Test di fructosamina: chì hè, quandu hè indicatu è cumu capisce u risultatu
Cuntenutu
A fructosamina hè un test di sangue chì permette di valutà l'efficacità di u trattamentu in i casi di diabete, soprattuttu quandu i recenti cambiamenti sò stati fatti à u pianu di trattamentu, sia in i medicamenti aduprati sia in i cambiamenti di abitudini di vita, cume a dieta o l'eserciziu, per esempiu.
Questa prova hè generalmente usata per valutà i cambiamenti in i livelli di glucosiu in l'ultime 2 o 3 settimane, ma hè fatta solu quandu ùn hè micca pussibule di monitorà a diabete cù u test di emoglobina glicata, cusì parechje persone cun diabete ùn anu mai bisognu di fà u test di fructosamina .
In parechji casi, stu test pò ancu esse urdinatu durante a gravidanza, per valutà spessu i livelli di zuccheru di a donna incinta, chì i so bisogni varienu durante a gravidanza.
Quandu hè indicatu
U test di fructosamina per valutà i livelli di glucosiu in u sangue hè indicatu quandu a persona hà alterazioni in i livelli di eritrociti è di emoglobina, chì hè cumunu in casi di anemia. Cusì, ùn hè micca pussibule chì u glucosiu in sangue sia valutatu aduprendu emoglobina glicata, postu chì i livelli di sta cumpunente di sangue sò alterati.
Inoltre, u test di fructosamina hè indicatu quandu a persona hà un sanguinamentu pesante, hà subitu una trasfusione di sangue recente o hà un livellu bassu di ferru in circulazione. Cusì, e prestazioni di fructosamina invece di emoglobina glicata sò più efficaci per valutà i livelli di glucosiu in circulazione in u corpu.
L'esame di a fructosamina hè abbastanza sèmplice, richiede solu a raccolta di un picculu campione di sangue chì hè inviatu à u laboratoriu per analisi, senza a necessità di alcun tippu di preparazione.
Cumu funziona l'esame
In questu tipu di test, a quantità di fructosamina in u sangue hè valutata, una sustanza chì si forma quandu u glucosiu si lega à e proteine di u sangue, cum'è l'albumina o l'emoglobina. Cusì, s'ellu ci hè assai zuccheru in u sangue, cum'è in u casu di a diabetes, u più grande serà u valore di a fructosamina, postu chì più proteine di sangue seranu ligate à u glucosiu.
Inoltre, cume e proteine di u sangue anu una vita media di solu 20 ghjorni, i valori valutati riflettenu sempre un riassuntu di i livelli di zuccheru in sangue in l'ultime 2 à 3 settimane, permettendu di valutà i cambiamenti di trattamentu fatti in quellu tempu.
Chì significa u risultatu
I valori di riferenza per a fructosamina in una persona sana pò varià trà 205 à 285 micromolecule per litru di sangue. Quandu questi valori apparsu in u risultatu di qualcunu cun diabete, significa chì u trattamentu hè efficace è, dunque, i valori di zuccheru in sangue sò bè cuntrullati.
Dunque, quandu u risultatu di l'esame hè:
- Alta: significa chì u glucosiu ùn hè micca statu bè cuntrullatu in e settimane passate, indichendu chì u trattamentu ùn hà micca l'effetti desiderati o hè troppu longu per mostrà risultati. Più grande hè u risultatu, peghju l'efficacità di u trattamentu implementatu.
- Bassa: pò significà chì a proteina si perde in l'urina è, dunque, u duttore pò urdinà altri testi per cunfirmà u risultatu.
Indipendentemente da u risultatu, u duttore pò sempre urdinà altri testi per identificà se e variazioni di glucosiu sò dovute à u trattamentu o à altri prublemi di salute, cum'è l'ipertiroidismu, per esempiu.