Neurotrasmittenti eccitatori
Cuntenutu
- Neurotrasmittenti
- Cumu funzionanu i neurotrasmittenti?
- Chì fà i neurotrasmittenti
- Neurotrasmittenti eccitatori
- Acetilcolina
- Epinefrina
- Glutammatu
- Istamina
- Dopamina
- Altri neurotrasmittenti
- Noradrenalina
- Acidu gamma-aminobutirrico
- Serotonina
- Disordini ligati à i neurotrasmittenti
- Purtà si
Neurotrasmittenti
I neurotrasmettitori ghjucanu un rolu impurtante in a cumunicazione neurale. Sò messageri chimichi chì portanu messaghji trà e cellule nervose (neuroni) è altre cellule in u vostru corpu, influenzendu tuttu da l'umore à i muvimenti involuntarii. Stu prucessu hè generalmente chjamatu neurotrasmissione o trasmissione sinaptica.
Specificamente, i neurotrasmettitori eccitanti anu effetti eccitatori nantu à u neurone. Questu significa chì aumentanu a probabilità chì u neurone sparassi un signale chjamatu potenziale d'azione in u neurone chì riceve.
I neurotrasmettitori ponu agisce in modi prevedibili, ma ponu esse affettati da droghe, malatie è interazione cù altri messageri chimichi.
Cumu funzionanu i neurotrasmittenti?
Per mandà missaghji in tuttu u corpu, i neuroni anu bisognu di trasmette segnali per cumunicà trà di elli. Ma ùn ci hè micca una cunnessione fisica cù l'altri, solu una minuscula lacuna. Questa unione trà duie cellule nervose hè chjamata sinapsi.
Per cumunicà cù a cellula prossima, un neurone manda un signale attraversu a sinapsi per diffusione di un neurotrasmettitore.
Chì fà i neurotrasmittenti
I neurotrasmettitori affettanu i neuroni in unu di i trè modi: ponu esse eccitatori, inibitori o modulatori. Un trasmettitore eccitatore genera un signale chjamatu potenziale d'azione in u neurone chì riceve. Un trasmettitore inibitori impedisce. I neuromodulatori regulanu i gruppi di neuroni.
- Neurotrasmittenti eccitatori anu effetti eccitatori nantu à u neurone. Questu significa chì aumentanu a probabilità chì u neurone sparassi un potenziale d'azione.
- Neurotrasmittenti inibitori anu effetti inibitori nantu à u neurone. Ciò significa chì diminuiscenu a probabilità chì u neurone sparassi un'azione.
- Neurotrasmittenti modulatori pò influenzà una quantità di neuroni in u stessu tempu è influenzà l'effetti di altri messageri chimichi.
Alcuni neurotrasmettitori, cume a dopamina, secondu i recettori presenti, creanu effetti eccitatori è inibitori.
Neurotrasmittenti eccitatori
I tippi più cumuni è chiaramente capiti di neurotrasmettitori eccitatori includenu:
Acetilcolina
Questu hè un neurotrasmettitore eccitante chì si trova in tuttu u sistema nervosu. Una di e so numerose funzioni hè a stimolazione musculare, cumprese quelle di u sistema gastrointestinale è di u sistema nervosu autonomicu.
Site cunnisciutu di iniezioni di Botox cusmetichi? Sò aduprati per eliminà e rughe paralizendu temporaneamente certi musculi. Questa prucedura usa a tossina botulinum per congelà i musculi in u locu impedendu à i neuroni in a zona di liberà acetilcolina.
Epinefrina
Ancu chjamata adrenalina, l'epinefrina hè un neurotrasmettitore eccitante produttu da e ghiandole surrenali. Hè liberatu in u sangue per preparà u vostru corpu per situazione periculosa aumentendu a frequenza cardiaca, a pressione sanguigna è a produzione di glucosiu.
Site cunnisciutu di a risposta di lotta o volu? L'adrenalina aiuta i vostri sistemi nervosi è endocrini à preparassi per situazioni estreme in cui puderete piglià una decisione di lotta o volu.
Glutammatu
Questu hè u neurotrasmettitore più cumunu in u sistema nervosu centrale. Hè un neurotrasmettitore eccitante è di solitu assicura un equilibriu cù l'effetti di l'acidu gamma-aminobutirrico (GABA), un neurotrasmettitore inibitore.
Istamina
Questu hè un neurotrasmettitore eccitante primuramente implicatu in risposte infiammatorie, vasodilatazione, è a regolazione di a vostra risposta immune à corpi stranieri cum'è allergeni.
Dopamina
A dopamina hà effetti chì sò à tempu eccitatori è inibitori. Hè assuciatu cù meccanismi di ricumpensa in u cervellu.
Droghe cum'è cocaina, eroina è alcolu ponu temporaneamente aumentà i so livelli in u sangue. Questa crescita pò purtà à e cellule nervose chì sparanu in modu anormale chì pò causà intossicazione cun questioni di cuscenza è di focus.
Una secrezione tipica di dopamina in u sangue pò cuntribuisce à a motivazione.
Altri neurotrasmittenti
Noradrenalina
Ancu chjamata noradrenalina, a norepinefrina hè u neurotrasmettitore primariu in u sistema nervosu simpaticu induve funziona per cuntrullà a frequenza cardiaca, a pressione sanguigna, a funzione epatica è altre funzioni.
Acidu gamma-aminobutirrico
Cunnisciutu ancu cum'è GABA, l'acidu gamma-aminobutirrico hè un neurotrasmettitore inibitori chì agisce da frenu à i neurotrasmettitori eccitatori. GABA hà una larga distribuzione in u cervellu è hà un rolu primu in a riduzione di l'excitabilità neuronale in tuttu u sistema nervosu.
Serotonina
A serotonina hè un neurotrasmettitore inibitore chì hè implicatu in l'emozione è l'umore, equilibrendu eccessivi effetti di neurotrasmettitore eccitatore in u vostru cervellu. A serotonina regule ancu i prucessi, cum'è u cicculu di u sonnu, i brami di carboidrati, a digestione di l'alimentu è u cuntrollu di u dolore.
Disordini ligati à i neurotrasmittenti
Parechji neurotrasmettitori sò stati associati à una serie di disordini.
- A malatia d'Alzheimer hè stata ligata à una mancanza di acetilcholine è in certe regioni di u cervellu.
- A schizofrenia hè stata ligata à quantità eccessive di dopamina in a via mesolimbica di u cervellu.
- A malattia di Parkinson hè stata ligata à troppu poca dopamina in e zone motorie di u cervellu.
- L'epilepsia è a malattia di Huntington sò state ligate à GABA abbassatu in u cervellu.
- I disordini di l'umore cum'è l'ansietà sò stati ligati à.
- I disordini di l'umore cume a depressione maniacale, l'ansietà è u cicculu di u sonnu indebulitu sò stati ligati à (norepinefrina) è à altri neurotrasmettitori.
Purtà si
Ci sò miliardi di molecule di neurotrasmettitori chì travaglianu costantemente per mantene u funziunamentu di u vostru cervellu è gestendu tuttu da u vostru respiru à i vostri battiti cardiaci finu à a vostra capacità di cuncentrazione.
Capisce u modu in chì e cellule nervose cumunicanu, è cumu cresce è diminuisce i neurotrasmittenti affettanu u nostru benessere fisicu è mentale, aiuta i ricercatori è i duttori à truvà modi per rende più felici è sani.