Autore: Roger Morrison
Data Di Creazione: 28 Sittembre 2021
Aghjurnamentu Di Data: 1 Lugliu 2024
Anonim
Cosa hè l'ipossia, chì causa è trattamentu - Salute
Cosa hè l'ipossia, chì causa è trattamentu - Salute

Cuntenutu

L'ipossia hè una situazione chì si verifica quandu a quantità di ossigenu trasportatu in i tessuti di u corpu hè insufficiente, causendu sintomi cum'è mal di testa, sonnolenza, sudore freddu, dita purpurea è bocca è ancu svenimentu. Stu cambiamentu pò accade per via di malatie cardiache, cum'è infartu agutu di miocardu, malatie pulmonari, cum'è asma è edema pulmonare acutu, ma pò ancu nasce per via di l'anemia è di l'altitudine alta.

U trattamentu di l'ipossia dipende da a causa, a gravità è a situazione di salute di una persona, tuttavia, in a maiò parte di i casi, cunsiste in l'amministrazione di ossigenu per mezu di maschere o per intubazione orotraqueale. Questa situazione pò causà sequelazioni in u corpu, dunque quandu i sintomi si presentanu, si consiglia di chjamà l'ambulanza SAMU à 192 immediatamente.

Principali sintomi

I sintomi di l'ipossia varienu da una persona à l'altra, chì dipende da a gravità di a mancanza di ossigenazione in i tessuti di u corpu, ma ponu esse:


  • Mal di testa;
  • Somnolenza;
  • A frequenza cardiaca aumentata;
  • Sudore fretu;
  • Mancanza di respira;
  • Sturdimentu;
  • Cunfusione mentale;
  • Svenimentu;
  • Dita è bocca viulente, chjamate cianosi;

A cianosi nasce perchè i vasi sanguigni à l'estremità di u corpu si restringenu per invià più sangue è più ossigenu à l'urgani principali di u corpu è per via di quessa, si verifica ancu l'aumentu di a pressione sanguigna. Amparate più nantu à a cianosi è cumu hè classificata.

Tuttavia, cume l'ipoxia s'aggrava, a pressione sanguigna diminuisce è a persona pò perde a cuscenza, allora quandu i primi sintomi apparisce, hè necessariu chjamà l'ambulanza SAMU à 192, immediatamente, affinchì a cura medica d'urgenza sia effettuata., Evitendu possibili complicazioni.

Chì causa l'ipossia

L'ipossia si verifica quandu a quantità di ossigenu in i tessuti hè insufficiente è questu pò esse causatu da parechje ragioni, cume fallimentu respiratoriu, asma, enfisema pulmonare, edema pulmonare acutu è pneumonia, chì causanu l'ingressu di ossigenu in i pulmoni per esse compromessi. . Alcuni cambiamenti neurologichi causati da un traumu di a testa ponu causà ipossia, perchè compromette e funzioni di respirazione.


L'emoglobina, prisente in u sangue, hè incaricata di u trasportu di l'ossigenu in l'organi di u corpu è hè bassa in persone chì anu anemia, chì pò causà ipossia in i tessuti di u corpu, ancu se a respirazione hè mantenuta. Un'altra causa di l'ipossia pò esse l'intossicazione da prudutti cum'è cianuru, diossidu di carbonu è droghe psicoattive.

Inoltre, alcune malatie cardiache, cume l'infartu agutu di miocardiu, compromettenu a circulazione sanguigna impedendu chì l'ossigenu sia trasportatu in i tessuti di u corpu. In i lochi assai alti o prufondi, a quantità di ossigenu hè assai bassa, dunque se una persona hè in sti lochi, pò ancu soffre d'ipossia.

Chì sò i tippi

I tippi di ipossia sò in relazione cù a causa di a mancanza di ossigenu in u corpu, chì pò esse:

  • Ipossia respiratoria: risultati da a diminuzione di l'offerta d'ossigenu à i pulmoni, causata da l'absenza o a riduzione di respirazione, sia per qualchì malattia sia per ostruzione di e vie aeree;
  • Ipoxia anemica: accade quandu a quantità di emoglobina in u sangue hè assai bassa, purtendu à una diminuzione di l'ossigenu chì hè trasportatu in u sangue;
  • Ipossia circulatoria: si pone in situazioni in cui a perdita di sangue face chì u scambiu di gas in u pulmone ùn sia micca effettuatu currettamente, cum'è l'insufficienza cardiaca;
  • Ipossia di organi specifici: accade quandu l'arteria di qualchì organu diventa bluccata, impedendu u passaghju di sangue è diminuendu a quantità di ossigenu in a zona, per cunsequenza di l'aterosclerosi, per esempiu.

Ci hè ancu un tippu d'ipossia liata à malformazioni congenite di u core, cum'è a tetralogia di Fallot, chì face l'arterie difettose incapace di portà ossigenu in organi impurtanti in u corpu, cum'è u cervellu, per esempiu. Vede più cumu si face u trattamentu per a tetralogia di Fallot.


Cumu hè fattu u trattamentu

U trattamentu per l'ipossia hè basatu principalmente in l'amministrazione di ossigenu per mezu di maschere, cateteri nasali o tende di ossigenu, caratteristiche di ventilazione non invasiva. Tuttavia, in i casi più severi, hè raccomandatu di inserisce un tubu per a bocca per consegnà ossigenu direttamente in i pulmoni, cunnisciutu cum'è intubazione orotracheale.

Se l'ipossia hè causata da anemia, l'amministrazione di ossigenu ùn averà micca effetti soddisfacenti, perchè ancu se a quantità di ossigenu in u corpu aumenta, ci hè una quantità insufficiente di emoglobine, chì ùn pò micca ossigene tutti i tessuti, dunque hè necessariu fà trasfusione di sangue per furnisce più emoglobina à u sangue. Amparate più nantu à cumu si faci una trasfusione di sangue.

In listessu modu, quandu e malatie cardiache gravi causanu ipossia, a circolazione sanguigna fiasca è solu assicurendu chì a respirazione ùn sia micca abbastanza, hè necessariu per correggere prima i prublemi, cume a chirurgia, per esempiu.

Possibile sequelae

L'ipossia pò causà sequelae à u corpu è dipende da u tempu chì a persona hè stata senza respirà è da u periodu quandu u corpu ùn avia micca a quantità di ossigenu necessariu per mantene e so funzioni vitali. I cambiamenti in u sistema nervosu cintrali rapprisentanu e cunsequenze principali di l'ipossia, purtendu à i movimenti di u corpu indibuliti è à l'attività indebulita cum'è camminà, parlà, manghjà è vede.

In certi casi, quandu l'ipossia hè assai severa è a persona ùn pò micca respirà sola, hè necessariu fà intubazione, vale à dì, dispositivi devenu esse introdotti per aiutà u prucessu di respirazione, è spessu, u duttore indica u coma induttu. Verificate ciò chì hè u coma induttu è altre indicazioni.

Differenza di ipossia è ipossemia

A volte l'ipossia hè cunfusa cù u termine ipoxemia, tuttavia, si riferenu à situazioni diverse. L'ipoxemia hè definita cum'è a bassa concentrazione di ossigenu in u sangue, vale à dì, quandu a saturazione di l'ossigenu, misurata per mezu di pulsossimetria, hè à un valore bassu di 90%, l'ipossia hè caratterizata cum'è a riduzione di l'ossigenazione in i tessuti di u corpu . Di solitu, i sintomi sò assai simili, chì l'ipoxia pò accade in cunsequenza di l'ipoxemia.

Articuli Di Portale

Stagione di l'influenza: Importanza di uttene un colpu di influenza

Stagione di l'influenza: Importanza di uttene un colpu di influenza

Cù a tagione di l'influenza nantu à noi durante a pandemia COVID-19, hè doppiamente impurtante di diminuì u ri icu per l'influenza. In un annu tipicu, a tagione di a grippa...
11 Modi per Liberà a Rabbia

11 Modi per Liberà a Rabbia

A pittà in lunghe file, trattà cun rimarche cruccone da cullaburatori, guidà per un trafficu infinitu - tuttu pò diventà un pocu. Mentre entite arrabbiati da ti fa tidi quotid...