Chì hè l'emofobia?
Cuntenutu
- Chì sò i sintomi?
- In i zitelli
- Chì sò i fattori di risicu?
- Cumu hè diagnosticatu?
- Chì sò l'opzioni di trattamentu?
- Terapia di esposizione
- Terapia cognitiva
- Rilassamentu
- Tensione applicata
- Medicazione
- U takeaway
Panoramica
A vista di u sangue vi face sente debule o ansiosu? Forse u pensamentu stessu di sottumette à certe prucedure mediche chì implicanu sangue vi face sente malatu per u stomacu.
U terminu per a paura irrazionale di sangue hè emofobia. Rientra in a categuria di "fobia specifica" cù u specificatore di fobia iniezione di sangue-lesione (BII) in a nova edizione di u Manuale Diagnosticu è Statisticu di Disordini Mentali (DSM-5).
Mentre chì certe persone ponu sentesi inquietu per u sangue di tantu in tantu, l'emofobia hè una paura estrema di vede sangue, o di fà testi o colpi induve u sangue pò esse implicatu. Questa fobia pò avè un impattu seriu nantu à a vostra vita, soprattuttu se saltate appuntamenti impurtanti da u duttore in u risultatu.
Chì sò i sintomi?
Fobie di tutti i tipi spartenu sintomi fisichi è emotivi simili.Cù l'emofobia, i sintomi ponu esse scatenati vedendu sangue in a vita vera o in televisione. Alcune persone ponu sente sintomi dopu avè pensatu à u sangue o à certe procedure mediche, cume un test di sangue.
I sintomi fisichi scatenati da sta fobia ponu include:
- difficultà per respirà
- frequenza cardiaca rapida
- strettezza o dulore in pettu
- trimulendu o trimulendu
- stupore
- sensazione di nausea intornu à u sangue o ferita
- lampi caldi o friddi
- sudatu
I sintomi emotivi ponu include:
- sentimenti estremi d'ansietà o panicu
- bisognu impussibule di fughje situazioni induve u sangue hè implicatu
- staccamentu da sè o sintimentu "irreale"
- sintendu chì avete persu u cuntrollu
- sintendu chì pudete more o svene
- sintendu impotente per a vostra paura
L'emofobia hè unica perchè produce ancu ciò chì si chjama una risposta vasovagale. Una risposta vasovagale significa chì avete una calata di a frequenza cardiaca è di a pressione sanguigna in risposta à un trigger, cum'è a vista di sangue.
Quandu succede questu, pudete sentite sturditu o svenimentu. Alcune di e persone cun fobia BII sperimentanu una risposta vasovagale, secondu una indagine di u 2014. Questa risposta ùn hè micca cumuna cù altre fobie specifiche.
In i zitelli
I zitelli sperimentanu sintomi di fobia in modi diversi. I zitelli cun emofobia ponu:
- avè tantrums
- diventà appiccatu
- pienghje
- piattassi
- ricusate di lascià u latu di u so caregiver intornu à u sangue o di situazione induve u sangue puderia esse prisente
Chì sò i fattori di risicu?
I ricercatori stimanu chì trà a populazione sperimenta una fobia BII. Fobie specifiche spessu nascenu in a zitiddina, trà l'età di 10 è 13 anni.
L'emofobia pò accade ancu in cumbinazione cù altri disordini psiconeurotici, cum'è agorafobia, fobie animali è disordine di panicu.
Fattori di risicu addiziunali includenu:
- Genetica. Alcune persone sò più propensi à sviluppà fobie ch'è d'altri. Ci pò esse un ligame geneticu, o pudete esse particularmente sensibile o emotivu per natura.
- Parente ansiosu o caregiver. Puderete amparà à teme qualcosa dopu avè vistu a paura modellata. Per esempiu, se un zitellu vede chì a so mamma teme u sangue, ponu sviluppà una fobia intornu à u sangue.
- Parente eccessivamente prutettore o caregiver. Alcune persone ponu sviluppà un'ansietà più generalizata. Questu pò esse risultatu da esse in un ambiente induve erate troppu dipendente da un genitore eccessivamente protettivu.
- Trauma. Eventi stressanti o traumatichi ponu purtà à una fobia. Cù u sangue, questu pò esse ligatu à sughjorni in ospedale o ferite gravi chì implicanu sangue.
Mentre e fobie spessu cumincianu in a zitiddina, e fobie in i zitelli ghjovani generalmente giranu intornu à cose cum'è paura di u bughju, stranieri, rumori forti, o mostri. Quandu i zitelli anzianu, trà l'età di 7 è 16, e paure sò più propensi à esse focalizate intornu à e ferite fisiche o a salute. Questa puderia includere emofobia.
L'esordiu per l'emofobia hè 9,3 anni per i masci è 7,5 anni per e femine.
Cumu hè diagnosticatu?
Se suspettate chì pudete avè emofobia, fate un appuntamentu cù u vostru duttore. A diagnosi ùn implica micca aghi o apparecchiature mediche. Invece, vi basta à chjachjarà cù u vostru duttore nantu à i vostri sintomi è quantu tempu l'avete sperimentati. Pudete ancu dà a vostra salute persunale è a storia di a famiglia per aiutà u vostru duttore à fà un diagnosticu.
Siccomu l'emofobia hè ufficialmente ricunnisciuta sottu a categuria BII di fobie in DSM-5, u vostru duttore pò aduprà i criteri di u manuale per fà un diagnosticu formale. Assicuratevi di scrive qualsiasi pensamentu o sintomi chì avete avutu, è ancu qualsiasi dumande o preoccupazioni chì vulete trattà durante u vostru appuntamentu.
Chì sò l'opzioni di trattamentu?
U trattamentu per e fobie specifiche ùn hè micca sempre necessariu, soprattuttu se e cose temute ùn facenu micca parte di a vita d'ogni ghjornu. Per esempiu, se una persona hà a paura di i serpenti, hè improbabile chì scontranu serpenti abbastanza spessu per ghjustificà un trattamentu intensivu. L'emofobia, invece, pò fà saltà appuntamenti à i duttori, trattamenti o altre prucedure. Cusì, u trattamentu pò esse criticu per a vostra salute generale è benessere.
Pudete ancu vulete cercà trattamentu se:
- A vostra paura di u sangue provoca attacchi di panicu, o ansietà severa o debilitante.
- U vostru timore hè qualcosa chì ricunnosce cum'è irrazionale.
- Avete sperimentatu questi sentimenti per sei mesi o più.
L'opzioni di trattamentu ponu include i seguenti:
Terapia di esposizione
Un terapeuta guiderà l'esposizione à e vostre paure in continuu. Pudete impegnassi in esercizii di visualizazione o trattà cù a vostra paura di sangue di fronte. Alcuni piani di terapia d'esposizione mischjanu questi approcci. Pò esse incredibilmente efficaci, travagliendu in una sessione.
Terapia cognitiva
Un terapeuta pò aiutà à identificà i sentimenti d'ansietà intornu à u sangue. L'idea hè di rimpiazzà l'ansietà cù penseri più "realistichi" di ciò chì pò accadere in realtà durante e prove o ferite cù u sangue.
Rilassamentu
Qualchese cosa da respirazione profonda per esercitassi à yoga pò aiutà à trattà e fobie. Impegnassi in tecniche di rilassamentu pò aiutà à diffusà u stress è allevia i sintomi fisichi.
Tensione applicata
Un metudu di terapia chjamatu tensione applicata pò aiutà cù l'effetti svenienti di l'emofobia. L'idea hè di tende i musculi in i bracci, u troncu è e gambe per intervalli cronometrati finu à chì a to faccia si sente arrossita quandu site espostu à u grillettu, chì in questu casu seria sangue. In un studiu più vechju, i participanti chì anu pruvatu sta tecnica anu pussutu fighjà una media ora di video di una chirurgia senza svene.
Medicazione
In i casi severi, a medicazione pò esse necessaria. Tuttavia, ùn hè micca sempre un trattamentu adattatu per e fobie specifiche. Più ricerca hè necessaria, ma hè una opzione per discutere cù u vostru duttore.
U takeaway
Parlate cù u vostru duttore nantu à a paura di u sangue, soprattuttu s'ellu principia à ripiglià a vostra vita o fendu saltà l'esami di salute di rutina. Circà aiutu più prestu ch'è più tardi pò fà u trattamentu più faciule à longu andà.
Micca solu què, ma di pettu à e vostre paure pò ancu aiutà à prevene i vostri figlioli da sviluppà emofobia. Mentre ci hè di sicuru un cumpunente geneticu per a fobia, unepochi di paura sò cumpurtamenti amparati da l'altri. Cù u trattamentu currettu, pudete esse in via di ricuperazione.