Prove per valutà a fertilità maschile
Cuntenutu
A fertilità maschile pò esse verificata per mezu di testi di laboratorio chì anu da scopu di verificà a capacità di produzione di sperma è e so caratteristiche, cume a forma è a motilità.
Oltre à urdinà e prove, u duttore controlla di solitu a salute generale di l'omu, valutendulu fisicamente è realizendu l'investigazione di malatie è infezioni pussibuli di e vie urinarie è testiculi, per esempiu. Pudete ancu dumandà nantu à l'usu di medicazione, droghe illecite è cunsumu frequente di bevande alcoliche, chì questi fattori ponu cambià a qualità è a quantità di sperma è, cusì, interferiscenu cù a fertilità maschile.
1. Spermogramma
U spermogramma hè u test principale effettuatu per verificà a fertilità maschile, postu chì hà per scopu di valutà e caratteristiche di u sperma, cum'è viscosità, pH è culore, in più di a quantità di sperma per ml di sperma, forma di u sperma, motilità è cuncintrazioni di sperma vivu.
Cusì, stu test hè capace d'indicà s'ellu ci hè una pruduzzione adatta di sperma è se quelli prudutti sò fattibili, vale à dì, sì sò capaci di fertilizà un ovu.
U materiale per l'esame hè ottenutu in laburatoriu per mezu di a masturbazione è hè indicatu chì l'omu ùn hà sessu trà 2 è 5 ghjorni prima di a raccolta, in più di lavà e mani è l'organu genitale bè prima di a raccolta. Amparate à preparalli per u test di sperma.
2. Dose ormonale
I test di sangue per a dosatura ormonale sò ancu indicati per verificà a fertilità maschile, postu chì a testosterone stimula a produzzione di sperma, in più di garantisce e caratteristiche secondarie maschili.
Malgradu esse un ormone direttamente ligatu à a capacità riproduttiva di l'omu, a valutazione di a fertilità ùn deve esse basata solu nantu à i livelli di testosterone, postu chì a concentrazione di questu ormone diminuisce naturalmente cù u tempu, compromettendu a produzzione di sperma. Amparate tuttu nantu à a testosterone.
3. Test post-coitu
Sta prova hà per scopu di verificà a capacità di u sperma di campà è di natà attraversu u mucus cervicale, chì hè u mucus incaricatu di lubrificà a donna. Ancu se l'esame hà da scopu di valutà a fertilità maschile, u mucus cervicale hè raccoltu da a donna da 2 à 12 ore dopu u cuntattu intimu per verificà a mutilità di i sperma.
4. Altri esami
Alcuni altri test di laboratorio ponu esse urdinati da l'urologu per verificà a fertilità di l'omu, cume u test di frammentazione di DNA è u test di l'anticorpu contr'à i sperma.
In l'esame di fragmentazione di DNA, a quantità di DNA chì hè liberatu da u sperma è chì ferma in u sperma hè verificata, essendu pussibule verificà i prublemi di fertilità secondu a concentrazione verificata. L'esame di l'anticorpi contr'à i sperma, invece, hà per scopu di valutà s'ellu ci sò anticorpi prudutti da e donne chì agiscenu contr'à i sperma, prumove a so immobilizazione o a morte, per esempiu.
Inoltre, u duttore pò urdinà un ultrasuone di i testiculi per verificà l'integrità di l'organu è identificà ogni cambiamentu chì pò interferisce cù a fertilità maschile, o l'esame rettale digitale per valutà a prostata.