Cosa hè l'ipersomnia è Cumu trattallu
Cuntenutu
- Principali sintomi di ipersomnia idiopatica
- Cause pussibili
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Chì sò e cunsequenze
- Cumu hè fattu u trattamentu
L'ipersomnia idiopatica hè un disordine di u sonnu raru chì pò esse di 2 tippi:
- Ipersomnia idiopatica di sonnu prolungatu, induve a persona pò dorme più di 24 ore di fila;
- Ipersomnia idiopatica senza sonnu prolungatu, induve a persona dorme una media di 10 ore di sonnu di fila, ma hà bisognu di parechje piccule sunnette per tutta a ghjurnata, per sentesi rinvigoritu, ma ancu cusì si pò sente stancu è sonnolinu tuttu u tempu.
L'ipersomnia ùn hà micca cura, ma hà u cuntrollu, è hè necessariu andà à u spezialistu di u sonnu per fà u trattamentu adattatu, chì pò include l'usu di medicazione è aduttà strategie per pianificà una bona notte di sonnu.
Principali sintomi di ipersomnia idiopatica
L'ipersomnia idiopatica si manifesta per mezu di sintomi cum'è:
- Difficultà à svegliarsi, à ùn sente l'alarma;
- Bisognu à dorme una media di 10 ore di notte è à piglià parechje sunneste durante u ghjornu, o dorme più di 24 ore di fila;
- Stanchezza è fatica intensa per tutta a ghjurnata;
- Bisognu à piglià i sonnelli per tutta a ghjurnata;
- Disorientazione è mancanza d'attenzione;
- Perdita di cuncentrazione è memoria chì tocca u travagliu è l'apprendimentu;
- Sbadigliando constantemente per tutta a ghjurnata;
- Irritabilità.
Cause pussibili
E cause di l'ipersomnia idiopatica ùn sò micca cunnisciute cumpletamente, ma una sostanza chì agisce nantu à u cervellu si crede chì hè una di e cause di stu disordine.
Un sonnu eccessivu pò accade ancu in casu di apnea di u sonnu, sindrome di e gambe inquieta è usu di droghe ansiolitiche, antidepressivi o stabilizatori di l'umore, chì u so principale effetti secundariu hè una sonnolenza eccessiva. Dunque, eliminà tutte queste ipotesi hè u primu passu per scopre se a persona soffre di ipersomnia idiopatica.
Cumu hè fattu u diagnosticu
Per u diagnosticu, hè necessariu chì i sintomi sianu prisenti dapoi più di 3 mesi, essendu necessariu andà à u spezialistu di u sonnu è fà esami per cunfirmà sta alterazione, cum'è a polisomnografia, a tomografia assiale calculata o una RM.
Inoltre, i test di sangue ponu ancu esse urdinati per valutà s'ellu ci pò esse altre malatie, cum'è l'anemia, per esempiu.
Chì sò e cunsequenze
L'ipersomnia pregiudica notevolmente a qualità di vita di una persona, perchè e prestazioni scolastiche è a redditività in u travagliu sò compromesse per mancanza di concentrazione, cadute di memoria, menu capacità di pianificazione è diminuzione di l'attenzione è di u focu. A coordinazione è l'agilità sò ancu ridotte, ciò chì pregiudica a capacità di guidà.
Inoltre, e relazioni familiari è suciali sò ancu influenzate da a frequente necessità di dorme, o simpliciamente da ùn pudè svegliarsi à tempu per appuntamenti.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'ipersomnia deve esse fattu cù l'usu di droghe stimulanti, cum'è Modafinil, Methylphenidate o Pemoline, per esempiu, chì deve esse adupratu solu se cunsigliatu da u duttore.
L'effettu principale di queste droghe hè di diminuisce u tempu di sonnu, aumentendu u tempu chì a persona hè sveglia. Cusì, a persona pò sentasi più disposta durante u ghjornu è cù menu sonnolenza, in più di sente una migliuranza significativa di l'umore è una diminuzione di l'irritabilità.
Inoltre, per campà cun ipersomnia hè necessariu aduttà alcune strategie cum'è l'usu di parechje sveglie per svegliarsi è pianificà sempre una bona notte di sonnu.