Emocromatosi: chì hè, sintomi è trattamentu

Cuntenutu
- Sintomi di emocromatosi
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Cause di emocromatosi
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cumu deve esse l'alimentu
L'emocromatosi hè una malattia in cui ci hè un eccessu di ferru in u corpu, favurendu l'accumulazione di questu minerale in vari organi di u corpu è l'apparizione di complicazioni cum'è cirrosi di u fegatu, diabete, scurazione di a pelle, insufficienza cardiaca, dolore articulare o disfunzione di a glandula sessuale, per esempiu.
U trattamentu per l'emocromatosi hè indicatu da l'hematologu, cù flebotomie, chì sò periodicamente cacciate da u sangue in modu chì u ferru depositu sia trasferitu à i novi globuli rossi chì u corpu produce, è in certi casi l'usu di chelatori da u corpu pò ancu esse indicatu ferru, cumu aiutanu à a so eliminazione.

Sintomi di emocromatosi
I sintomi di emocromatosi si presentanu quandu i livelli di ferru chì circulanu in u sangue sò assai alti, ciò chì provoca u so depositu in alcuni organi cum'è u fegatu, u core, u pancreas, a pelle, l'articuli, i testiculi, l'ovari, a tiroide è l'ipofisi. Cusì, i principali segni è sintomi chì ponu sorgere sò:
- Stanchezza;
- Debbulezza;
- Cirrosi di u fegatu;
- Diabetes;
- Fallimentu di u core è aritmie;
- Dolore à l'articuli;
- Assenza di menstruazione.
Inoltre, in certi casi, l'eccessu di ferru pò causà impotenza sessuale, sterilità è ipotiroidisimu. Cunnosce altri sintomi chì indicanu eccessu di ferru.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di emacromatosi hè fattu inizialmente per mezu di a valutazione di i sintomi è di i test di sangue indicati da l'hematologu o da u medicu generale per valutà i livelli di ferru presenti in u corpu, in più di a concentrazione di saturazione di ferritina è di transferrina, chì sò l'almacenamiento è u trasportu di ferru in u corpu.
Inoltre, altri testi ponu esse urdinati per aiutà à investigà e cause di l'emocromatosi, è i seguenti ponu esse raccomandati:
- Pruvenzi genetichi, chì pò mustrà cambiamenti in i geni chì causanu a malatia;
- Biòpsia di u fegatu, sopratuttu quandu ùn hè ancu statu pussibule di cunfirmà a malatia o di pruvà u depositu di ferru in u fegatu;
- Test di risposta di flebotomia, chì si face cù a ritirata di u sangue è u monitoru di i livelli di ferru, essendu indicatu principalmente per e persone chì ùn ponu micca sottuponesi à una biopsia di u fegatu o induve ci sò sempre dubbi nantu à u diagnosticu;
L'ematologu puderà ancu dumandà misurazioni di l'enzimi di u fegatu, investigà a funzione o u depositu di u ferru in l'organi chì ponu esse affettati, oltre à escludere altre malatie chì ponu causà sintomi simili.
L'emocromatosi deve esse investigata in e persone chì anu sintomi suggestivi, quandu ci hè una malattia epatica inspiegabile, diabete, malatie cardiache, disfunzioni sessuali o malattie cumuni, è ancu in e persone chì anu parenti di primu gradu cù a malattia o chì anu cambiamenti in i tassi di analisi di sangue ferru.

Cause di emocromatosi
L'emocromatosi pò accade per via di cambiamenti genetichi o per cunsequenza di malatie relative à a distruzzione di globuli rossi, chì prumove a liberazione di ferru in u sangue. Cusì, secondu a causa, l'emocromatosi pò esse classificata in:
- Emocromatosi ereditaria, ch'ellu hè a causa principale di a malatia è chì accade per via di mutazioni in i geni rispunsevuli di l'assorbimentu di u ferru in u trattu digestivu, chì cumincianu à esse assurbiti in grande quantità, aumentendu a quantità di ferru chì circula in l'organisimu;
- Emocromatosi secundaria o acquistata, induve l'accumulazione di ferru si face per via di altre situazioni, principalmente emoglobinopatie, in cui a distruzzione di globuli rossi libera gran quantità di ferru in u sangue. Altre cause sò trasfusioni ripetute di sangue, cirrosi cronica o usu impropriu di medicazione per l'anemia, per esempiu.
Hè impurtante chì a causa di l'emocromatosi sia identificata da u duttore, postu chì hè cusì pussibule chì u trattamentu u più adattu sia indicatu, aiutendu à prevene cumplicazioni è allevia i sintomi causati da un eccessu di ferru.

Cumu hè fattu u trattamentu
L'emocromatosi ereditaria ùn hà micca rimediu, tuttavia, u trattamentu pò esse fattu per riduce i depositi di ferru in u sangue è prevene i depositi in l'organi. Cusì, in questi casi, a forma principale di trattamentu hè a flebotomia, chjamata ancu sanguinamentu, in cui una parte di u sangue hè rimossa per chì l'eccessu di ferru diventi parte di i novi globuli rossi chì u corpu produce.
Stu trattamentu hà una sessione iniziale più aggressiva, ma hè necessariu fà dosi di mantenimentu, in cui circa 350 à 450 ml di sangue sò presi da 1 à 2 volte à settimana. Dopu, e sessioni ponu esse spaziate secondu u risultatu di l'esami di seguitu, indicatu da l'hematologu.
Un'altra opzione di trattamentu hè attraversu l'usu di droghe cunnisciute cum'è chelatori di ferru o "scavengers", cum'è Desferroxamine, cume prumove a riduzione di i livelli di ferru circulanti. Stu trattamentu hè indicatu per e persone chì ùn ponu micca tollerà a flebotomia, in particulare quelli cun anemia grave, insufficienza cardiaca o cirrosi avanzata di u fegatu.
Vede più dettagli di u trattamentu per l'eccessu di ferru in u sangue.
Cumu deve esse l'alimentu
Oltre à u trattamentu indicatu da u duttore, hè ancu impurtante di fà attenzione à l'alimentu, è si consiglia di evità u cunsumu eccessivu di alimenti ricchi di ferru. Alcune linee guida relative à l'alimentu sò:
- Evite di manghjà carne in grande quantità, dendu preferenza à a carne bianca;
- Manghja pesci almenu duie volte à settimana;
- Evite di manghjà ligumi ricchi di ferru, cum'è spinach, barbabietola o fasgioli verdi, più d'una volta à a settimana;
- Manghjate pane integrale invece di pane biancu o arricchitu di ferru;
- Manghjate furmagliu, latte o yogurt ogni ghjornu perchè u calciu diminuisce l'assorbimentu di ferru;
- Evite di manghjà frutti secchi, cum'è uva secca, in grande quantità perchè hè riccu in ferru.
Inoltre, a persona deve evità e bevande alcoliche per evità danni à u fegatu è per ùn cunsumà supplementi di vitamina cù ferru è vitamina C, chì aumenta l'assorbimentu di ferru.