Esame ASLO: sapete à chì serve
Cuntenutu
U test ASLO, chjamatu ancu ASO, AEO o anti-streptolisina O, hà per scopu di identificà a presenza di una tossina liberata da i batteri Streptococcus pyogenes, streptolisina O. Sì l'infezzione da sta batteria ùn hè micca identificata è trattata cù antibiotici, a persona pò sviluppà alcune complicazioni, cum'è glomerulonefrite è febbre reumatica, per esempiu.
U segnu principale di l'infezzione cù sta batteria hè u mal di gola chì accade più di 3 volte à l'annu è chì richiede u tempu di risolve. Inoltre, se ci sò altri sintomi cum'è mancanza di respiru, dolore à u pettu o dolore articulare è gonfiore, hè impurtante circà l'assistenza medica, chì pò esse un casu di febbre reumatica. Sapete ciò chì hè u reumatismu in u sangue.
U test deve esse fattu à stomacu vacu per 4 à 8 ore, secondu a raccomandazione di u duttore o di u laboratoriu, è u risultatu hè generalmente liberatu dopu à 24 ore.
Per chì ghjè
U duttore ordina di solitu l'esame ASLO quandu a persona hà episodi frequenti di mal di gola in più di sintomi chì ponu indicà febbre reumatica, cume:
- Frebba;
- Tosse;
- Mancanza di respira;
- Dolore à l'articuli è gonfiore;
- Presenza di noduli sottu à a pelle;
- Presenza di macchie rosse nantu à a pelle;
- Dolore di pettu.
Cusì, basatu annantu à l'analisi di i sintomi è u risultatu di l'esame, u duttore puderà cunfirmà u diagnosticu di febbre reumatica, per esempiu, chì hè caratterizatu da una alta concentrazione di anti-streptolisina O in u sangue. Capite cumu identificà è trattà a febbre reumatica.
A Streptolisina O hè una tossina prodotta da un batteriu simile à u streptococcu, u Streptococcus pyogenes, chì, s'ellu ùn hè micca identificatu o trattatu cù antibiotici, pò causà frebba reumatica, glomerulonefrite, scarlatina è tonsillite, per esempiu. Cusì, i mezi principali per diagnosticà l'infezzione cù stu batteriu sò da l'identificazione di sta tossina attraversu a rilevazione di anticorpi produtti da l'organismu contr'à u batteriu, chì hè anti-streptolisina O.
Ancu se i risultati pusitivi sò caratteristici di l'infezzione da Streptococcus pyogenes, micca tutte e persone sviluppanu sintomi di frebba reumatica, glomerulonefrite o tonsillite, per esempiu, tuttavia devenu esse monitorate da u duttore, eseguendu analisi periodiche di sangue è cuntrolli cardiaci. Vede chì testi sò richiesti per valutà u core.
Cumu hè fattu
U test ASLO deve esse fattu à stomacu vuotu per 4 à 8 ore, secondu a raccomandazione medica o di laboratorio è hè fattu raccogliendu un campione di sangue chì hè inviatu in laboratorio per analisi. In laboratorio, u test hè fattu per rilevà a presenza di anti-streptolisina O in u sangue, chì si face aghjunghjendu 20µL di reagente, chjamatu Latex ASO, à 20µL di u campione di u paziente nantu à una piastra di fondu scuru. Dopu, l'omogeneizazione hè effettuata per 2 minuti è e particelle sò verificate per l'agglutinazione in a piastra.
Si dice chì u risultatu hè negativu se a concentrazione di anti-streptolisina O hè uguale o inferiore a 200 IU / mL, ma questu risultatu pò varià secondu u laboratoriu in u quale u test hè statu fattu è l'età di a persona. Se si trova l'agglutinazione, u risultatu hè dichjaratu pusitivu, è hè necessariu fà diluzioni successive per verificà a concentrazione di anti-streptolisina O in u sangue. In questu casu, u duttore pò dumandà una nova prova dopu à 10 à 15 ghjorni per verificà se a concentrazione di anti-streptolisina diminuisce in u sangue, hè costante o aumenta, è cusì per verificà se l'infezzione hè attiva o micca.
In più di l'esame ASLO, u duttore pò dumandà una cultura microbiologica di materiale da a gola, chì hè u locu induve u batteriu hè normalmente presente, per rilevà direttamente a presenza di i batteri Streptococcus pyogenes.