Cosa hè a Frattura Femorale è Cumu hè Trattata
Cuntenutu
- Tipi di frattura in u femur
- Cumu hè fattu u trattamentu
- 1. Fixazione esterna
- 2. Unghje intramedulare
- 3. Fixazione interna
- 4. Artroplastia
- Cumu hè a recuperazione da a chirurgia
- Possibili sintomi di frattura
A frattura di u femur si produce quandu una frattura si verifica in l'ossu di a coscia, chì hè l'ossu più longu è u più forte in u corpu umanu. Per questa ragione, per una frattura chì si presenti in questu ossu, hè necessaria molta pressione è forza, chì accade di solitu durante un accidente di trafficu à grande velocità o una caduta da una grande altezza, per esempiu.
A parte di l'ossu chì si rompe più faciule hè di solitu a regione centrale, cunnisciuta cum'è u corpu di u femore, in ogni casu, in l'anziani, chì anu indebulitu l'osse, stu tipu di frattura pò accade ancu in a testa di u femur, chì hè a regione chì s'articula cù l'anca.
A maiò parte di u tempu, a frattura di l'anca deve esse trattata cù una chirurgia, per riposizionà l'ossu è ancu per piazzà pezzi di metallu chì aiutanu à mantene l'ossu in u locu currettu mentre guarisce. Cusì, hè pussibule chì a persona abbia bisognu di stà in l'uspidale per qualchi ghjornu.
Tipi di frattura in u femur
A seconda di a situazione di l'ossu induve si verifica a rottura, a frattura femorale pò esse divisa in dui tippi principali:
- Frattura di u collu femurale: appare in a regione chì cullega à l'anca è hè più cumunu in l'anziani per via di a presenza di l'osteoporosi. Postu chì accade per via di u debilitamentu di l'ossu, pò accade per via di una semplice girata di a gamba quandu si cammina, per esempiu;
- Frattura di corpu femorale: accade in a regione centrale di l'ossu è hè più frequente in i giovani per via di accidenti di trafficu o di cascate da una grande altezza.
In più di sta classificazione, e fratture ponu ancu esse classificate cum'è stabili o spiazzate, secondu se l'ossu mantene un allineamentu currettu o s'ellu hè misalignatu. In più si ponu ancu chjamà trasversali o oblicu, secondu se a frattura si faci in una linea horizontale longu à l'ossu o s'ella apparisce in una linea diagonale, per esempiu.
In casu di fratture di u corpu di u femur, hè ancu cumunu per esse divisi in una frattura prossimale, mediale o distale, secondu chì a rottura appaia più vicina à l'anca, à mezu à l'ossu o in u regione vicinu à u ghjinochju.
Cumu hè fattu u trattamentu
In guasi tutti i casi di frattura di u femur, a cirurgia hè necessaria, in 48 ore, per curregge a pausa è permettere a guarigione. Tuttavia, u tippu di chirurgia pò variare secondu u tippu è a gravità di a frattura:
1. Fixazione esterna
In questu tippu di chirurgia, u duttore mette viti attraversu a pelle à i posti sopra è sottu à a frattura, fissendu l'allineamentu currettu di l'ossu, affinchì a frattura possa cumincià à guarisce currettamente.
A maiò parte di u tempu, si tratta di una prucedura tempurale, chì si mantene finu à chì a persona pò avè una chirurgia di riparazione più larga, ma pò ancu esse usata cum'è trattamentu per fratture più semplici, per esempiu.
2. Unghje intramedulare
Questa hè una di e tecniche più usate per trattà e fratture in a regione di u corpu femuricu è implica a piazzamentu di una verga metallica speciale in l'ossu. U unghje hè generalmente cacciatu dopu a guarigione hè cumpleta, chì pò piglià finu à 1 annu per accade.
3. Fixazione interna
A fissazione interna hè di solitu fatta nantu à fratture più cumplicate o cù parechje pause in cui ùn hè micca pussibule d'utilizà un unghje intramedulare. In questu metudu, u chirurgu applica viti è placche metalliche direttamente nantu à l'ossu per mantene stabile è alliniatu, permettendu a guarigione.
Queste viti ponu esse rimosse appena a guarigione hè cumpleta, ma postu chì hè necessaria una ulteriore chirurgia, sò spessu mantenute in postu per a vita, soprattuttu s'ellu ùn causanu micca u dolore o limitanu u muvimentu.
4. Artroplastia
Si tratta di un tippu di chirurgia menu adupratu chì hè di solitu riservatu à situazioni di fratture vicinu à l'anca chì piglianu u tempu di guarisce o chì sò assai cumplicate. In quessi casi, u duttore pò suggerisce una artroplastia, in a quale l'articulazione di l'anca hè completamente rimossa è rimpiazzata da una protesi artificiale.
Vede più nantu à stu tipu di cirurgia, cumu hè a recuperazione è quandu hè fatta.
Cumu hè a recuperazione da a chirurgia
U tempu di ricuperazione pò varià assai secondu u tippu di chirurgia fatta, tuttavia, hè cumunu chì a persona sia ospedalizata trà 3 ghjorni à 1 settimana prima di esse licenziata è di andà in casa. Inoltre, cum'è parechje fratture accadenu per via di accidenti, pò ancu piglià più tempu per trattà altri prublemi cum'è sanguinamentu o ferite, per esempiu.
A guarigione di a frattura di solitu piglia trà 3 à 9 mesi, è in questu tempu si consiglia di evità attività chì ponenu assai pesu nantu à a gamba affettata.Ancu se un eserciziu fisicu intensu ùn pò esse realizatu, hè assai impurtante di mantene u muvimentu di u membru, micca solu per migliurà a circulazione di sangue, ma ancu per prevene a perdita di massa musculare è u muvimentu di l'articuli. Cusì, u duttore di solitu raccomanda di fà una terapia fisica.
Possibili sintomi di frattura
In a maiò parte di i casi, a frattura di u femur provoca un dolore estremamente severu chì permette di identificà chì una frattura hè accaduta. Tuttavia, quandu a frattura hè assai chjuca, u dolore pò esse relativamente dolce è, dunque, ci sò altri sintomi chì ponu indicà una frattura, cume:
- Difficultà à move a perna;
- Dolore più severu quandu si mette u pesu nantu à a gamba;
- Gonfiore di a gamba o a presenza di contusioni.
Inoltre, hè pussibule chì i cambiamenti in a sensibilità di a gamba possanu apparì, è pò ancu cumparisce sensazioni di zingara o brusgiatura.
Ogni volta chì si sospetta una frattura, hè assai impurtante d'andà prestu in sala d'urgenza per fà una radiografia è identificà s'ellu ci hè veramente qualchì rumpitura in l'osse chì deve esse trattata. In generale, più prima hè riparata a frattura, più faciule hè chì l'ossu hè di guarisce.