Autore: Roger Morrison
Data Di Creazione: 18 Sittembre 2021
Aghjurnamentu Di Data: 13 Nuvembre 2024
Anonim
Hematocrit (Hct): chì hè è perchè hè altu o bassu - Salute
Hematocrit (Hct): chì hè è perchè hè altu o bassu - Salute

Cuntenutu

L'ematocritu, ancu cunnisciutu cum'è Ht o Hct, hè un parametru di laburatoriu chì indica a percentuale di globuli rossi, cunnisciuti ancu cum'è globuli rossi, eritrociti o eritrociti, in u volumu totale di sangue, essendu impurtante per identificà è diagnosticà alcune situazioni, cume anemia, per esempiu.

U valore ematocritu pò ancu riflette a quantità di emoglobina presente in i globuli rossi: quandu l'ematocritu hè bassu, hè di solitu indicativu di una situazione in cui ci hè una diminuzione di a quantità di globuli rossi o di emoglobina, cum'è l'anemia, per esempiu. Quandu hè altu, pò esse indicativu di pocu fluidu in u sangue, chì pò significà una disidratazione severa.

Vede ancu cumu interpretà i valori di l'emoglobina.

Valori di riferimentu ematocritu

I valori di riferimentu ematocritu varianu da u laboratoriu, ma in generale u valore ematocritu normale hè:


  • E donne: trà 35 è 45%. In u casu di e donne incinte, u valore di riferenza hè di solitu trà 34 è 47%;
  • Omu: trà 40 è 50%;
  • I zitelli da 1 annu: trà 37 è 44%.

U valore ematocritu pò variare trà i laboratorii è deve esse interpretatu cù l'altri parametri di u conte di sangue. Ancu quandu ci hè un picculu cambiamentu in u valore ematocritu, ùn significa micca necessariamente un prublema di salute è, dunque, u risultatu deve esse interpretatu da u duttore chì hà urdinatu l'esame, per fà u diagnosticu basatu annantu à l'analisi di u risultatu di tutti l'esami richiesti. è sintomi descritti da a persona, cusì pudete inizià u trattamentu se necessariu. Amparate à capisce u conte di sangue.

Ciò chì pò esse bassu ematocritu

L'emematocritu bassu pò esse indicativu di:

  • Anemia;
  • Sanguinamentu;
  • Malnutrizione;
  • Mancanza o diminuzione di vitamina B12, acidu folicu o ferru;
  • Leucemia;
  • Idratazione eccessiva.

Durante a gravidanza, l'hematocritu bassu hè di solitu un segnu di anemia, soprattuttu se i valori di emoglobina è ferritina sò ancu bassi. L'anemia in gravidanza hè nurmale, tuttavia, pò esse periculosa sia per a mamma sia per u zitellu se ùn hè micca trattata currettamente. Amparate più nantu à l'anemia in gravidanza.


Ciò chì pò esse altu ematocritu

L'aumentu di ematocritu pò accade principalmente per via di a diminuzione di a quantità d'acqua in u sangue, cun un apparente aumentu di a quantità di globuli rossi è di emoglobina, chì hè una conseguenza di a disidratazione. Inoltre, l'hematocritu pò esse aumentatu in malatie pulmonari, malatie congenite di u core, quandu ci hè bassu livelli di ossigenu in u sangue o in casi di policitemia, in cui ci hè un aumentu di a produzzione è, dunque, un eccessu di globuli rossi in circulazione.

Articuli Di Portale

Vaccini

Vaccini

I vaccini ò iniezioni (colpi), liquidi, pillule, o pray na ali chì pigliate per in egnà à u i tema immunitariu di u vo tru corpu à ricunno ce è difende i da i germi nociv...
Asbestosi

Asbestosi

L'a be to i hè una malatia pulmonare chì i verifica da a re pirazione di e fibre di amianto.A re pirazione di e fibre di amianto pò cau à a furmazione di u cicculata (fibro i) ...