Dopu à Perde l'Amore di a mo Vita, Sò Incontru per a Prima volta in Decennii
Cuntenutu
- Quandu hè ora di data?
- Perchè mi sentu culpevule? Chì possu fà per quessa?
- Fotografie è ricordi in mostra
- Micca avanzendu, solu avanzendu
L'altra parte di u dolu hè una seria nantu à u putere cambiante di a vita di a perdita. Queste putenti storie in prima persona esploranu e numerose ragioni è modi chì sperimentemu u dolu è navigamu in una nova normalità.
Dopu à 15 anni di matrimoniu, aghju persu a mo moglia, Leslie, per via di u cancheru. Eramu i più boni amichi prima di avè cuminciatu à esce.
Dapoi guasi 20 anni, amu solu una donna: a mo moglia, a mamma di i mo figlioli.
Eru - è sò sempre - in dolu per a perdita di una donna chì era statu u Robin di u mo Batman (e so parolle, micca e mo) dapoi guasgi dui decennii.
Eppuru, à parte da mancà a donna chì aghju amatu, mi manca di avè un cumpagnu. Mi manca l'intimità di una relazione. Qualchissia per parlà. Qualchissia per tene.
U capimachja di un gruppu di sustegnu à u dolu chì aghju participatu hà parlatu di e "fasi" di u dolu, ma hà ancu suggeritu chì ùn era micca cum'è chì avete trattatu quelle fasi in modu lineare. Un ghjornu forse avete arrabiatu, allora u prossimu avete accettatu a vostra perdita. Ma questu ùn significava micca necessariamente chì ùn avete micca rabbiatu di novu u ghjornu dopu.
U capimachja di u gruppu hà cunsideratu chì u dolu era più una spirale, sempre più vicinu à l'accettazione, ma ancu pigliatu viaghji per culpabilità, negoziazione, rabbia è incredulità lungo a strada.
Ùn sò micca sicuru chì eru sempre à bordu cù l'analogia spirale.
U mo dolu paria cume onde chì irradiavanu da una goccia d'acqua in una piscina più grande. Cù u tempu, l'onde seranu più chjuche è più luntane, allora una nova goccia caderebbe è principierà u prucessu di novu - un rubinettu drenante chì gocciola vacante.
Dopu qualchì tempu, e gocce sò menu frequenti, ma ùn possu mai sembrà risolve abbastanza a fuga. Face parte avà di i piombi.In parechji modi, ùn site mai "finitu" una perdita tamanta. Vi basta à adattà vi.
E suppone chì hè quì chì e mo figliole è eiu simu avà in a nostra storia di navigà in a nostra vita senza Leslie.
Se ùn site mai veramente più di quarcunu chì amate passà, significa chì ùn pudete mai datà di più? Ùn truvate mai un altru cumpagnu è cunfidente?
L’idea di avè avutu à fà a mo pace cù a solitudine permanente perchè a morte m’avia separatu da a donna chì aghju maritatu era ridicula, ma capì quandu eru prontu à date ùn era micca faciule.
Quandu hè ora di data?
Quandu si perde à qualchissia, ci hè u sintimu di esse sottu à un microscopiu, ogni vostra mossa esaminata da amichi, famiglia, cullaburatori, è cunnessioni nantu à i social media.
Vi comportate in modo adeguatu? Stà dolu "currettamente"? Site troppu sombru nant'à Facebook? Ti pare troppu cuntentu?
Ch'ella sia a ghjente chì ghjudicheghja in permanenza o micca, si sente cusì à e persone chì dolu.
Hè facilitu di pagà u labellu à u sentimentu, "Ùn m'interessa micca ciò chì a ghjente pensa". Era più difficiule d'ignurà chì alcune di e persone chì puderebbenu esse cunfuse, preoccupate o ferite da a mo decisione finu à a data serianu una famiglia stretta chì avia ancu persu Leslie.
Circa un annu dopu a so morte, mi sentia pronta à cumincià à circà un altru cumpagnu. Cum'è u dolu, u calendariu per a preparazione di ogni individuu hè variabile. Puderete esse prontu dui anni dopu, o dui mesi.
Duie cose anu determinatu a mo pronta prontezza finu à a data: Avia accettatu a perdita è eru interessatu à sparte più cà solu un lettu cù una donna. Eru interessatu à sparte a mo vita, u mo amore è a mo famiglia. E gocce di dolu cascavanu menu spessu. L'onde d'emuzione chì irradiavanu eranu più gestibili.
Vuliu date, ma ùn sapia micca se era "appruvatu". Ùn hè micca chì ùn era ancu in dolu a so morte. Ma aghju ricunnisciutu a vera pussibilità chì u mo dulore fessi parte di mè avà, è chì ùn serebbe mai veramente senza ellu.Vuliu esse rispettosu per l’altre persone di a vita di a mo moglia chì l’avianu ancu persa. Ùn vulia chì nimu pensessi chì a mo datazione riflittessi negativamente nantu à u mo amore per a mo moglia, o chì eru "sopra".
Ma infine a decisione hè venuta à mè. Sia chì l'altri l'anu ghjudicatu adattu o micca, aghju avutu a sensazione di esse prontu à date.
Credu ancu chì devu à e mo date potenziali per esse u più onestu cun me stessu pussibule. Avianu pigliatu e so spalle da e mo parolle è azzioni, aprendusi à mè, è - se tuttu andava bè - credendu in un futuru cun mè chì esistia solu sì eru veramente prontu.
Perchè mi sentu culpevule? Chì possu fà per quessa?
Mi sentu culpevule guasgi subitu.
Dapoi guasi 20 anni, ùn andavanu à una sola data romantica cun qualchissia altru chè a mo moglia, è avà stava vedendu qualcunu altru. Andava in appuntamentu è mi divertia, è mi sentu cunflittu da l'idea chì mi piacerebbe gode di ste sperienze nove, perchè parianu acquistate à spese di a vita di Leslie.
Aghju pianificatu date elaborate in lochi divertenti. Andava in novi ristoranti, videndu filmi fora in u parcu di notte, è assistia à eventi caritatevuli.
Aghju cuminciatu à dumandassi perchè ùn avia mai fattu e listesse cose cù Leslie. Mi dispiace di ùn avè spintu per quessi tipi di notti date. Troppu volte l'aghju lasciata à Leslie per pianificà.Era cusì faciule d'esse pigliatu à l'idea chì ci seria sempre u tempu per e notti date dopu.
Ùn avemu mai veramente cunsideratu l'idea chì u nostru tempu era limitatu. Ùn avemu mai fattu un puntu per truvà un sitter per pudè piglià u tempu per noi.
Ci era sempre dumane, o dopu, o dopu chì i zitelli eranu maiò.
È po era troppu tardi. Più tardi era avà, è diventeraghju più un caregiver cà maritu per ella in l'ultimi mesi di a so vita.
E circustanze di a decadenza di a so salute ùn ci anu lasciatu nè tempu nè capacità di pinghje a cità di rossu. Ma simu stati maritati per 15 anni.
Ci simu cumpiacenti. Mi sò cumpiacatu.
Ùn possu cambià què. Tuttu ciò chì possu fà hè di ricunnosce chì hè accadutu è amparà da ellu.
Leslie hà lasciatu un omu megliu cà quellu ch'ella hà maritatu.
Ella mi hà cambiatu in tanti modi pusitivi, è sò assai grata per quessa. È tutti i sentimenti di culpabilità ch'e aghju per ùn esse u megliu maritu ch'e averia pussutu esse per ella devenu esse temperatu cù l'idea ch'ella ùn avia solu finitu di riparà mi.
Sò chì u scopu di a vita di Leslie ùn era micca di lasciami un omu megliu. Chì era solu un effettu collaterale di a so natura primurosa è curativa.
Più longu appuntamentu, menu mi sentu culpevule - più naturale pare.
Ricunnoscu a culpabilità. Accettu chì averia pussutu fà e cose altrimente, è applicammi à l'avvene.
A culpabilità ùn era micca perchè ùn eru micca prontu, era perchè per ùn esse datatu, ùn avia ancu trattatu cumu mi faria sente. S'ellu avessi aspettatu 2 anni o 20, à a fine mi serei sentutu culpevule è averia bisognu di trasfurmalla.
Fotografie è ricordi in mostra
Esse prontu à data è esse prontu à ripurtà a vostra data in casa soia sò duie cose assai sfarente.
Mentre era prontu à rimette mi fora, a mo casa era un santuariu per Leslie. Ogni stanza hè piena di foto di famiglia è di matrimoniu.
A so comodina hè sempre piena di fotografie è libri, lettere, sacchetti di trucco, è cartoline di auguri chì sò rimasti inalterati dapoi trè anni.
I sentimenti culpevuli di appuntamentu ùn sò nunda paragunatu à a culpabilità di pruvà à capì chì fà cù una fotografia di matrimoniu 20 à 20 sopra u vostru lettu.Aghju sempre u mo anellu di nozze. Hè à a mo diritta, ma mi pare un tale tradimentu di cacciallu interamente. Ùn possu micca parte cun ella.
Ùn possu micca ghjittà quelle cose, è ancu alcune di elle ùn si adattanu più à a narrazione chì sò aperta à una relazione à longu andà cun qualchissia chì mi interessa.
Avè figlioli simplifica u prublema di cumu manighjà. Leslie ùn smetterà mai di esse a so mamma malgradu u so passaghju. Benchì i ritratti di nozze pudessinu esse salvati, i ritratti di famiglia sò ricordi di a so mamma è di u so amore per elli è anu bisognu à stà alti.
Cum'è ùn mi scantu di parlà à i zitelli di a so mamma, ùn mi scusu ancu per discute di Leslie cù e date (vogliu dì, micca à a prima data, tenite contu). Era è hè una parte impurtante di a mo vita è di a vita di i mo figlioli.
U so ricordu serà sempre cun noi. Cusì ne parlemu.
Eppuru, probabilmente duverebbe pulisce è urganizà quella comodina unu di sti ghjorni.
Micca avanzendu, solu avanzendu
Ci sò altre cose da pensà - altre tappe da trattà: Incuntrà i zitelli, incontrà i genitori, tutti quelli potenziali meravigliosi momenti terrificanti di nuove relazioni.
Ma principia cù l'avanzà. Hè u cuntrariu di scurdassi di Leslie. Invece, si ne ricorda attivamente è decide di u megliu modu per avanzà puru rispettendu sempre quellu passatu spartutu.
Stu riavvio di i mo "ghjorni di appuntamentu" vene più faciule cun a cunniscenza chì Leslie stessa vulia ch'e truvessi à qualchissia dopu ch'ella fussi andata, è m'avia dettu cusì prima di a fine. Queste parolle mi anu purtatu u dulore allora, invece di u cunfortu chì ci trovu avà.
Allora mi permetteraghju di piacè di a scuperta di una grande persona nova è di pruvà u più pussibule per tene i rimpianti è i sbagli passati chì ùn possu micca cuntrullà da guastà què.
È se dopu tuttu què a mo datazione avà hè ghjudicata "inappropriata", bè, averaghju solu da discordà educativamente.
Vulete leghje più storie di persone chì naviganu in una nova nurmalità mentre scontranu mumenti inaspettati, cambianti di vita, è qualchì volta tabù di dolu? Scuprite a seria completa quì.
Jim Walter hè l'autore diSolu un Blog Lil, Induv'ellu cuntene e so aventure cum'è babbu solu di duie figliole, una di e quali hà autismu. Pudete seguità luTwitter.