Chì hè l'isterosonografia è à chì serve
Cuntenutu
L'isterosonugrafia hè un esame à ultrasuoni chì dura una media di 30 minuti in cui un picculu cateteru hè inseritu attraversu a vagina in l'utru per esse iniettatu cù una soluzione fisiologica chì renderà più faciule per u duttore a visualizazione di l'utru è l'identificazione di possibili lesioni, cume cum'è fibromi., endometriosi o polipi, per esempiu, hè ancu pussibule osservà se i tubi uterini sò bluccati o micca, ciò chì pò accade in casi d'infertilità.
U Isterosonografia 3D hè realizatu di listessa manera, però, l'imaghjini uttenuti sò in 3D, permettendu à u duttore d'avè una visione più reale di l'utru è di pussibili ferite.
Questu esame hè fattu da u duttore, in ospedali, cliniche di imaging o uffici ginecologichi, cù l'indicazione medica adatta, è pò esse fattu da SUS, alcuni piani sanitari o in privato, cun un prezzu chì varieghja trà 80 è 200 reai, secondu di u locu induve hè stata fatta.
Cumu hè fattu
L'esame di isterosonografia hè fattu cù a donna in una posizione ginecologica, simile à a raccolta di frammenti di Pap è secondu i passi seguenti:
- Inserimentu di un speculum sterile in u vaginu;
- Pulizia di u cervice cù una soluzione antisettica;
- Inserisce un cateteru à u fondu di l'utru, cum'è mostratu in l'imagine;
- Iniezione di soluzione salina sterile;
- Eliminazione di speculum;
- Inserimentu di u dispositivu à ultrasu, u trasduttore, in a vagina chì emette l'immagine di l'utru nantu à u monitor, cum'è mostratu in l'imagine.
Inoltre, In e donne cù un cervice dilatatu o incompetente, u cateteru palloncinu pò ancu esse adupratu per impedisce a soluzione fisiologica di ritruvassi in a vagina. Dopu avè fattu questu esame, u ginecologu puderà indicà a migliore forma di trattamentu per luttà contr'à a ferita di l'utru identificata in l'esame.
L'isterosalpingografia, invece, hè un esame chì, in più di l'utru, pò osservà megliu i tubi è l'ovari, è si face injectendu un cuntrastu attraversu l'orificiu di u cervice uterinu, è dopu parechje radiografie sò effettuate in per osservà u percorsu chì stu liquidu piglia in l'internu di l'utru, versu i tubi uterini, essendu assai indicatu per a ricerca di prublemi di fertilità. Amparate più nantu à ciò chì serve è cumu si faci l'isterosalpingografia.
L'isterosonografia face male?
L'isterosonografia pò ferisce, è pò ancu causà disconfort è crampi à u mumentu di l'esame.
Tuttavia, sta prova hè ben tollerata è u duttore pò raccomandà un medicamentu analgesicu o antiinfiammatorio prima è dopu a prova.
Hè ancu pussibule chì dopu l'isterosonografia l'irritazione di a vagina si presenti in e persone cù e mucose più sensibili, chì ponu progressà finu à l'infezioni è aumentendu i sanguinamenti mestruali.
Per chì ghjè
L'indicazioni d'isterosonografia includenu:
- Lezioni suspettate o identificate in l'utru, in particulare i fibromi, chì sò picculi tumori benigni chì si sviluppanu à pocu à pocu è ponu causà emorragie maiò è, dunque, anemia;
- Differenziazione di i polipi uterini;
- Investigazione di sagnu uterinu anormale;
- Valutazione di e donne cù sterilità senza spiegazione;
- Aborti ripetuti.
Questu esame hè indicatu solu per e donne chì anu dighjà avutu contatti intimi è u periodu ideale per fà l'esame hè in a prima metà di u ciclu mestruale, quandu ùn site più a menstruazione.
Tuttavia, u l'isterosonografia hè contraindicata in gravidanza o in casu di suspettu è in presenza d'infezioni vaginali.