Ipertrofia di u turbinatu nasale: cause, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
Ipertrofia di i turbinati nasali currisponde à l'aumentu di queste strutture, principalmente per via di rinite allergica, chì interferisce cù u passaghju di l'aria è dà risultati à sintomi respiratorii, cum'è u russu, a bocca secca è a congestione nasale.
I turbinati nasali, chjamati ancu concha nasali o carne spugnosa, sò strutture prisenti in a cavità nasale chì anu a funzione di scaldà è umidificà l'aria ispirata per ghjunghje à i pulmoni. Tuttavia, quandu i turbinati sò allargati, l'aria ùn pò passà cusì efficacemente à i pulmoni, resultendu in difficoltà di respirazione.
U trattamentu indicatu da u duttore dipende da u gradu di ipertrofia, causa è segni è sintomi presentati da a persona, è l'usu di medicazione o una procedura chirurgica cù u scopu di prumove a liquidazione di a cavità respiratoria pò esse raccomandata.
Cause principali
L'ipertrofia turbinata accade soprattuttu in cunsequenza di rinite allergica, in cui, a causa di a presenza di fattori chì scatenanu l'allergia, ci hè infiammazione di e strutture respiratorie è, di conseguenza, un aumento di i turbinati nasali.
Tuttavia, sta situazione pò accade ancu per via di sinusite cronica o di cambiamenti in a struttura di u nasu, principalmente u settu deviatu, in cui ci hè un cambiamentu in a pusizione di u muru chì separa e narici per colpi o cambiamenti in a so furmazione durante vita fetale. Amparate à identificà u settu deviatu.
Sintomi di ipertrofia di turbinate
I sintomi di ipertrofia di turbinate sò in leia cù i cambiamenti respiratorii, postu chì l'aumentu di queste strutture impedisce u passaghju di l'aria. Dunque, in più di difficultà respiratorii, hè pussibule osservà:
- Rossu;
- Congestione nasale è apparizione di secrezione;
- Bocca asciutta, postu chì a persona cumencia à respirà per a bocca;
- Dolore in faccia è in capu;
- Alterazione di a capacità olfattiva.
Questi sintomi sò simili à i sintomi di u raffreddore è di l'influenza, tuttavia, a differenza di queste malattie, i sintomi di ipertrofia di i turbinati ùn passanu micca è, dunque, hè impurtante andà à l'otorinolaringoiatra o medicu generale per a valutazione di a cavità nasale è altri testi per fà u diagnosticu è inizià u trattamentu adattatu.
Cumu hè u trattamentu
U trattamentu di l'ipertrofia nasale turbinata varieghja secondu a causa, u gradu di ipertrofia è i sintomi presentati da a persona. In i casi i più miti, quandu l'ipertrofia ùn hè micca significativa è ùn compromette micca u passaghju di l'aria, u duttore pò raccomandà l'usu di medicinali per alleviare l'infiammazione è, cusì, riduce a dimensione di i turbinati, cum'è decongestionanti nasali è corticosteroidi.
Quandu u trattamentu cù medicazione ùn hè micca sufficiente o quandu ci hè una ostruzione significativa di u passaghju d'aria, una procedura chirurgica pò esse raccomandata, u megliu cunnisciutu cum'è turbinectomia, chì pò esse totale o parziale. In turbinectomia parziale, solu una parte di u turbinatu nasale ipertrofiatu hè eliminata, mentre chì in tuttu tutta a struttura hè eliminata. Altre tecniche chirurgiche sò e turbinoplastie, chì riducenu a dimensione di i turbinati nasali è ùn li eliminanu micca è anu generalmente un periodu post-operatoriu cun menu cumplicazioni. Capite cumu si face a turbinectomia è cumu deve esse a recuperazione.
In certi casi, a chirurgia hè ancu necessaria per correggere u settu deviatu è, spessu, sta procedura hè accumpagnata da chirurgia estetica.