Aterectomia coronaria direzionale (DCA)
Cuntenutu
Riproduce u video di salute: //medlineplus.gov/ency/videos/mov/200139_eng.mp4Chì hè questu? Ripruduce u video di salute cù a descrizzione audio: //medlineplus.gov/ency/videos/mov/200139_eng_ad.mp4Panoramica
DCA, o aterectomia coronaria direzionale hè una procedura minimamente invasiva per eliminà u bloccu da e arterie coronarie per migliurà u flussu di sangue à u musculu di u core è alleviare u dolore.
Prima, una anestesia lucale annudisce a zona inguinale. Allora u duttore mette una agulla in l'arteria femorale, l'arteria chì corre per a gamba. U duttore inserisce un filu guida attraversu l'agulla è poi caccia l'agulla. U rimpiazza cù un intruduttore, un strumentu tubulare cù dui porti aduprati per inserisce dispositivi flessibili cum'è un cateteru in un vaso sanguinu. Una volta chì l'introduttore hè in postu, u filu di guida originale hè rimpiazzatu da un filu più finu. Stu novu filu hè adupratu per inserisce un cateteru diagnosticu, un longu tubu flessibile, in l'arteria è guidallu versu u core. U duttore caccia tandu u secondu filu.
Cù u cateteru à l'apertura di una di l'arterie coronaria, u duttore injecta tinta è piglia una radiografia. Se mostra un bloccu curabile, u duttore usa un altru filu di guida per caccià u primu cateteru è rimpiazzallu cù un cateteru di guida. Allora u filu chì hè statu adupratu per fà questu hè eliminatu è rimpiazzatu da un filu più finu chì hè avanzatu attraversu u bloccu.
Un altru cateteru cuncepitu per u tagliu di lesione hè ancu avanzatu in tuttu u situ di bloccu. Un pallone à bassa pressione attaccatu accantu à u cutter, hè gonfiatu, espunendu materiale di lesione à u cutter.
Una unità di trasmissione hè accesa, pruvucendu u cutter à girà. U duttore face avanzà una leva nantu à l'unità di trasmissione chì a so volta avanza u cutter. I pezzi di bloccu chì taglia via sò almacenati in una sezione di u cateteru chjamata nosecone finu à chì sò rimossi à a fine di a procedura.
Rotà u cateteru mentre gonfia è deflata u pallone permette di taglià u bloccu in ogni direzzione, purtendu à un debulking uniforme. Un stent pò ancu esse piazzatu. Si tratta di un ponte di metallu reticulatu messu in l'internu di l'arteria coronaria per tene aperta a nave.
Dopu a prucedura, u duttore injecta tinta è piglia una radiografia per verificà u cambiamentu in l'arterie. Allora u cateteru hè eliminatu è a prucedura hè finita.
- Angioplastia