Cosa hè l'ipotiroïdismu congenitu, i sintomi è cume si tratta
Cuntenutu
- Sintomi di ipotiroïdismu congenitu
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Cause principali
- Trattamentu per l'ipotiroïdismu congenitu
L'ipotiroïdismu Congenitale hè un disordine metabolicu induve a tiroide di u zitellu ùn pò micca pruduce quantità adeguate di ormoni tiroidiali, T3 è T4, chì ponu compromettere u sviluppu di u zitellu è causà cambiamenti neurologichi permanenti s'ellu ùn hè micca identificatu è trattatu currettamente.
U diagnosticu di l'ipotiroïdismu congenitu hè fattu in maternità è, se un cambiamentu di a tiroide hè identificatu, u trattamentu hè iniziatu pocu dopu per mezu di a sostituzione ormonale per evità complicazioni per u zitellu. L'ipotiroïdismu Congenital ùn hà micca rimediu, ma quandu u diagnosticu è u trattamentu sò fatti prestu, u zitellu hè in gradu di sviluppà nurmalmente.
Sintomi di ipotiroïdismu congenitu
I sintomi di l'ipotiroïdismu congenitu sò in relazione cù i livelli più bassi di T3 è T4 chì circulanu in u corpu di u zitellu, chì ponu esse osservati:
- Ipotonia musculare, chì currisponde à musculi assai flaccidi;
- Aumenta u vulume di a lingua;
- Hernia umbilicale;
- Sviluppu ossu cumprumessu;
- Difficultà di respirazione;
- Bradicardia, chì currisponde à i battiti cardiaci più lenti;
- Anemia;
- Sonnolenza eccessiva;
- Difficultà in l'alimentazione;
- Ritardu in a furmazione di a prima dentizione;
- Pelle secca senza elasticità;
- Ritardu mentale;
- Ritardu in u sviluppu neuronal è psicomotriu.
Ancu s'ellu ci sò sintomi, solu circa u 10% di i zitelli chì soffrenu d'ipotiroïdismu congenitu li anu, perchè u diagnosticu hè fattu in maternità è u trattamentu di rimpiazzamentu ormonale hè iniziatu pocu dopu, impedendu l'apparizione di i sintomi.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di l'ipotiroïdismu congenitu hè fattu durante a maternità in i test di screening neonatali, di solitu per mezu di a prova di u pede di u zitellu, in u quale alcune gocce di sangue sò raccolte da u calcagnu di u zitellu è inviate à u laboratoriu per analisi. Vede di più nantu à u test di u taccu.
Se u test di a puntura di u taccu indica l'ipotiroïdismu congenitu, a misurazione di l'ormoni T4 è TSH deve esse effettuata per mezu di un test di sangue per chì a diagnosi sia cunfirmata è u trattamentu iniziatu. Altri testi di imaging, cum'è ultrasound, MRI è scintigrafia tiroidea, ponu ancu esse aduprati in u diagnosticu.
Cause principali
L'ipotiroïdismu Congenitu pò esse causatu da parechje situazioni, e principali sò:
- Non-furmazione o furmazione incompleta di a glàndula tiroidea;
- Formazione in un locu irregulare di a glàndula tiroidea;
- Difetti in a sintesi di ormoni tiroidiali;
- Lesioni in l'ipofisi o l'ipotalamu, chì sò duie ghiandole in u cervellu rispunsevuli di a produzzione è di a regolazione di l'ormoni.
Generalmente, l'ipotiroïdismu congenitu hè permanente, tuttavia, pò esistere un ipotiroidisimu congenitu transitorio, chì pò esse causatu da un iodiu insufficiente o in eccessu da a mamma o da u neonatu o da u passaghju per a placenta di i farmaci antitiroidi.
L'ipotiroïdismu congenitu transitori hà ancu bisognu di trattamentu, ma di solitu si ferma à l'età di 3 anni, affinchì i testi ponu esse fatti per valutà i livelli di ormoni tiroidiali in circulazione è cusì chì u tippu è a causa di a malattia ponu esse megliu definiti.
Trattamentu per l'ipotiroïdismu congenitu
U trattamentu per l'ipotiroïdismu congenitale cunsiste in a sustituzione di ormoni tiroidei per tutta a vita per l'amministrazione orale di una medicina, Levothyroxine sodium, chì pò esse sciolta in una piccula quantità d'acqua o di latte per criaturi. Quandu u diagnosticu è u trattamentu sò fatti tardi, e conseguenze di l'ipotiroïdismu congenitu, cume u ritardu mentale è u ritardu di a crescita, ponu accade.
Hè impurtante chì u zitellu abbia i so livelli totali è gratuiti di T4 è TSH monitorati per u pediatra per verificà a risposta à u trattamentu. Scuprite più infurmazioni nantu à u trattamentu di l'ipotiroïdismu in u video seguente: