Cumu sapè se hè frebba in u zitellu (è e cause più cumuni)
Cuntenutu
- Ciò chì pò causà frebba in u zitellu
- Cumu misurà a frebba in u zitellu
- Cunsiglii per calà a frebba di u zitellu
- Cumu sapè se a frebba hè severa
L'aumentu di a temperatura di u corpu in u criaturu deve esse cunsideratu cum'è frebba solu quandu supera i 37,5 ° C in una misura in l'ascella, o 38,2 ° C in u rettu. Prima di sta temperatura, hè cunsiderata solu cum'è una frebba, chì generalmente ùn hè micca una causa di preoccupazione.
Ogni volta chì u zitellu hà una frebba, si deve nutà s'ellu hà altri sintomi perchè, nurmalmente, a nascita di denti è piglià un vaccinu pò generà una frebba finu à 38 ° C, ma u zitellu cuntinueghja à manghjà è dorme bè. In questu casu, mette un pannu bagnatu in acqua fredda nantu à a fronte di u zitellu pò aiutà à calà a frebba.
Ancu se a frebba in u zitellu hè cunsiderata sopra 37,5 ° C in l'ascella, o 38,2 ° C in u rettu, hè generalmente probabile di causà danni cerebrali quandu hè sopra 41,5 ° C o più.
Ciò chì pò causà frebba in u zitellu
A crescita di a temperatura di u corpu indica chì u corpu di u zitellu hè in lotta cù un agente invasore. E situazioni più cumuni chì causanu frebba in i zitelli sò:
- Nascita di denti: Di solitu accade da u 4u mese è si ponu vede e gengive gonfie è u zitellu vole sempre avè a manu in bocca, in più di sbavà assai.
- Reazione dopu à piglià un vaccinu: Apparisce uni pochi d'ore dopu à piglià u vaccinu, essendu faciule di cuntà chì a frebba hè probabilmente una reazione
- Se a frebba vene dopu un fretu o influenza, pudete suspettà sinusitis o inflammazione di l'arechja: U zitellu ùn pò avè flegma o pare avè un fretu, ma i tessuti interni di u nasu è di a gola ponu esse infiammati, causendu una frebba.
- Puntura: I sintomi di l'influenza diventanu più intensi è a frebba apparisce, rendendu più difficiule per u zitellu à respirà;
- Infezzione urinaria: A frebba bassa (finu à 38,5ºC misurata in l'anu) pò esse l'unicu segnu in i zitelli di menu di 2 anni, ma vomitu è diarrea, dolore addominale è perdita di l'appitittu ponu apparisce.
- Dengue: più cumuni in l'estiu, in particulare in e zone epidemiche, ci hè frebba è perdita di appetitu, u zitellu hè astutu è li piace dorme assai.
- Varicella: Ci hè una frebba è prurite di vesciche di a pelle, a perdita di l'appetitu è u dolore addominale pò ancu nasce.
- Morbellu: A frebba dura da 3 à 5 ghjorni, è ci sò di solitu segni di tosse, di nasu è di cunghjuntivite, è ancu di macchie scure nantu à a pelle.
- Scarlatina: Ci hè una frebba è un mal di gola, a lingua si gonfia è cume pare un lampone, piccule macchie cumpariscenu nantu à a pelle chì ponu causà sbucciatura.
- Erisipela: Ci hè frebba, brividi, dulore in a zona affettata chì pò diventà rossa è gonfia.
Quandu sospettate chì u zitellu hà a frebba, duvete misurà a frebba cù un termometru, è vede s'ellu ci sò altri segni o sintomi chì ponu aiutà à identificà ciò chì causa a frebba, ma in casu di dubbitu andate à u pediatricu , sopratuttu quandu u zitellu hà menu di 3 mesi.
Cumu misurà a frebba in u zitellu
Per misurà a frebba di u criaturu, piazzate a punta metallica di u termometru di vetru sottu à u bracciu di u criaturu, lascialu quì per almenu 3 minuti, è poi verificate a temperatura nantu à u termometru stessu. Un'altra pussibilità hè di aduprà un termometru digitale, chì mostra a temperatura in menu di 1 minutu.
A temperatura pò ancu esse misurata più precisamente in u rettu di u zitellu. Tuttavia, in questi casi, hè impurtante piglià in contu chì a temperatura di u rettale hè superiore à a temperatura buccale è axillaria, allora quandu si verifica a temperatura si deve sempre verificà u listessu locu, u più cumunu hè l'ascella. A temperatura rettale pò esse trà 0,8 à 1 ° C più alta ch'è l'axilaria, è dunque quandu u zitellu hà una frebba di 37,8 ° C in l'ascella, hà probabilmente una temperatura di 38,8 ° C in l'anu.
Per misurà a temperatura in u rettu hè obligatoriu aduprà un termometru cun un ponte dolce è flessibile chì deve esse introduttu almenu 3 cm
Vede più nantu à cumu aduprà u termometru currettamente.
Cunsiglii per calà a frebba di u zitellu
Ciò chì hè cunsigliatu di fà per calà a frebba di u zitellu hè:
- Verificate se l'ambiente hè assai caldu è se hè pussibule cunnette un ventilatore o u climatizatore;
- Cambiate a robba di u zitellu per una più ligera è più fresca;
- Offre qualcosa di liquidu è di frescu per chì u criaturu pigliessi ogni mezu ora, s'ellu hè svegliu;
- Dà à u zitellu un bagnu caldu à fretu, evitendu acqua assai freta. A temperatura di l'acqua deve esse vicinu à 36 ° C, chì hè a temperatura normale di a pelle.
- Mette un pannu lavatu in acqua calda à fredda nantu à a fronte di u zitellu pò ancu aiutà à calà a frebba.
Se a frebba ùn cala micca in una meza ora, u duttore deve esse cunsultatu, soprattuttu se u zitellu hè assai irritatu, pienghje assai o hè apaticu. U medicamentu cunsigliatu per calà a frebba in u zitellu hè Dipirona, ma deve esse adupratu solu cù a cunniscenza di u pediatra.
Verificate altre opzioni per calà a frebba in u zitellu.
Cumu sapè se a frebba hè severa
A frebba hè sempre severa quand'ella ghjunghje à 38 ° C, meritendu tutta l'attenzione di i genitori è una visita à u pediatra, soprattuttu quandu:
- Ùn hè micca pussibule identificà chì i denti nascenu è chì ci hè forse un'altra causa;
- Ci hè diarrea, vomitu è u zitellu ùn vole micca allattà o manghjà;
- U zitellu hà l'ochji affunditi, hè più lacrimosu di u normale, è piscia un pocu, perchè pò indicà a disidratazione;
- Macchie di a pelle, prurito o se u zitellu sembra assai scomudu.
Ma se u zitellu hè solu dolce è addurmintatu, ma cù una frebba, duvete ancu andà à u duttore per sapè ciò chì face sta crescita di temperatura è cumincià u trattamentu adattatu, cù medicazione.