Cosa hè l'esame proctologicu, à chì serve è cumu si face
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Cumu hè fattu
- 1. Valutazione esterna
- 2. Esame digitale rectale
- 3. Anuscopia
- 4. Retosigmoidoscopia
L'esame proctologicu hè un sèmplice esame chì hà per scopu di valutà a regione anale è u rettu per investigà i cambiamenti gastrointestinali è identificà fessure, fistule è emorroidi, in più di esse un esame impurtante adupratu in a prevenzione di u cancheru culurale.
L'esame proctologicu hè fattu in ufficiu è dura circa 10 minuti, senza preparazione necessaria per a so prestazione. Ancu sì hè simplice, pò esse scomoda, soprattuttu se a persona hà fessure anali o emorroidi. Tuttavia, hè impurtante di realizallu per chì u diagnosticu sia fattu è u trattamentu pò esse iniziatu.
Per chì ghjè
L'esame proctologicu hè fattu da u proctologu o da u medicu generale per identificà cambiamenti in u canale anale è rettale chì ponu esse abbastanza scomodi è avè un impattu negativu nantu à a vita di a persona. Questu esame hè generalmente effettuatu cù u scopu di:
- Impedisce u cancheru culurale;
- Diagnostica emorroidi interne è esterne;
- Investigà a presenza di fessure anali è fistule;
- Identificà a causa di prurito anale;
- Verificate a presenza di verruche anorettali;
- Investigate a causa di u sangue è di u mucus in i vostri sgabelli.
Hè impurtante chì l'esame proctologicu sia fattu appena a persona identifica qualsiasi segnu o sintomi anorettali, cume u dolore anale, a presenza di sangue è di mucus in u banchittu, u dolore è a difficoltà di evacuazione è u disagiu anale.
Cumu hè fattu
Prima di inizià l'esame stessu, si face una valutazione di i segni è di i sintomi descritti da a persona, in più di valutà a storia clinica, u modu di vita è a rutina intestinale, affinchì u duttore possa fà l'esame in u megliu modu.
L'esame proctologicu hè fattu per fasi, essendu inizialmente raccomandatu per a persona di mette un vestitu adattatu è di stende à fiancu cù e gambe arricciate. Allora u duttore principia l'esame, chì, in generale, pò esse divisu in valutazione esterna, esame rettale digitale, anuscopia è rectosigmoidoscopia:
1. Valutazione esterna
A valutazione esterna hè a prima tappa di l'esame proctologicu è cunsiste in l'osservazione di l'anu da u duttore per verificà a presenza di emorroidi esterne, fessure, fistule è cambiamenti dermatologichi chì causanu prurito anale. Durante a valutazione, u duttore pò ancu dumandà à a persona di fà un sforzu cum'è se andessi à evacuà, postu chì hè cusì pussibule di verificà s'ellu ci sò e vene gonfie chì partenu è chì sò indicative di emorroidi interne di gradi 2, 3 o 4 .
2. Esame digitale rectale
In questa seconda tappa di l'esame, u duttore face l'esame rettale digitale, in u quale l'indice hè inseritu in l'anu di a persona, prutettu currettamente da un guantu è lubrificatu, per valutà l'orifiziu anale, i sfinteri è a parte finale di l'intestinu, essendu pussibule identificà a presenza di noduli, orificii fistulosi, feci è emorroidi interne.
Inoltre, per mezu di un esame rettale digitale, u duttore pò verificà a presenza di lesioni anali palpabili è a presenza di sangue in u rettu. Capite cumu si face l'esame digitale rettale.
3. Anuscopia
L'anuscopia permette una megliu visualizazione di u canale anale, permettendu di identificà cambiamenti chì ùn sò micca stati rilevati da esame rettale digitale. In questu esame, un dispositivu medicu chjamatu anoscopiu hè inseritu in l'anu, chì hè un tubu trasparente dispunibile o di metallo chì deve esse lubrificatu currettamente per esse introduttu in l'anu.
Dopu l'introduzione in l'anoscopiu, a luce hè applicata direttamente à l'anu per chì u duttore possi visualizà megliu u canale anale, permettendu di identificà emorroidi, fessure anali, ulcere, verruche è segni chì indicanu u cancheru.
4. Retosigmoidoscopia
Rectosigmoidoscopia hè indicata solu quandu l'altri testi ùn sò micca stati capaci di identificà a causa di i segni è sintomi presentati da a persona. Attraversu questu esame, hè pussibule visualizà a parte finale di u grossu intestinu, identificendu cambiamenti è segni chì indicanu a malattia.
In questu esame, un tubu rigidu o flessibile hè inseritu in u canale anale, cù una microcamera à a so fine, chì permette à u duttore di fà una valutazione più accurata di a regione è di pudè identificà più facilmente cambiamenti cum'è i polipi , lesioni, tumori o fochi di sangu. Vede cumu hè realizata a rettosigmoidoscopia.