Chì Significa Sì avete un Stomacu Duru?

Cuntenutu
Panoramica
Se u to stomacu si sente duru è gonfiatu, hè di solitu un effettu latu di certi alimenti o beie. A volte, quandu hè accumpagnatu da altri sintomi, un stomacu duru hè un'indicazione di una situazione sottostante.
Un stomacu duru è gonfiu di solitu si ne và dopu chì smette di cunsumà tuttu ciò chì cibu o beie hà scatenatu. Tuttavia, à volte i sintomi attaccanu intornu è sò un segnu chì avete bisognu di assistenza medica.
Eccu ciò chì avete bisognu di sapè nantu à e cause è i trattamenti di un stomacu duru.
Perchè u mo stomacu hè duru?
Quandu u stomacu si gonfia è si sente duru, a spiegazione pò esse simplice quant'è manghjà troppu o beie bevande gassate, chì hè faciule da rimedia. Altre cause ponu esse più gravi, cume una malattia infiammatoria di l'intestini.
Cause di un stomacu duru includenu:
Bevande gassate
A volte u gasu accumulatu da beie una soda troppu rapidamente pò resultà in un stomacu duru. Stu sintimu scunfortu si dissipa mentre u gasu hè espulsu.
Manghjà troppu
Manghjà troppu in una seduta o manghjà troppu prestu vi pò dà un sensu scomudu di pienezza cun un stomacu duru. U fastidiu di solitu si ne và cù u tempu mentre l'alimentu si move in u sistema digestivu.
Custipazione
Sì avete prublemi cù i muvimenti intestinali, pudete esse stinatu. Questu pò purtà à una sensazione scomoda di esse eccessivamente pienu o gonfiu cù un stomacu duru.
Intulleranza alimentaria
Sì avete difficultà à digerisce certi alimenti - per esempiu, latticini per intolleranza à u lattosiu - cunsumà quellu alimentu pò causà gonfiori è gonfiori chì ponu fà chì u to stomacu si senti duru.
Sindrome di l'intestione irritabile (IBS)
IBS pò causà parechji sintomi chì ponu esse in un stomacu duru:
- gonfiore
- crampi
- gasu
- dulore addominale
Malattia infiammatoria di l'intestione (IBD)
IBD include cundizioni cum'è colite ulcerativa è a malattia di Crohn chì ponu causà gonfiori è crampi addominali chì ponu fà chì u to stomacu si senti duru.
Diverticulite
A diverticulite, un'infiammazione è un'infezzione di u trattu digestivu, pò ancu causà gonfiori è gonfiori chì ponu fà chì u to stomacu si senti duru.
Gastrite
A gastritis hè una infiammazione di u stomacu di solitu causata da un ulceru di u stomacu o da una infezione batterica H. pylori. I sintomi includenu:
- dulore
- gonfiore
- un stomacu duru
Cancer di stomacu
U cancheru di stomacu, o cancru gastricu, cumunmente cumporta sia u rivestimentu di u stomacu sia i muri musculari di u stomacu. Ancu se questu hè un cancheru relativamente raru, pò dà un stomacu duru.
Stomacu duru durante a gravidanza
In generale, aspettate un stomacu duru quandu site incinta. U vostru stomacu chì si sente duru hè causatu da a pressione di u vostru utru chì cresce è mette pressione nantu à u vostru addome.
A durezza di u vostru stomacu durante a gravidanza pò esse più pronunziata se manghjate una dieta bassa in fibre o beite assai bevande gassate.
Sì a vostra sperienza un dolore intensu cù u vostru stomacu duru, duvete vede u vostru OB-GYN o cercà assistenza medica immediata. Calchì volta u dulore severu in e prime 20 settimane di gravidanza hè un indicatore di abortu spurtivu.
Ancu se più cumuni in u terzu trimestru, in u sicondu o terzu trimestru di gravidanza, l'inconfortu pò vene da cuntrazzioni di travagliu o cuntrazzioni Braxton-Hicks. Tipicamente e cuntrazzioni Braxton-Hicks passanu. Se e contrazioni ùn passanu micca è diventanu più persistenti, puderia esse un segnu chì andate in travagliu.
Quandu per vede un duttore
Se u to stomacu si sente duru è gonfiu per più di pochi ghjorni, duvete visità u vostru duttore o cercà assistenza medica. Duvete ancu cunsultà cù u vostru duttore se avete altri sintomi cum'è:
- sgabelli insanguinati
- difficultà à respirà
- dulore addominale severu
- nausea severa è vomitu
- perdita di pesu senza spiegazione
- pelle ingiallita
Outlook
Ci hè una quantità di ragioni per chì u to stomacu puderia sentasi duru o strettu. Siccomu a maiò parte di elle sò prublemi digestivi, spessu si ne vanu da soli o ponu esse simplicemente trattati.
Se i sintomi aggravanu o continuanu per più di pochi ghjorni, duvete vede u vostru duttore nantu à un diagnosticu cumpletu per identificà a causa è cunsigliate un trattamentu adattatu.