Iponatremia: chì hè, cumu si tratta è cause principali
Cuntenutu
Iponatremia hè a diminuzione di a quantità di sodiu in relazione à l'acqua, chì in u test di sangue hè mostratu da valori inferiori a 135 mEq / L. Stu cambiamentu hè periculosu, perchè u più bassu hè u livellu di sodiu in u sangue, più grande hè a gravità di i sintomi, cù edema cerebrale, crisi è, in certi casi, coma.
A diminuzione di sodiu in u sangue hè più cumuna in i pazienti ospedalizati è, dunque, duvanu esse sottoposti à analisi di sangue regolarmente. U trattamentu di l'iponatremia si face rimpiazzendu a quantità di sodiu in u sangue per mezu di l'amministrazione di serum, chì duveria esse prescritta da u duttore in a quantità necessaria secondu ogni casu.
Cause principali
A diminuzione di a concentrazione di sodiu in u sangue risulta da qualsiasi malattia chì face diminuisce a quantità d'acqua eliminata da u corpu, o quandu l'acqua hè accumulata in quantità più grande in u sangue, affinchì u sodiu sia diluitu.
A vasopressina hè l'ormone incaricatu di regulà a quantità d'acqua in u corpu, essendu liberatu da a glutula pituitaria quandu ci hè bassu vulume di sangue, pressione sanguigna bassa o quandu ci hè una grande quantità di sodiu in circulazione. Tuttavia, in alcune situazioni ci pò esse una mancanza di regolazione di a quantità di vasopressina prodotta, risultendu in iponatremia. Cusì, alcune di e principali cause di iponatremia sò:
- U zuccherinu in sangue eccessivu, chì accade in diabete;
- Vomiti o diarrea, chì causanu à tempu iponatremia è ipernatremia;
- Malatie chì accumulanu fluidi in u corpu, cume insufficienza cardiaca, cirrosi di u fegatu, ipotiroïdismu severu è insufficienza renale cronica;
- Malatie è situazioni chì producenu un eccessu di vasopressina;
- Usu di medicazione chì pò trattene l'acqua, cum'è alcuni antiinflamatori;
- Eserciziu fisicu eccessivu, cum'è in maratoni, chì stimula u corpu à pruduce ormone anti-diureticu, in più di cunsumà più acqua;
- U consumu di droghe, cum'è Ecstasy;
- U cunsumu eccessivu di liquidi, cum'è a biera, i tè, è ancu l'acqua.
Bere troppu liquidi finu à u puntu di causà iponatremia pò accade in situazioni psichiatriche, cume a potomania, in cui si beve eccessivamente a birra, o a polidipsia psicogenica, in cui a persona beve più acqua di u necessariu.
Per l'atleti, l'ideale ùn hè micca di esagerà a quantità di bevanda durante l'eserciziu, postu chì circa 150 ml d'acqua per ogni 1 ora di eserciziu hè abbastanza. Sì avete più sete di questu, duvete beie un'altra bevanda isotonica, cum'è Gatorade, chì cuntene minerali impurtanti, mantenendu u cuntrollu di u sangue.
Cumu diagnosticà
U diagnosticu di iponatremia hè fattu misurendu sodiu in u sangue, in u quale hè verificata una concentrazione inferiore à 135 mEq / L. Idealmentu, i valori di sodiu duveranu esse trà 135 è 145 mEq / L.
U diagnosticu di a causa hè fattu da u duttore, chì investiga i cambiamenti da a storia clinica è altri test di sangue, cume a valutazione di a funzione renale, u fegatu, i livelli di glucosiu in sangue è a concentrazione di sangue è urina, chì aiutanu à determinà u surghjente di u cambiamentu.
Cumu hè fattu u trattamentu
Per trattà l'iponatremia, u duttore deve identificà l'intensità di i sintomi, è se hè un cambiamentu di installazione acuta o cronica. In iponatremia acuta severa, o quandu causa sintomi, hè fatta una sustituzione di u sieru cù una quantità maiò di sodiu, chì hè a soluzione salina ipertonica.
Stu rimpiazzamentu deve esse accuratamente calculatu, secondu u bisognu di sodiu di ogni persona è fattu lentamente, chì u cambiamentu improvvisu di i livelli di sodiu o l'eccessu di sodiu, chì hè l'ipernatremia, pò ancu esse dannosu per e cellule cerebrali. Amparate più nantu à ciò chì causa è cumu trattà l'ipernatremia.
L'iponatremia cronica pò ancu esse trattata cù salina ipertonica o salina, è una currezzione rapida ùn hè micca necessaria, chì u corpu si hè dighjà adattatu à sta cundizione. In situazioni mite, un'altra opzione hè di limità a quantità d'acqua chì beie in u ghjornu, chì pò fà chì u sangue abbia un equilibriu megliu d'acqua è di sale.
Principali sintomi
I segni è i sintomi di iponatremia sò più severi chì a quantità di sodiu diminuisce in u sangue. Cusì, pò esse mal di testa, nausea, vomitu è sonnolenza, per esempiu. Quandu i livelli sò assai bassi, hè pussibule chì ci sianu crisi, spasmi musculari è coma.
L'iponatremia chì causa sintomi hè cunsiderata cum'è emergenza medica è deve esse rilevata è trattata u più prestu pussibule.