hè di solitu in leia cù l'abitudini di e persone, cum'è per ùn praticà attività fisiche, cunsumà assai bevande gassate è cibi chì sò difficiuli à digerisce, cum'è u cavulu, u brocciu, i fasgioli è e patate, per esempiu. Scuprite alcune abitudine chì aumentanu a produzzione di gas.
Cosa da fà: U megliu modu per luttà contr'à a pruduzzione eccessiva di gas è cusì allevia i sintomi hè aduttendu abitudini più sane, cum'è attività fisica regulare è una dieta più ligera. Vede alcuni modi naturali è efficaci per eliminà i gasi intestinali.
2. Intulleranza alimentaria
Alcune persone ponu avè una intolleranza à qualchì tippu di alimentu, chì dà per difficultà u corpu à digerisce quellu alimentu è cunduce à l'apparizione di sintomi cum'è gas eccessivu, dolore addominale, nausea è una sensazione di pesantezza in u stomacu, per esempiu. Vede chì sò i sintomi di intolleranza alimentaria.
Cosa da fà: S'ellu si percepisce chì dopu à u cunsumu di certi alimenti i sintomi cumpariscenu, hè impurtante andà à u gastroenterologu per cunfirmà l'intolleranza, in più di raccomandà di evità u cunsumu di l'alimenti chì scatenanu i sintomi.
3. Infezzioni
Alcune infezioni ponu purtà à sintomi gastrointestinali, cume infezioni parassite. Alcuni parassiti ponu causà sintomi gastrointestinali, dendu à diarrea, vomitu, nausea è stomacu gonfiatu, per esempiu. Vede ciò chì sò i sintomi di i vermi.
In più di l'infezzione di vermi, u lievitu è l'infezioni batteriche ponu ancu dà a sensazione di un stomacu gonfiatu. Un esempiu hè l'infezzione da u batteriu Helicobacter pylori, chì pò esse prisente in u stomacu è purtà à a furmazione di ulcere, ardenti di stomacu, perdita di appetitu, dolore addominale è eccessu di gas intestinali. Cunnosce i sintomi di H. pylori in u stomacu.
Cosa da fà: Hè impurtante d'andà à u gastroenterologu per fà e prove per verificà a causa di l'infezzione è, cusì, stabilisce a migliore forma di trattamentu. In casu d'infezzione parassita, l'usu di Albendazole o Mebendazole pò esse raccomandatu, è deve esse adupratu secondu a guida di u duttore.
In casu d'infezzione da H. pylori, u duttore pò ricumandà l'usu di antibiotici associati à droghe protettive gastriche, in più di raccomandà una visita à un nutrizziunistu per chì a persona possa seguità una dieta adatta. Scuprite cumu si face u trattamentu H. pylori.
4. Dispepsia
A dispepsia currisponde à a digestione lenta è difficiule di l'alimentu chì pò esse ligata à u cunsumu di alimenti irritanti, cum'è caffè, bibite, alimenti assai piccanti o piccanti, situazioni emotive, cum'è stress, ansia o depressione, è à l'usu di certi medicazione, cum'è antiinflamatori non steroidali, ibuprofene, corticosteroidi o antibiotici. A dispepsia pò ancu esse ligata à a presenza di u batteriu Helicobacter pylori.
Cosa da fà: U trattamentu per a dispepsia hè destinatu à alleviare i sintomi, è si consiglia di cambià l'abitudini alimentari, è a persona deve manghjà alimenti più leggeri è più nutritivi, cum'è frutti, verdure è carni magre, per esempiu.
In casu hè causatu da Helicobacter pylori, u gastroenterologu stabilirà u trattamentu più adattu per l'eliminazione di e batterie.
5. Manghjà troppu prestu
Manghjà troppu prestu è masticà troppu pocu impedisce à u stomacu di mandà signalamenti à u cerbellu chì hè pienu, ciò chì face chì a persona manghja di più, resultendu micca solu in un ingrossu di pesu, ma dinò in a sensazione di un stomacu pienu è gonfiu, cattiva digestione è ardore di stomacu.
Inoltre, a mancanza di masticazione impedisce à l'alimentu di esse digeritu currettamente in u stomacu, pruvucendu u transitu intestinale à rallentà, causendu stinzia, eruttazione è gasu, per esempiu.
Cosa da fà: Se u stomacu gonfiatu hè in relazione cù manghjà troppu veloce, hè impurtante chì a persona sia attenta à ciò chì manghja, manghja u pastu in un ambiente tranquillu è tranquillu, mastica u cibu da 20 à 30 volte è ferma trà ogni bocca, preferibilmente lascendu i cultelli nantu à u piattu, da pudè vede sì site cuntentu o micca.
6. Cancer di stomacu
U cancheru di stomacu hè un tipu di cancheru chì pò influenzà qualsiasi parte di u stomacu è provoca sintomi cume ardori di stomacu, nausea, vomitu, debolezza, perdita di pesu senza ragione apparente, diminuzione di l'appetitu è stomacu pienu è gonfiu, soprattuttu dopu i pasti, è gonfiore di u ganglione supraclaviculare sinistro, chjamatu ancu ganglione di Virchow, chì hè assai suggestivu di cancru gastricu. Cunnosce i sintomi di u cancheru di stomacu.
Cosa da fà: U trattamentu per u cancheru di u stomacu hè fattu cù chemio o radioterapia è, secondu a gravità, a dimensione è a situazione di u tumore in u stomacu, pò esse necessariu eseguisce a rimozione chirurgica di una parte o di tuttu l'organu. Inoltre, hè impurtante aduttà abitudini di vita sani, cum'è una dieta equilibrata è eserciziu regulare per prevene a prugressione di e malatie.
Quandu andà à u duttore
Ancu s'ellu ùn hè micca severu a maiò parte di u tempu, hè impurtante andà à u gastroenterologu per verificà a causa di u gonfiore di u stomacu è, cusì, u megliu trattamentu pò esse definitu. Inoltre, hè essenziale andà à u duttore se:
- U gonfiore hè persistente;
- Altri sintomi si presentanu, cum'è diarrea, vomitu o sanguinamentu;
- Ci hè una perdita di pesu senza ragione apparente;
- I sintomi ùn calanu micca dopu u trattamentu prescrittu da u duttore.
In casu chì a sensazione di un stomacu gonfiu sia legata à prublemi legati à l'alimentu, u gastroenterologu pò raccomandà di andà à un nutrizziunistu per chì a persona abbia una guida nantu à e so abitudini alimentari.
S'ellu hè in relazione cù infezioni, u duttore pò ricumandà l'usu di farmaci antiparassiti o antibiotici secondu l'agentu infettivu identificatu, in più di l'usu di droghe protettive gastriche, cum'è Omeprazole o Pantoprazole, per esempiu.