Chì sò i sintomi di a gripe in i zitelli è cumu si tratta?

Cuntenutu
- Hè un friddu o a gripe?
- U mo figliolu deve vede un duttore se suspettu di l'influenza?
- Cumu gestisce a gripe in casa
- Mantene u vostru zitellu cunfortu
- Offre medicazione senza prescrizione (OTC)
- Mantene u vostru zitellu idratatu
- Ci hè una medicazione da prescrizzione chì u mo figliolu pò piglià?
- Quale hè un risicu aumentatu di cumplicazioni da a gripe?
- Quandu hè a stagione di l'influenza è à quale affetta?
- Cumu si sparghje a grippa è chì pudete fà per prevene?
- U mo figliolu duverebbe piglià l'influenza?
- Chì sò altri modi per prutege u mo figliolu?
- Purtà si
U mo zitellu hà a grippa?
A stagione di l'influenza hè à u puntu culminante à a fine di l'inguernu. I sintomi di l'influenza in i zitelli di solitu cumincianu à accade intornu à dui ghjorni dopu l'esposizione à u virus. Questi sintomi tipicamente duranu cinque à sette ghjorni, ancu se ponu durà finu à duie settimane.
I sintomi di l'influenza in i zitelli sò principalmente listessi chì in l'adulti. Questi sintomi includenu:
- iniziu bruscu
- frebba
- vertigini
- diminuite l'appetite
- musculu o corpu
- debbulezza
- congestion di pettu
- tossu
- brividi è brividi
- mal di testa
- mal di gola
- nasu chì corre
- mal di l'arechja in una o in e duie arechje
- diarrea
- nausea
- vomitu
In i zitelli, i zitelli, è i zitelli non verbali chì ùn ponu micca parlà di i so sintomi, pudete ancu vede aumentu di fussiness è chianci.
Hè un friddu o a gripe?
U fretu cumunu è a gripe sò tramindui malatie respiratorie, ma sò causate da diversi virus. I dui tippi di malatie spartenu parechji sintomi, allora pò esse difficiule di distinguerli.
I rhume venenu spessu à pocu à pocu, mentre chì i sintomi di l'influenza si manifestanu prestu. In generale, u to figliolu parerà più malatu s'ella piglia a grippa chè quandu averà un fretu. A grippa include ancu sintomi chì i raffreddori tipicamente micca, cume brividi, vertigini è dolori musculari. Amparate più nantu à e differenze trà un raffreddore è a gripe.
U mo figliolu deve vede un duttore se suspettu di l'influenza?
Se pensate chì u vostru picciottu puderia avè a gripe, cuntattate u so pediatre u più prestu pussibule. Per i zitelli è i zitelli maiò, vedi u so duttore se parenu particularmente malati o aggravanu invece di megliu. U so duttore pò fà un diagnosticu basatu annantu à i sintomi di u to figliolu, o dà li un test di diagnosticu chì verifica i virus di l'influenza.
Ancu se u vostru zitellu hè dighjà vistu da un duttore, se i so sintomi aggravanu, ripiglialu à u duttore o andate immediatamente in una sala d'urgenza.
Altri sintomi chì signalanu una necessità immediata di assistenza medica urgente, ùn importa l'età di u to figliolu, includenu:
- sintomi di disidratazione, è rifiutu di beie o di allattà
- una tinta turchina intornu à e labbre o i letti di unghie di e mani o di i pedi, o una tinta bluastra tutta a pelle
- letargia
- una incapacità di svegliare u vostru zitellu
- difficultà à respirà
- una punta di frebba dopu chì a frebba uriginale sia andata
- un forte capu di testa
- un collu rigidu
- estremità fussiness, in i zitelli
- irritabilità o crankiness, in i zitelli è i zitelli più grandi
- rifiutu di esse tenutu o toccu, in i zitelli è i zitelli
Cumu gestisce a gripe in casa
U vostru zitellu pò esse in casa cù a gripe finu à duie settimane. Ancu dopu chì i so sintomi iniziali diminuinu, si ponu sente stanchi è malati. Eccu alcuni modi per curalli in casa è aiutà à migliurà a so recuperazione.
Mantene u vostru zitellu cunfortu
Una di e cose principali chì pudete fà per u to figliolu s'elli anu a gripe hè di aiutà li à sentesi più comodi. U riposu à u lettu hè impurtante, allora vulete aiutà li à ripusà adeguatamente.
U vostru figliolu pò alternà trà u sensu di u caldu è di u fretu, allora preparatevi à avè e coperte chì si spinghjenu è si accendinu per tuttu u ghjornu è a notte. E coperte ùn sò micca raccomandate per i zitelli chì presentanu un risicu soffocante. Invece, pudete vulete cunsiderà un saccu di sonnu liggeru.
Se u vostru zitellu hà un nasu stufatu, gocce nasali salini o un umidificatore ponu aiutà. I zitelli più vechji ponu esse capaci di fà gargare cù acqua salita calda per alleviare un mal di gola.
Offre medicazione senza prescrizione (OTC)
Basatu nantu à l'età è u pesu di u to figliolu, i medicazione OTC, cum'è ibuprofene (Advil di i zitelli, Motrin di i zitelli) è acetaminofene (Tylenol di i zitelli), ponu aiutà u vostru zitellu à sentesi megliu riducendu a frebba è i dolori musculari. Parlate cù u pediatricu di u to figliolu nantu à chì tippi pudete aduprà, è ùn mai superà a dosa raccomandata, ancu se u medicamentu ùn sembra micca aiutà.
Ùn date micca aspirina à u vostru zitellu. L'aspirina pò causà una complicazione seria in i zitelli, chjamata sindrome di Reye.
Dumandate à u vostru duttore se medicamentu per a tosse hè raccomandatu. I medicazione per a tosse ùn sò micca o sò efficaci per i zitelli è ponu avè effetti collaterali significativi.
Mantene u vostru zitellu idratatu
U vostru zitellu pò avè micca assai di appetitu mentre anu a gripe. Puderanu senza manghjà assai mentre sò malati, ma hè impurtante chì piglianu fluidi per evità a disidratazione. In i zitelli, a disidratazione pò prisentà cum'è un puntu dolce affunditu in cima di a testa.
Altri segni di disidratazione includenu:
- urina chì hè più scura in culore chè nurmale
- pienghjendu senza lacrime
- labbre secche è crepate
- lingua secca
- ochji affundati
- pelle di sensazione secca o pelle maculata nantu à e mani, è pedi chì sentenu fretu à u toccu
- difficultà per respirà o respirazione assai rapida
Una diminuzione di a pruduzzioni di urina hè un altru sintimu di disidratazione. In i zitelli, hè menu di sei pannolini umidi per ghjornu. In i zitelli, ùn hè micca pannolini umidi per un periodu di ottu ore.
Offre fluidi à i vostri figlioli, cum'è acqua, suppa chjara, o suchju senza zuccheru. Pudete ancu dà à i zitelli è à i zitelli ghiaccioli senza zuccheru o patatine di ghiacciu da suchjà. Sè vo allattate u vostru zitellu, cuntinuate à pruvà l'alimentazione nurmale.
Se ùn pudete micca uttene u vostru zitellu per piglià fluidi, informate immediatamente u so duttore. In certi casi, i fluidi intravenosi (IV) ponu esse richiesti.
Ci hè una medicazione da prescrizzione chì u mo figliolu pò piglià?
In i casi severi, ci sò medicazione prescritti chjamati antivirali di l'influenza. I zitelli, i zitelli, è i zitelli diagnusticati di grippa sò spessu prescritti sti medicamenti s'elli sò gravemente malati, ospedalizati, o sò in un risicu elevatu di complicazioni da l'influenza.
Queste medicazione rallentenu o fermanu a capacità di u virus di a grippa di cuntinuà à riproducesi in u corpu. Puderanu aiutà à riduce a gravità di i sintomi, è accurtà a durata di u tempu chì u vostru zitellu hè malatu. U più impurtante per i zitelli à risicu elevatu, ponu ancu riduce l'incidenza di complicazioni, cumprese:
- infizzioni di l'arechja
- infezioni batteriali ausiliari
- puntura
- fallimentu respiratoriu
- a morte
I zitelli devenu cumincià à piglià sti medicamenti u più prestu pussibule dopu à u diagnosticu, postu chì sò più efficaci s'elli sò principiati in i primi dui ghjorni di manifestazione di i sintomi. Sò spessu prescritti per i zitelli chì sò suspettati solu d'avè a grippa, ancu s'ellu ùn hè statu fattu un diagnosticu definitivu.
I farmaci antivirali di l'influenza sò in parechje forme, cumprese pillule, liquidi, è cum'è inalatore. Ci sò ancu droghe dispunibuli per i zitelli da 2 settimane.
Alcuni zitelli anu effetti collaterali da queste droghe, cume nausea è vomitu. Alcuni medicamenti, cumpresu oseltamivir (Tamiflu) ponu à volte causà deliriu o autolesione in i zitelli è l'adulescenti. Parlate cù u pediatricu di u to figliolu nantu à i benefizii è i risichi di sti medicazione per pudè decide ciò chì hè megliu per u vostru zitellu.
Quale hè un risicu aumentatu di cumplicazioni da a gripe?
I zitelli di menu di 5 anni, è in particulare quelli di menu di 2 anni, sò cunsiderati per avè complicazioni da l'influenza. Questu ùn significa micca chì u to figliolu averà definitivamente una complicazione seria. Hè face significa chì duvete esse specialmente vigilanti nantu à i so sintomi.
I zitelli di ogni età chì anu un diagnosticu supplementu di asma, HIV, diabete, disordini cerebrali, o disordini di u sistema nervosu, anu ancu un risicu più elevatu di complicazioni.
Quandu hè a stagione di l'influenza è à quale affetta?
A stagione di l'influenza cumencia à l'autunnu è cuntinueghja per l'inguernu. Di solitu culmina da qualchì parte trà nuvembre è marzu. A stagione di l'influenza hè generalmente finita à a fine di marzu. Tuttavia, i casi di influenza ponu continuà à accade.
A ceppa di virus chì causa l'influenza varia da annu à annu. Questu hè statu dimustratu per avè un impattu annantu à i gruppi di età più colpiti. In generale, e persone di più di 65 anni è i zitelli di menu di 5 anni sò i più vulnerabili à l'influenza, è ancu à avè complicazioni relative à l'influenza.
Cumu si sparghje a grippa è chì pudete fà per prevene?
A grippa hè assai contagiosa è pò esse trasmessa per mezu di u toccu, nantu à e superfici, è per mezu di microscòpiche, goccioline in aria create da a tosse, starnutiti è parlendu. Site cuntagiosu un ghjornu prima di sente qualchì sintumu è rimarrete cuntagiosu per circa una settimana o finu à chì i vostri sintomi sianu cumpletamente spariti. I zitelli ponu piglià più tempu per recuperassi da l'influenza è ponu restà contagiosi per un periodu più longu.
Sè vo site un parente è avete a gripe, limitate l'esposizione di u zitellu à voi u più pussibule. Questu hè spessu più faciule da dì chì da fà. Se pudete iscrive un membru di a famiglia o un bon amicu per aiutà, hè u mumentu di chjamà in stu favore.
Altre cose chì pudete fà includenu:
- Lavate e mani spessu, soprattuttu prima di preparà l'alimentu o di toccà u vostru zitellu.
- Gettate immediatamente i tessuti sporchi.
- Copre a bocca è u nasu quandu starnutisce o tossisce, preferibilmente in u torcu di u vostru bracciu piuttostu chè in a manu.
- Purtate una maschera facciale annantu à u nasu è a bocca. Questu pò aiutà à limità a diffusione di germi quandu tossite, starnutisci, o parlate.
- A grippa pò campà nantu à superfici dure per 24 ore. Asciugate e maniglie di a porta, i tavuli è altre superfici di a vostra casa cù perossidu d'idrogenu, alcolu strofinante, detergente, o antisettichi à basa di iodu.
U mo figliolu duverebbe piglià l'influenza?
I Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie (CDC) chì tutti quelli chì anu 6 mesi o più anu un vaccinu contr'à l'influenza stagiunale, ancu durante l'anni quandu ùn hè micca efficace quant'è l'altri anni. I zitelli di menu di 6 mesi ùn ponu micca piglià u vaccinu contra a gripe.
Pò dighjà parechje settimane per chì u vaccinu diventi pienu efficace. Hè cunsigliatu chì i zitelli inizinu u prucessu di vaccinazione à principiu di stagione, preferibbilmente à principiu d'ottobre.
I zitelli di menu di 8 anni chì ùn sò mai stati vaccinati prima è quelli chì sò stati vaccinati solu una volta prima, generalmente necessitanu duie dosi di u vaccinu, ancu se sta raccomandazione pò varià leggermente annu à annu. Queste sò date à u minimu 28 ghjorni di distanza. A prima dosa di vaccinazione furnisce pocu, s'ellu ci hè, prutezzione contra l'influenza. Hè datu per preparà u sistema immune per a seconda vaccina, chì furnisce una prutezzione. Hè imperativu chì u to figliolu ricevi i dui vaccini.
U vaccinu contra l'influenza hè sicuru per tutti i zitelli da piglià à menu ch'elli anu una di e poche condizioni mediche. Siccomu i zitelli di menu di 6 mesi ùn ponu micca piglià a vaccinazione, hè impurtante evità di espone u vostru zitellu à e persone chì ponu avè a gripe. Tutti i caregivers devenu piglià a vaccina contra a gripe.
Chì sò altri modi per prutege u mo figliolu?
Ùn ci hè un modu infallibile per limità cumpletamente u risicu di l'influenza di u vostru zitellu, ma ci sò alcune cose chì pudete fà:
- Mantene li luntanu da e persone cun sintomi simuli à l'influenza, cumprese e persone chì tossenu.
- Allena li à lavassi spessu e mani è à ùn tuccà a faccia.
- Pigliate un disinfettante per e mani chì vuleranu aduprà, cum'è quellu cù un prufumu fruttatu o chì hà una buttiglia cù un caratteru di cartoon.
- Ramintateli di ùn sparte manghjà o beie cù i so amichi.
Purtà si
Se u vostru zitellu piglia a gripe o hà sintomi simuli à l'influenza, cercate l'assistenza medica. Pregunte à u duttore di u to figliolu se i medicazione antivirali sò cunsigliati per u vostru zitellu. S'ellu hè, u vostru figliolu duverà cumincià à piglià questi medicazione in 48 ore da i so primi sintomi.
Uttene u vaccinu contra l'influenza hè a più bona difesa di u to figliolu contr'à l'influenza, ancu s'ellu ùn hè micca pienu efficace. Uttene u vaccinu contra l'influenza pò aiutà à riduce a gravità di i sintomi di u vostru zitellu è diminuisce a so probabilità di cumplicazioni gravi da a gripe.
Se u vostru zitellu hà a gripe è si disidrata, o i so sintomi aggravanu, uttene assistenza medica immediata.