Ciò chì face u gastroenterologu è quandu andà
Cuntenutu
U gastroenterologu, o gastro, hè u duttore specializatu in u trattamentu di malatie o cambiamenti in tuttu u trattu gastrointestinale, chì va da a bocca à l'anu. Cusì, hè incaricatu di trattà varie malatie relative à a digestione, e pene di stomacu, i crampi intestinali, a stinzia è a diarrea, per esempiu.
U gastroenterologu pò travaglià in cliniche o in ospedali, pò fà cunsultazioni, testi, prescrive medicazione è dà indicazioni nantu à ciò chì si deve fà per mantene a salute è u funziunamentu currettu di l'organi di l'addome.
In gastroenterologia, ci sò altre specialità mediche, cume l'epatologia, chì hè a specialità responsabile di u fegatu è di e vie biliari, proctologia, chì hè incaricata di investigà cambiamenti in u rettu, cume tumori, emorroidi è fessure, per esempiu, è endoscopia trattu digestivu, chì hè incaricatu di u studiu chì serve per diagnosticà è trattà e malatie di u trattu digestivu attraversu un endoscopiu.
Quandu andà à u gastroenterologu
A visita à u gastroenterologu hè indicata quandu ci sò sintomi chì implicanu organi ligati à a digestione, cum'è l'esofago, stomacu, intestinu, pancreas è fegatu. Cusì, se a persona sente nausea, dolore addominale, diarrea, una crescita di u ventre o una brusgiata in u stomacu, per esempiu, hè indicatu di cunsultà u gastru.
E malatie principali trattate da u gastroenterologu sò:
- Malattia di reflux gastroesofagicu, chì provoca ardori di stomacu, dolore è brusgiature in a zona di u stomacu. Capite ciò chì hè è cumu identificà u reflux gastroesofagicu.
- Gastrite è ulceru gastricu, chì causanu brusgiature è dolore in u stomacu, è ancu nausea è una cattiva digestione;
- Càlculi: chì pò causà dolore è vomitu dopu avè manghjatu. Amparate più nantu à ciò chì facenu in a petra di a cistifellea;
- Epatite è cirrosi, chì sò gravi malatie di u fegatu chì ponu causà ochji gialli, vomitu, sanguinamentu è una panza ingrandata;
- Sindrome di l'intestione irritabile, una malatìa chì provoca fastidiu addominale è diarrea;
- Pancreatite, chì hè l'infiammazione di u pancreas, causata da calculi o l'usu di bevande alcoliche eccessive, è provoca dolore in u ventre;
- Malattia infiammatoria di l'intestinu, malatia cunnessa à l'immunità, chì provoca diarrea è sanguinamentu in l'intestinu;
- Intolleranza à u lactosu, tippu di intolleranza alimentaria chì provoca diarrea è gonfiori addominali dopu avè bevutu latte è prudutti di latti. Scuprite cumu sapè s'ellu hè intolleranza à u lactosu.
- Emorroidi, una malatìa chì provoca un sanguinamentu da l'annu.
Cusì, in presenza di segni è sintomi chì indicanu u dolore o cambiamenti in a digestione, hè pussibule di circà u medicu generale, chì hè capace di curà parechje di queste malatie, quantunque quandu hè necessariu eseguisce una procedura speciale, u medicu generale indica a cunsultazione cù un gastroenterologu, chì hè u duttore specialistu in questa zona.
Induve truvà
Attraversu SUS, a cunsultazione cù un gastroenterologu si face cù u rinviu di u duttore di famiglia o di u medicu generale di u postu di salute, se necessariu per sustene u trattamentu di alcune di queste malatie.
Ci hè ancu assai gastroenterologhi chì assistenu in modu privatu o per mezu di un pianu sanitariu, è per quessa, duvete cuntattà u pianu sanitariu per mezu di u telefunu o di l'internet, affinchì i duttori dispunibuli per l'assistenza ponu esse mostrati.