Istiocitosi: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
L'Histiocitosi currisponde à un gruppu di malatie chì ponu esse carattarizate da a grande pruduzzione è a presenza di histiociti chì circulanu in u sangue, chì, ben chè rara, hè più frequente in l'omi è u so diagnosticu hè fattu in i primi anni di vita, malgradu i segni indicativi a malatia pò ancu cumparisce à ogni età.
I Istiociti sò cellule derivate da monociti, chì sò cellule appartenenti à u sistema immunitariu, è sò dunque responsabili di a difesa di l'organismu. Dopu avè subitu un prucessu di differenziazione è di maturazione, i monociti diventanu cunnisciuti cum'è macrofagi, chì sò dati un nome specificu secondu induve apparenze in u corpu, essendu chjamate cellule di Langerhans quandu si trovanu in l'epidermide.
Ancu se l'histiocitosi hè più ligata à i cambiamenti respiratorii, i histiociti ponu esse accumulati in altri organi, cum'è a pelle, l'osse, u fegatu è u sistema nervosu, resultendu in sintomi differenti secondu a situazione di a più grande proliferazione di histiociti.
Principali sintomi
L'Histiocytosis pò esse asintomatica o prugressu finu à l'iniziu di i sintomi rapidamente. I segni è sintomi indicativi di istiocitosi ponu variare secondu u locu induve ci hè una presenza più grande di istiociti. Cusì, i sintomi principali sò:
- Tosse;
- Frebba;
- Perda di pesu senza causa apparente;
- Difficultà à respirà;
- Stanchezza eccessiva;
- Anemia;
- Risicu più altu di infezioni;
- Prublemi di coagulazione;
- Eruzioni cutanee;
- Dolore addominale;
- Cunvulsioni;
- A pubertà ritardata;
- Sturdità.
A grande quantità di histiociti pò dà una pruduzzione eccessiva di citochine, attivendu u prucessu infiammatoriu è stimulendu a furmazione di tumori, in più di causà danni à l'organi induve hè verificata l'accumulazione di queste cellule. Hè più frequente chì l'istiocitosi affetti l'ossu, a pelle, u fegatu è i pulmoni, soprattuttu s'ellu ci hè una storia di fumatori. Meno spessu, l'istiocitosi pò implicà u sistema nervosu centrale, i nodi linfatichi, u trattu gastrointestinale è a tiroide.
A causa di u fattu chì u sistema immunitariu di i zitelli hè pocu sviluppatu, hè pussibule chì parechji organi possinu esse affettati più facilmente, ciò chì rende a diagnosi precoce è l'iniziu di u trattamentu immediatamente impurtante.
Cumu hè fattu u diagnosticu
A diagnosi di istiocitosi hè fatta principalmente da biopsia di u situ interessatu, induve pò esse osservata attraversu analisi di laburatoriu à u microscopiu, a presenza di un infiltratu cù una proliferazione di istiociti in u tessutu chì era prima sanu.
Inoltre, altri testi per cunfirmà u diagnosticu, cume a tomografia computerizata, ricerche per mutazioni associate à sta malattia, cum'è BRAF, per esempiu, in più di testi immunoistochimici è di conteggio di sangue, in cui ci ponu esse cambiamenti in a quantità di neutrofili , limfociti è eosinofili.
Cumu trattà
U trattamentu di histiocitosi dipende da l'estensione di a malattia è da u situ influenzatu, è a chimioterapia, a radioterapia, l'usu di farmaci immunosoppressivi o a chirurgia hè raccomandata, soprattuttu in u casu di coinvolgimentu ossu. Quandu l'istiocitosi hè causata da u fumu, per esempiu, si consiglia di smettere di fumà, migliorendu significativamente a situazione di u paziente.
A maiò parte di u tempu, a malatia pò guarisce da sola o sparisce per via di u trattamentu, però pò ancu riapparisce. Dunque, hè impurtante chì a persona sia monitorata regolarmente in modo chì u duttore possa osservà s'ellu ci hè u risicu di sviluppà a malattia è, dunque, stabilisce un trattamentu in i primi stadi.