Fisioterapia Respiratoria: à chì serve è cumu fà
Cuntenutu
- Cumu fà fisioterapia respiratoria
- À chì serve a fisioterapia respiratoria?
- 1. Fisioterapia respiratoria in pediatria
- 2. Fisioterapia respiratoria ambulatoria
- 3. Fisioterapia respiratoria hospitalaria
- 4. Fisioterapia respiratoria in casa
- Principali vantaghji di a fisioterapia respiratoria
A fisioterapia respiratoria hè una specialità di fisioterapia chì hà per scopu di prevene è trattà praticamente tutte e malatie chì affettanu u sistema respiratoriu, cum'è asma, bronchite, fallimentu respiratoriu è tuberculosi, per esempiu. Deve esse sempre effettuatu da u fisioterapeuta in casa, in clinica, in ospedale o à u travagliu.
Esercizii di respirazione sò ancu essenziali per migliurà a respirazione è mobilizà i musculi ventilatori. Inoltre, a fisioterapia respiratoria pò esse realizata ancu in a Unità di Cura Intensiva (UCI), ancu quandu u paziente hè intubatu, vale à dì, respirendu cù l'aiutu di dispositivi.
Cumu fà fisioterapia respiratoria
Alcuni esempi di esercizi di fisioterapia respiratoria per aumentà a capacità pulmonare in casu di difficoltà respiratorie, per esempiu, sò:
- Stendu à fiancu nantu à una superficia inclinata, induve e zampe è i pedi fermanu più alti di u to troncu, ciò chì aiuta à eliminà e secrezioni;
- Pusatu in una sedia, tene una palla o bastone davanti à u vostru corpu è quandu inalate alzate a palla sopra a testa è quandu espirate, vultate cù a palla à u centru;
- In piedi, mettite e mani davanti à voi è inspirate prufundamente attraversu u nasu mentre aprite i vostri bracci in orizzontale (cum'è u Cristu Redentore) è soffiate l'aria pianu pianu attraversu a bocca mentre portate e vostre bracce torna davanti à u vostru corpu.
L'esercizii devenu esse realizati pianu, senza pressa, è ponu esse ripetuti circa 5 à 10 volte. Tuttavia, u fisioterapeuta puderà indicà personalmente chì esercizii sò più adatti per ogni situazione.
Fighjate dinò a seguita video è amparate à fà esercizi di respirazione in casa, per rinfurzà u pulmone:
À chì serve a fisioterapia respiratoria?
Stu tipu di fisioterapia serve per migliurà u fornimentu di ossigenu à tuttu u corpu.U scopu serà sempre di liberà e vie aeree da e secrezioni è di aumentà a capacità ventilatoria di u pulmone, chì pò esse utile dopu a chirurgia cardiaca, toracica o addominale per prevene pneumonia è atelettasia, per esempiu.
Alcuni esempi specifici di e prestazioni di fisioterapia cardiorespiratoria sò:
1. Fisioterapia respiratoria in pediatria
A fisioterapia respiratoria pò esse effettuata durante a zitiddina in pediatria è neonatologia, ogni volta chì hè necessariu, chì i zitelli sò ancu suscettibili à l'apparizione di malatie cum'è pneumonia è bronchiolite è a fisioterapia respiratoria pò esse indicata per trattà queste è altre malatie per migliurà u scambiu di gas è cusì facilità a so respirazione.
A fisioterapia respiratoria in i zitelli hè assai impurtante, chì u sistema respiratoriu hè sempre in sviluppu, è ci ponu esse difficultà à scambià di gas. Cusì, a fisioterapia aiuta à migliurà l'efficienza di u prucessu respiratoriu è à eliminà e secrezioni. Vede altre alternative per eliminà e secrezioni di u zitellu.
2. Fisioterapia respiratoria ambulatoria
A fisioterapia respiratoria ambulatoria hè quella praticata in cliniche, cù u scopu di trattà è di furnisce sollievu da e malatie croniche cum'è l'asma è e malatie legate à u core. Sicondu a guida di u duttore, deve esse realizatu una o duie volte à settimana indefinitu, finu à chì a capacità respiratoria di l'individuu sia normalizata.
3. Fisioterapia respiratoria hospitalaria
A fisioterapia respiratoria di l'ospedale hè quella praticata in e camere di l'ospedale quandu u paziente hè in ospedale è à volte lettu. In questu casu, a fisioterapia motoria è respiratoria hè indicata durante a so ospedalizazione è ancu s'ellu ùn hà alcuna malattia respiratoria, duverebbe avè almenu 1 sessione quotidiana di fisioterapia respiratoria cume un modu per prevene l'iniziu di malatie respiratorie è migliurà a funzione pulmonare.
4. Fisioterapia respiratoria in casa
A fisioterapia respiratoria eseguita in casa hè indicata per e persone chì sò state dimesse da l'ospedale ma chì si recuperanu sempre da disordini respiratori o eventi cardiaci, cume un infartu. Questa pò esse fatta 1 o 2 volte à settimana, sottu a guida di u fisioterapeuta chì travaglia cun cura in casa, ma l'individuu duveria esse incuragitu à praticà esercizi di kinesioterapia respiratoria ogni ghjornu.
Per questu, u fisioterapeuta pò aduprà dispositivi chì mobilizanu a secrezione, fluidificanu è facilitanu a so rimozione, cume u fluttu è u nebulizatore, è indicanu e prestazioni di esercizii chì stimulanu a respirazione furzata.
Scuprite alcune opzioni di nebulizazione.
Principali vantaghji di a fisioterapia respiratoria
I vantaghji principali di a fisioterapia respiratoria includenu:
- Migliurà u scambiu di gas;
- Espansione pulmonare maiò;
- Liberazione di secrezioni da u pulmone è e vie aeree;
- Liquidazione è pulizia curretta di e vie aeree;
- Diminuzione di u sughjornu in ospedale;
- Facilita l'arrivu di l'ossigenu in tuttu u corpu;
- Combatte a difficoltà di respirazione.
Alcune strategie aduprate per uttene questi benefici sò manovre di drenaggio posturale, pressione manuale di u torace, percussione, vibrazioni, vibrocompressione, facilità di tosse è aspirazione di e vie aeree superiori.
In u nostru podcast u Dr. Mirca Ocanhas chiarisce i principali dubbi nantu à cume rinfurzà u pulmone: