Herpes nantu à a lingua: chì hè è cumu trattà
Cuntenutu
L'herpes nantu à a lingua, cunnisciutu ancu cum'è stomatite erpetica, hè causatu da u virus herpes simplex 1 (HSV-1), rispunsevule di l'herpes labiale è infezioni orali è peribucali.
Questa infezzione hè più cumuna in e donne è hè carattarizata da a presenza di vesciche dulurose nantu à a lingua, accumpagnata da sintomi cum'è malessere generale, frebba è dolore corporeu. U trattamentu hè generalmente fattu cù antivirali è antidolorifici.
Chì sò i segni è i sintomi
L'herpes nantu à a lingua hè carattarizatu da a presenza di vesicule, chì ponu esse prisenti micca solu nantu à a lingua ma ancu in altre regioni di a bocca, cum'è u palatu o e gengive. In qualchì ghjornu, ste vesicule si rompenu è formanu ulcere basse, irregulari, limpide è dulurose, cuparti da una membrana grisgia, cù a presenza di rivestimentu linguale, chì risulta da a difficultà di spazzolà, per via di u dulore. Ulcere in a mucosa di a bocca è di a gola ponu durà da 7 à 14 ghjorni.
Inoltre, altri sintomi chì ponu accade sò malessere generale, irritabilità, sonnolenza, mal di testa, dolori di corpu, perdita di appetitu, frebba, brividi, dolore à l'inghjocu, infiammazione di e mucose, sovrapproduzione di saliva, diarrea è sanguinanti di e gengive.
Ancu s'ellu si manifesta solu in certe situazioni, u virus ferma sempre cù a persona, in u ganglione trigeminu, in a fase di latenza. In certe situazioni, cume in casi di frebba, traumi, esposizione à u sole è à luce ultravioletta, stress, AIDS è infezioni, u virus pò esse riattivatu è causà a malattia di novu. Tuttavia, u primu episodiu hè quellu chì tende à esse più seriu.
Cumu si faci a trasmissione
U virus herpes simplex hè trasmessu da u cuntattu direttu cù e secrezioni infettate da u virus, cum'è a saliva, di solitu basgiandosi, goccioline in aria è l'usu di oggetti per a casa contaminati o strumenti dentali. I sintomi apparenze di solitu una settimana dopu u cuntattu cù u virus.
Amparate à prevene a trasmissione di u virus herpes.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu deve esse stabilitu da u duttore, dopu avè fattu u diagnosticu di a malatia. Generalmente, u duttore raccomanda l'usu di aciclovir, chì agisce riducendu l'intensità è a frequenza di crisi ricorrenti è, in certi casi, pò prescrivere clorexidina, chì aiuta à riduce a replica è l'attività citolitica di u virus.
In certi casi, u duttore pò ancu prescrive analgesici, antiinflamatori è antipiretici, cume paracetamol o ibuprofene, per cuntrullà u dolore, u malessere è a frebba.
Vede ancu cumu hè u trattamentu per l'herpes labiale.