Ipertensione portale: chì hè, sintomi è trattamentu
![Ipertensione portale: chì hè, sintomi è trattamentu - Salute Ipertensione portale: chì hè, sintomi è trattamentu - Salute](https://a.svetzdravlja.org/healths/hipertenso-portal-o-que-sintomas-e-tratamento.webp)
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Ciò chì provoca ipertensione portale
- Cumu hè fattu u trattamentu
L'ipertensione portale hè l'aumentu di pressione in u sistema di e vene chì porta u sangue da l'organi addominali à u fegatu, chì pò purtà à cumplicazioni cum'è varices esofagiali, emorragie, milza ingrandita è ascite, chì cunsiste in gonfiore addominale.
Di solitu, stu tippu di ipertensione accade quandu ci hè dighjà una ferita o una malattia in u fegatu, cume a cirrosi o a schistosomiasi, per esempiu è, dunque, hè più cumuna in i pazienti fegati.
Per riduce a pressione in i vini di u fegatu hè necessariu trattà è pruvà à curà u prublema di u fegatu, tuttavia, se questu ùn hè micca pussibule, u duttore pò prescrive medicamenti per pruvà à regulà a pressione è, in i casi più severi, pò ancu cunsigliate cirurgia, per esempiu.
![](https://a.svetzdravlja.org/healths/hipertenso-portal-o-que-sintomas-e-tratamento.webp)
Principali sintomi
Ùn hè micca sempre pussibule d'identificà i sintomi in un casu d'ipertensione portale, tuttavia, e persone chì anu una malattia di u fegatu chì pò causà cirrosi sò in un risicu elevatu di sviluppà sta situazione.
In i casi induve hè pussibule identificà qualsiasi segnu di ipertensione portale, i sintomi più cumuni includenu:
- Pancia gonfia;
- Varices esofagiali;
- Vumite cù sangue;
- Sgabelli assai scuri è fetidi;
- Piedi è ghjambe gonfie;
- Emorroidi.
In i casi i più gravi, si pò fà cunfusione mentale è ancu svenimentu, causati da l'arrivu di tossine in u cervellu. Ma sta complicazione pò accade in ogni casu di malatie epatiche gravi, postu chì l'organu ùn hè più capace di filtrà u sangue currettamente, è ùn hà micca bisognu di esse solu ligatu à l'ipertensione portale.
Hè ancu cumunu per e persone chì anu ipertensione portale di sperimentà itterizia, chì hè quandu a pelle è l'ochji diventanu gialli, ma questu segnu appare cum'è una sequenza di a malattia in u fegatu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
In a maiò parte di i casi, l'epatologu pò identificà un casu di pressione sanguigna alta quandu a persona hà una storia di malatie di fegatu è sintomi cume u ventre gonfiu, vene dilatate è emorroidi, per esempiu.
Tuttavia, parechji testi di laboratorio, cume endoscopia, ultrasuoni o analisi di sangue, ponu ancu esse necessarii per cunfirmà a diagnosi, soprattuttu quandu ùn ci sò sintomi evidenti di ipertensione portale.
Ciò chì provoca ipertensione portale
L'ipertensione portale nasce quandu ci hè un ostaculu à a circulazione di sangue in e vene di u fegatu. Per questa ragione, a causa più frequente hè a cirrosi, una cundizione in cui appaiono cicatrici in u tessutu di u fegatu, chì impediscenu micca solu u funziunamentu di l'organu, ma dinò a circulazione di sangue.
Tuttavia, ci sò altre cause menu cumuni, cum'è:
- Trombosi in e vene o fegate;
- Schistosomiasi;
- Fibrosi epatica.
Inoltre, i cambiamenti cardiaci chì impediscenu a circolazione sanguigna nurmale dopu à u fegatu ponu ancu causà ipertensione. In questi casi, i prublemi più cumuni sò l'insufficienza cardiaca ghjusta, a pericardite costrittiva o u sindrome di Budd-Chiari.
Cumu hè fattu u trattamentu
A maiò parte di i casi di ipertensione portale ùn anu micca cura, postu chì ùn hè ancu micca pussibule di curà a malatia sottostante. Tuttavia, hè pussibule di cuntrullà i sintomi è prevene l'apparizione di complicazioni. Per questu, i principali tipi di trattamentu utilizatu include:
- Rimedi di Pressione Arteriosa, cume u nadolol o u propranolol: riducenu a pressione in i vini sanguini è, dunque, riducenu u risicu di rumpitura di varices esofagiali o emorroidi;
- Rimedi lassativi, principalmente lactulosa: chì aiuta à eliminà l'ammoniaca eccessiva è e tossine chì si accumulanu in u corpu, aiutendu à luttà contr'à a cunfusione;
- Terapia endoscopica: hè adupratu principalmente per trattà i varices esofagiali è per prevene a so rottura.
- Chirurgia: si pò fà per sviare una parte di a circulazione sanguigna di u fegatu è, cusì, riduce a pressione in u sistema portale, o ancu, per fà un trapianto di fegatu, per esempiu.
Inoltre, a restrizione di sale è l'usu di diuretici, cum'è a furosemide, sò raccomandati per cuntrullà l'ascite è prevene complicazioni renali.
Hè ancu impurtante chì a persona cù ipertensione portale abbia qualchì cura quotidiana per cuntrullà e malatie di u fegatu è prevene u peghju di l'ipertensione è altre complicazioni. Dunque, si consiglia di evità u cunsumu di bevande alcoliche è di scumette nantu à una dieta povera di grassu. Vede più nantu à ciò chì duvete curà quandu avete una malattia di u fegatu.