Chì ghjè a malatia di l'afta epizootica in l'omu
Cuntenutu
A febbre afta in l'omu hè una malattia infettiva rara causata da un virus di u genaru Aphthovirus è chì pò nasce quandu si cunsuma latte micca pasturizatu da animali cuntaminati. Sta malattia hè più cumuna in e regioni rurali è i zitelli, l'anziani è l'individui cun bassa immunità sò i più suscettibili à l'infezioni.
A febbre afta pò esse rimarcata attraversu l'apparizione di lesioni nantu à a pelle, in bocca è trà e dita, in più di febbre alta è dolore musculare, per esempiu.
A trasmissione si faci soprattuttu per via di u cuntattu direttu cù l'animali infettatu da u virus rispunsevule di a malatia, ma pò accade ancu per ingestione di latte micca pasturizatu, cunsumazione di carne da un animale infettatu è cuntattu cù secrezioni cum'è latte, sperma, flegma o starnuti pò trasmettenu a febbre afta à l'omu.
Principali sintomi
I sintomi di a febbre afta in l'omu ponu cumparisce finu à 5 ghjorni dopu u cuntattu cù u virus, i principali sò:
- Inflammazione di a bocca;
- Canker ferite, in bocca;
- Ferite nantu à a pelle è trà e dite;
- Febbra alta;
- Dolori musculari;
- Mal di testa;
- Sete eccessiva.
I sintomi di a febbra afta di solitu calanu dopu à 3 o 5 ghjorni. Tuttavia, in casi più avanzati, l'infezzione pò causà altri prublemi è ghjunghje à a gola è i pulmoni, causendu gravi complicazioni è ancu a morte.
U diagnosticu di a febbre afta hè fatta per mezu di un esame fisicu, una valutazione di e lesioni in bocca è un test di sangue per rilevà a presenza di infezioni.
Trattamentu di a febbre afta è umana
U trattamentu di a febbre afta è umana ùn hè micca specificu è si basa annantu à l'usu di rimedii analgesici, cum'è Dipyrone, o corticosteroidi, cum'è Prednisolone, in casi di grave infiammazione di a gola o di i pulmoni.
A pulizia di e ferite di a pelle è di e ferite di a bocca hè assai impurtante per migliurà e lesioni è accelerà a so guarigione, beie assai liquidi è ripusassi hè impurtante per u trattamentu di a malatia. Amparate più nantu à u trattamentu per a febbre afta in umani.
Cumu prevene
A prevenzione di a febbre afta è umana si face evitendu u cuntattu cù l'animali infetti, bevendu latte micca pasturizatu è carne contaminata. S'ellu hè suspettatu un focu di febbre afta in animali vicinu à u postu di travagliu o a casa di l'individuu, hè cunsigliatu u macellu di l'animali.