Verificazione di fatti 'I Cambiamenti di Ghjocu': Sò Vere e so Rivendicazioni?
Cuntenutu
- Riassuntu di u filmu
- Punti di forza di u film
- Limitazioni di u filmu
- Bias di ricerca
- Tuttu o nunda avvicina
- Cessione di e sfide di e diete vegane
- Chì dice a ricerca?
- Salute di u core
- Inflammazione
- Risicu di cancheru
- Dieti ancestrali
- Rendimentu fisicu
- A dieta vegana hè bona per tutti?
- Nutrienti di preoccupazione
- I zitelli è l'adulescenti
- Adulti anziani è quelli chì anu malatie croniche
- Una dieta sana basata nantu à l'evidenza
- U fondu
Se site interessatu à a nutrizione, avete probabilmente guardatu o almenu intesu parlà di "The Game Changers", un film documentariu nantu à Netflix nantu à i benefici di e diete vegetali per l'atleti.
Benchì parti di u filmu sianu credibili, hè statu criticatu per i dati cherry-picking per adattassi à a so agenda, fendu generalizzazioni ampie da studii chjuchi o debuli, è esse unilaterali versu u veganisimu.
Sta rivista scava in a scienza chì "The Game Changers" solu scumessa è offre un sguardu obiettivu basatu in evidenza à e rivendicazioni fatte in u filmu.
Riassuntu di u filmu
"The Game Changers" hè un documentariu pro-vegan chì seguita u viaghju di parechji atleti vegani d'elite mentre si entrenanu, si preparanu è competenu in grandi eventi.
U film adopra una pusizione dura nantu à u veganisimu è u cunsumu di carne, affermendu ancu chì e carni magre cum'è u pollu è u pesciu sò cattivi per u vostru core è ponu purtà à risultati di salute più poveri.
Offre dinò un largu sguardu à livellu superficiale di alcune grandi aree di ricerca in quantu à i vantaghji potenziali di a dieta vegana.
U filmu suggerisce chì e diete vegane sò superiori à e diete onnivore perchè prumove a salute di u core, diminuiscenu l'infiammazione, riducenu u risicu di u cancheru è migliuranu e prestazioni fisiche.
riassuntu"The Game Changers", un documentariu chì seguita parechji atleti vegani d'elite, dà una visione generale di alcuni di i presunti benefici di e diete vegetali.
Punti di forza di u film
Ancu s'ellu hè statu sottumessu à critiche pesante, u filmu face alcune cose bè.
E diete vegane ben pianificate ponu furnisce quant'è proteine quant'è diete chì includenu prudutti d'animali, cù tutti i nove aminoacidi essenziali - i blocchi di prutezione chì duvete uttene per mezu di l'alimentu.
Eppuru, a maiò parte di e proteine vegetali sò incomplete, vale à dì chì ùn furniscenu micca tutti l'amminoacidi essenziali à a volta. Cusì, i vegani devenu manghjà una varietà di legumi, noci, semi è cereali integrali per ottene abbastanza di sti acidi ().
E diete vegane pianificate currettamente ponu ancu furnisce quantità sufficienti di nutrienti cum'è a vitamina B12 è u ferru, chì pò esse qualchì volta difficiule à ottene quandu ùn manghjate micca prudutti d'animali ().
Per risponde à i bisogni di ferru, i vegani devenu manghjà assai lenticchie o ligumi verdi à foglia. U levitu nutrizionale è i supplementi ponu ancu furnisce vitamina B12 (, 4).
Inoltre, e diete vegane ponu prutegge contra e malatie cardiache è alcuni cancri paragunati cù diete chì includenu prudutti d'animali (, 6).
RiassuntuAlcune di l'affirmazioni in "The Game Changers" sunanu veri. E diete vegane sembranu avè benefici per a salute di u core è anticanceru paragunatu cù diete onnivore, è una pianificazione diligente pò assicurà chì uttene proteine adeguate è nutrienti essenziali.
Limitazioni di u filmu
Malgradu qualchì precisione, "The Game Changers" hà parechje limitazioni impurtanti chì rimettenu in causa a so credibilità.
Bias di ricerca
À pochi minuti, hè chjaru chì "The Game Changers" spinge u veganisimu.
Ancu se u filmu cita assai ricerche, ignora cumpletamente i studii nantu à i benefici di i prudutti animali.
Sopravaluta ancu u significatu di picculi studii osservativi.
I dui presunti studii realizati durante u filmu stessu - misurendu a turbulenza di u sangue di i ghjucatori di football prufessiunali è l'erezioni di notte di i ghjucatori di football universitarii dopu avè manghjatu carne - eranu informali è scientifici.
In più, u filmu accusa l'Associazione Naziunale di Bovini di Cattle di finanzamentu di ricerca pregiudiziale è pro carne, ancu se l'urganisazioni vegetali cum'è l'Istitutu Nutrizionale di Soia anu ancu participatu à a ricerca cù cunflitti d'interessi putenziali ().
Tuttu o nunda avvicina
U film adopra una pusizione dura nantu à i modi alimentarii di a ghjente, favurendu una dieta vegana stretta senza prudutti animali.
"I Cambiamenti di Ghjocu" ùn solu vilipendia e carni rosse è trasfurmate, ma sustene ancu chì e proteine animali cum'è u pullastru, u pesciu è l'ova sò ugualmente cattivi per a vostra salute.
Mentre chì e diete vegane ponu esse sane è benefiche, una grande quantità di prove sustene i benefici per a salute di e diete vegetariane, chì ùn limitanu micca tutti i prudutti d'animali, è ancu e diete onnivore (,).
Cessione di e sfide di e diete vegane
Infine, u focu di u filmu nantu à l'atleti d'elite presenta alcuni prublemi.
In tuttu "I Cambiamenti di Ghjocu", e diete vegane sò fatte à parè faciule è cunvenienti.
Tuttavia, l'atleti profilati in u filmu anu accessu à un sustegnu finanziariu significativu, cù squadre di furmatori, dietisti, medici è chef personali per assicurà chì e so diete sianu perfettamente ottimizzati.
Parechji vegani senza accessu à queste risorse luttanu per ottene abbastanza proteine, vitamina B12 è altri nutrienti ().
Inoltre, seguità una dieta vegana pò limità e vostre opzioni quandu manghjate fora. Cusì, pudete avè bisognu di piglià u tempu per pianificà i vostri pranzi o cucinà di più in casa.
Riassuntu"The Game Changers" hà parechji svantaghji notevuli, cumpresu un forte preghjudiziu pro-vegan è a fiducia in picculi studii scienziati.
Chì dice a ricerca?
"The Game Changers" face numerose rivendicazioni è riferenze parechji studii. Tuttavia, ùn presenta micca i dui lati di u dibattitu vegetale versus omnivore. Eccu ciò chì dice a ricerca.
Salute di u core
"The Game Changers" discussioni ripetutamente di l'effetti benifichi di a dieta vegana nantu à i livelli di colesterolu è a salute di u core.
Infatti, e diete vegane sò state longu ligate à livelli più bassi di colesterolu tutale ().
Tuttavia, mentre a dieta vegana hè assuciata à u colesterulu tutale più bassu è LDL (cattivu), hè ancu ligata à u colesterolu HDL (bonu) più bassu - è ùn pare micca influenzà i livelli di trigliceridi ().
In alternativa, una dieta menu restrittiva chì permette alcuni alimenti animali pò aumentà i livelli di colesterolu HDL (bonu), pudendu riduce u risicu di malatie cardiache ().
Inoltre, u film manca di menziunà chì un eccessu di zuccheru pò aumentà u risicu di malatie cardiache più cà l'alimenti animali. E diete vegane, è soprattuttu i cibi vegani trasfurmati, ponu ancu cuntene una quantità alta di zuccheru aghjuntu ().
Inflammazione
"The Game Changers" afferma ancu chì e diete vegetali sò antiinflamatorie, soprattuttu paragunate cù diete onnivore - andendu finu à sustene chì e carni largamente cunsiderate sane, cum'è u pollu è u pesciu, sò infiammatorie.
Questa dichjarazione hè falza falsa. Parechji alimenti - sia animali sia vegetali - ponu cuntribuisce à l'infiammazione, cum'è zuccheru aghjuntu, alimenti altamente trasfurmati, è olii di sementi cum'è l'oliu vegetale è di soia (,).
In listessu modu, parechji alimenti animali è vegetali sò largamente cunsiderati antiinflamatori, cum'è l'oliu d'oliva, parechji frutti è ligumi, certe erbe è spezie, è cibi ricchi in grassi omega-3 - cumpresi pesci grassi cum'è u salmone ().
Rispuntendu à una dieta omnivora à bassu grassu, un mudellu alimentariu veganu migliora i marcatori infiammatori. Tuttavia, diete pesanti basate nantu à l'animali, cum'è a dieta paleo, sò dinò associate à una diminuzione di l'infiammazione (, 16).
E diete vegetali è omnivore ponu esse infiammatorie o antiinfiammatorie secondu l'alimenti chì sò cumposti, è ancu altri fattori cum'è u cuntenutu di calorie totali.
Risicu di cancheru
Studi umani à longu andà indicanu chì e diete vegane ponu diminuisce u risicu di ogni tipu di cancheru di 15%. Questu hè in ligna cù e rivendicazioni fatte in "The Game Changers" ().
Tuttavia, u filmu suggerisce à tortu chì a carne rossa face u cancheru.
A ricerca spessu piglia carne rossa cù carni trasfurmate cum'è pancetta, salsiccia è salumi - chì sò ligati à un risicu aumentatu di certi cancri, cum'è u cancaru di u senu è di u colon (,).
Eppuru, quandu i studii investiganu a carne rossa sola, l'associu cù sti tumori sparisce (,).
Mentre una dieta vegana pò diminuisce u risicu di certi cancri, u sviluppu di u cancheru hè una questione multiforme chì richiede un studiu ulteriore. In generale, a carne rossa non trasfurmata ùn pare micca aumentà u risicu di u cancheru.
Dieti ancestrali
U filmu afferma ancu chì l'omu ùn anu micca denti o tratti digestivi adatti per manghjà carne, è chì tutte e persone anu manghjatu storicamente una dieta basata principalmente vegetale.
In rialità, l'omi anu longu cacciatu animali è manghjatu a so carne ().
Inoltre, vaste variazioni regiunali esistenu in diete sane, muderne è storiche.
Per esempiu, i Maasai di a Tanzania è di u Kenya, chì sò cacciadori-cuglieri, manghjanu una dieta chì hè guasi esclusivamente basata annantu à l'animali è ricca di grassu satu ().
À u cuntrariu, a dieta tradiziunale Okinawa di u Giappone hè principalmente basata nantu à a pianta, ricca in amidu da patate dolci è bassa in carne ().
Tuttavia, entrambe e populazioni anu bassu livelli di malatie croniche cum'è malatie cardiache è diabete di tip 2, suggerendu chì l'omu pò prosperà nantu à una vasta gamma di schemi dietetici (,).
Inoltre, l'omu pò funziunà in cetosa - un statu metabolicu in u quale u vostru corpu brucia grassu invece di carbuidrati - quandu l'alimenti vegetali ricchi di carboidrati ùn sò micca dispunibili. Stu fattu indica chì u corpu umanu ùn favurisce micca solu una dieta vegana ().
Rendimentu fisicu
Infine, "The Game Changers" prumove a superiorità di a dieta vegana per e prestazioni fisiche, in particulare per l'atleti. Eppuru, si basa largamente nantu à testimunianze di l'atleti prisentati in u film piuttostu cà nantu à una presentazione di prove.
Questu pò esse perchè ci hè poca evidenza per sustene a nuzione chì e diete vegane sò superiori per e prestazioni fisiche.
Inoltre, nisuna evidenza suggerisce chì e diete onnivore sò megliu cà e diete vegetali à stu riguardu quandu u cuntenutu caluricu è nutritivu hè uguale.
Sempre chì ottimizate a vostra idratazione, elettroliti è assunzione di nutrienti, e diete vegetali è onnivore sembranu esse à parità quandu si tratta di esercità di prestazione (,,).
RiassuntuAncu se a dieta vegana pò diminuisce u risicu di certi tippi di cancheru, a maiò parte di e rivendicazioni in "The Game Changers" sò ingannevuli o ùn si ponenu micca à u scrutiny scientificu.
A dieta vegana hè bona per tutti?
Malgradu "The Game Changers" appruvendu cun entusiasmu a dieta vegana, in particulare per l'atleti, pò esse micca ghjustu per tutti.
Nutrienti di preoccupazione
Parechji nutrienti sò difficiuli à uttene una dieta vegana, allora duvete strutturà i vostri pasti in modo adeguatu è piglià certi supplementi. Nutrienti di preoccupazione include:
- Proteina. E diete vegane devenu esse attentamente pianificate per includere tutti i nove aminoacidi essenziali, chì sò i blocchi di basa di a proteina ().
- Vitamina B12. A vitamina B12 si trova principalmente in l'alimenti animali, cusì i vegani ponu prufittà di un supplementu. U levitu nutrizionale hè un cundimentu veganu chì hè spessu una bona fonte di sta vitamina (,).
- Calci. Datu chì parechje persone piglianu u calciu per mezu di i prudutti lattichi, una dieta vegana duveria cuntene assai fonti di calciu vegan, cum'è cereali furtificati, kale è tofu (, 27).
- Ferru. Alcuni alimenti vegetali cum'è lenticchie è foglie verdi scure sò ricchi di ferru, ma questu ferru ùn hè micca cusì faciule da assorbe cum'è u ferru da fonti animali. Dunque, a dieta vegana corre u risicu di mancanza di ferru (, 4).
- Zinc. Cum'è u ferru, u zincu hè più faciule da assorbe da e fonti animali. E fonti vegetali di zincu includenu noce, semi è fasgioli (, 28).
- Vitamina D. Alcuni studii suggerenu chì i vegani sò più propensi à a carenza di vitamina D, ancu se i supplementi è l'esposizione à u sole ponu risolve stu prublema (,).
- Vitamina K2. Questa vitamina, chì aiuta u vostru corpu à aduprà a vitamina D più efficacemente, si trova soprattuttu in l'alimenti animali. U supplementu hè una bona idea per i vegani ().
- Acidi grassi Omega-3. Questi grassi antiinflamatori ponu migliorà a salute di u core è di u cervellu. Ancu s’elli si trovanu in alti livelli in i pesci, e fonti vegane includenu i semi di chia è di lino (,).
Una dieta vegana robusta è strutturata hè una bella opzione per adulti sani. Tuttavia, altre populazioni ponu avè bisognu di praticà cun prudenza cù a dieta, in particulare i zitelli.
I zitelli è l'adulescenti
Cumu sò sempre in crescita, i zitelli, i zitelli è l'adulescenti anu aumentatu i bisogni di parechji nutrienti chì ponu esse difficiuli à ottene nantu à una dieta vegana ().
In particulare, i zitelli ùn devenu micca esse alimentati cù una dieta vegana per via di i so bisogni di proteine, di grassu, è di una varietà di nutrienti cum'è u ferru è a vitamina B12. Ancu se e formule vegetariane à base di soia sò dispunibuli in i Stati Uniti, relativamente pochi formule vegane sò.
Mentre i zitelli più vechji è l'adulescenti ponu seguità una dieta vegana, deve esse pianificatu cun cura per incorporà tutti i nutrienti adatti ().
Adulti anziani è quelli chì anu malatie croniche
Sempre chì sia equilibrata, una dieta vegana hè accettabile per l'adulti anziani.
Alcune ricerche indicanu chì attaccà à una dieta vegetale pò aiutà à prevene l'aumentu di pesu cunnessu à l'età paragunatu cù diete chì includenu alimenti animali ().
Inoltre, l'evidenza suggerisce chì e diete vegetali o vegetariane ponu esse terapeutiche per certe condizioni, cume a fibromialgia. Una dieta bassa in proteine, vegetale, pò ancu esse benefica per e persone cun malatie renali croniche (,).
Sì avete qualchì preoccupazione nantu à i bisogni dietetichi per a vostra età o cundizione di salute, cunsultate u vostru duttore di salute o un dietista.
RiassuntuE diete vegane ponu richiede una pianificazione meticulosa per prevene e carenze di nutrienti, in particulare in i zitelli. In particulare, duvete esse sicuru d'avè abbastanza proteine, grassi omega-3, è vitamine B12, D è K2, frà altri nutrienti.
Una dieta sana basata nantu à l'evidenza
Malgradu e rivendicazioni di i difensori di i dui lati di a recinzione - da vegani fermi à carnivori eccessivamente zelanti - numerosi schemi dietetichi prumove una alimentazione sana.
A maiò parte di e diete sane furniscenu quantità adeguate di proteine, sia da fonti animali sia vegetali. Contenenu ancu grassi sani da carne o piante, cum'è avocado, noce di coccu è olii d'aliva.
Inoltre, ponu enfatizà alimenti sani è naturali cum'è carni, frutti, ligumi, amidi è cereali integrali. Ancu frenanu l'alimenti è e bevande altamente trasfurmati, cumprese soda, fast food è cibo spazzatura ().
Infine, e diete sane limitanu i zuccherini aghjunti, chì sò ligati à l'obesità, à l'aumento di pesu indesideratu, è à un risicu aumentatu di diabete di tip 2, malatie cardiache è cancru (,,).
RiassuntuE diete sane ponu esse vegetali o includenu alimenti animali. Devenu furnisce proteine adeguate è grassi sani, limitendu l'alimenti trasfurmati è i zuccherini aghjunti.
U fondu
"The Game Changers", un documentariu pro-vegan chì cronicheghja i sforzi di parechji atleti vegani, hè currettu in certi modi. Tuttavia, a scienza ùn hè micca cusì nera è bianca cum'è u filmu face cumparisce, è alcune cuntestazioni in u filmu ùn sò micca solu vere.
Mentre una dieta vegana pò furnisce parechji benefici per a salute, u filmu tende à soprascrive queste affermazioni mentre ignora a ricerca nantu à altri mudelli alimentari.
E diete sane, indipendentemente da s'elli includenu prudutti d'animali, devenu enfatizà alimenti sani è micca trasfurmati à fiancu à quantità adeguate di proteine è di grassi sani limitendu i zuccherini aghjunti.
"I Cambiatori di Ghjocu" pò esse pruvucanti, ma u veganisimu hè luntanu da l'unica dieta sana.