Cume Unu Babbu Truva u Regalu Perfettu per u Figliolu cù Autismu
Cuntenutu
- 1. Dumandu
- 2. Arricurdatevi: Micca ogni cumunicazione hè verbale
- 3. Dumandate à l'esperti
- 4. Espandite nantu à un tema
- 5. Abbracciate a redundanza
- 6. Caricate nantu à u vestitu cunfortu
- 7. DIY qualchi ghjoculi è arnesi sensoriale
- 8. Esse micca cunvenziunale
- 9. Arricatevi cun carte di rigalu
- 10. Investite in strumenti è ghjoculi di terapia
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
A mo figliola ùn mi pò dì ciò ch'ella vole per Natale. Eccu cumu mi capiscu.
Sè vo site un caregiver per quellu chì vive cun autismu - in particulare un zitellu - unu di i più grandi fattori di stress intornu à e vacanze pò esse capisce chì tippu di rigalu per uttene li.
L'autismu include qualchì volta una cumunicazione non cunvenziunale o sporadica, dunque sviluppà una lista di rigali hè tipicamente più intensiva di travagliu chè di dì: "Ehi, fà una lista di ciò chì vulete!"
A mo figliola, Lily, vive cun autismu. E questu annu (cum'è l'ultimu), ùn vole nunda. Sia chì a staghjone di e vacanze (in u nostru casu, Natale) sia più per ella o per mè ùn ci hè nunda: hè per eiu.
Aghju rinunziatu à ogni pretensione chì u mo desideriu per ella di apre regali li porti gioia. Sò cuntentu di fà solu e vacanze senza stress per ella, pussendu sempre e tradizioni cù e quali sò cresciutu è ùn sò dispostu à lascià mi, adattendu quelle tradizioni per adattassi à a so neurologia, è risponde ancu à l'aspettative di a mo figliola maiò, neurotipica, Emma.
Hè sfida à ogni mumentu per scopre ciò chì Lily vole, postu chì ùn risponde micca necessariamente à e dumande cum'è "Chì vulete?" priscinniri di u tema. Questu face risponde à i so bisogni è vole sfida in ogni circustanza, ma significativamente più stressante quandu si dumanda micca solu una o duie cose, ma decine (Lily hà ancu un anniversariu in Dicembre).
Questa sfida ùn hè micca rara in u spettru di l'autismu, ancu se - cum'è a maiò parte di e cose in u mondu spettrale - ùn hè micca una caratteristica universale spartuta.
Allora cumu sapete chì cumprà per quellu speziale chì amate quandu a cumunicazione hè menu semplice di "Fà una lista"? Eccu 10 suggerimenti chì spergu di aiutà.
1. Dumandu
D'accordu, D'accordu, sò chì sò solu premisu stu articulu sanu nantu à ciò chì si compra quandu tù ùn pò micca uttene risposte faciule, ma pensu chì hè sempre impurtante di dumandà.
Dumandu à Lily ogni annu, quante volte mi ne arricordu, in assai modi diversi. Lily ùn risponde micca spessu à e mo dumande, ma certe volte hè perchè ùn li piace micca a manera ch'elli sò formulati.
Cambià a manera di dumandà li permetterà à volte di capisce megliu. Alcuni modi diversi chiedu sò:
- "Chi voli?"
- "Cù chì ti piace à ghjucà?"
- "[Inserisce u ghjocu] pare divertente?"
- "Chì ghjè u vostru ghjoculu preferitu?"
È questu riesce per mè qualchì volta in un modu chì ùn capiscu micca ma chì mi rende felice: "Mi dumandu ciò chì Lily li piacerebbe per Natale".
Calchì volta hè evidenti, qualchì volta ùn hè micca. Ma se pudete scopre direttamente da elli, questu hè ovviamente a soluzione più rapida è più faciule.
2. Arricurdatevi: Micca ogni cumunicazione hè verbale
Qualchissia chì hà curatu à qualchissia chì cumuniche in modu micca tradiziunale hà intesu sta frasa, è vale ancu per a stagione di e vacanze.
Lily comunica u so amore per certi ghjoculi o attività in virtù di a ripetizione pura. Allora, chì piace à fà u vostru amatu fà?
Lily ama ghjucà cù u so iPad, girà e pagine di i libri, ascultà musica, è ghjucà cù u so castellu di principessa. Di novu, pò esse evidente, ma cercu modi per cumplementà quelle cose chì so chì ella ama già.
A musica in streaming pò avè fattu chì l'acquistu di CD sia solu obsolet, ma forse un novu altoparlante Bluetooth o cuffie hè necessariu. O forse nuove principesse per u so castellu, o inseme di ghjocu simile, cum'è una splutazione agricula o un parcu di divertimenti, chì li permettenu di ghjucà in un modu simile à qualcosa chì gode dighjà.
3. Dumandate à l'esperti
Ogni annu, dumandu à i prufessori è i terapeuti di Lily chì ghjoculi è attività li piace mentre ella hè quì.Ùn aghju micca sempre sti tippi di dettagli in i so raporti cutidiani, allora scopre ch'ella ama un scooter specificu in a classe di palestra, una bicicletta adattata, o una canzone specifica hè spessu nutizie per mè.
E rutine di Lily varienu secondu u locu, allora ciò chì l'interessa à a scola ùn hè tipicamente menzionatu in casa, perchè sà chì ùn hè micca dispunibule. Fà chì qualcosa li piaci à a scola dispunibule per ella in un novu ambiente hè spessu una bona idea di rigalu per ella.
Cum'è parente, pò esse tediosu ascultà una cosa ripetutamente, ma se u scopu hè a felicità di e vacanze, allora cercu ogni modu per ghjunghje à quellu scopu. Ancu se significa eventualmente sacrificà a mo sanità per via di u sovraccaricu di Wiggles.4. Espandite nantu à un tema
Alcuni zitelli cun autismu trovanu piacè in un modu assai specificu è focalizatu. Aghju amichi chì i figlioli adoreranu tuttu ciò chì hè Thomas the Tank Engine, Legos, principesse, Wiggles, ecc. L'amore di Lily hè u Wiggles.
Cercu modi per incorpore quellu amore in diversi punti di vendita. Bambole Wiggles, libri, libri da colorà, CD, DVD, vestiti - tutti questi rigali sò più propensi à avè successu per via di u so amore per i filmi di Wiggles.
Cum'è parente, pò esse tediosu ascultà una cosa ripetutamente, ma se u scopu hè a felicità di e vacanze, allora cercu ogni modu per ghjunghje à quellu scopu. Ancu se significa eventualmente sacrificà a mo sanità per via di u sovraccaricu di Wiggles.
5. Abbracciate a redundanza
Ci sò qualchi elementi di nicchia per i quali ùn ci hè micca rimpiazzamentu. Quandu s'usura, rompe, more, o si perde, pò esse estremamente scatenante per u vostru amatu.
Lily hà un amicu chì ama un serpu di ghjocu di lignu segmentatu. L'usa per calmà si è stimulare. A so mamma hà parechje copie duplicate di quellu serpente, allora se u perde, ne hà un altru.
Aghju un altru amicu chì u figliolu hà un cappellu Steelers preferitu assai specificu. Li hà compru un altru identicu per u so anniversariu. I rigali ridundanti ùn parenu micca "divertenti", ma sò sicuramente utili è utili.
6. Caricate nantu à u vestitu cunfortu
Quelli cun autismu ponu esse estremamente sensibili à u toccu. Alcuni vestiti fora di u rack parenu scratchy, è e cuciture o tag ponu sfregà cum'è carta vetrata.
Quandu truvate vestiti chì funzionanu, vi attaccate cun elli. Ma ùn si pò micca sempre truvà quellu vestitu quandu ne avete bisognu, allora assai paghje di pantaloni identichi ponu esse più benvenuti cà qualcosa di "novu" chì pò o ùn si pò sente bè quandu hè purtatu. Fighjate cù ciò chì funziona ... è cumprà pezzi di ricambio
7. DIY qualchi ghjoculi è arnesi sensoriale
Parechje scole di autismu (o aule di supportu à l'apprendimentu) anu stanze sensoriali. Mentre crea una stanza sensoriale piena in a vostra casa pò sembrà un pocu pruibitivu, cumprà (o custruisce) un cumpunente o dui ùn hè micca.
Ch'ella sia una torra à bolle, un lettu d'acqua, luci di culore dolce, o un stereo per riproduce musica dolce, pudete avè alcune grandi idee in linea nantu à cume creà un spaziu rilassante, sensoriale amichevule è soddisfacente per u vostru amatu.
A ricerca d'idee di stanza sensoriale in linea vi darà assai rigali potenziali o prughjetti DIY da affrontà.
8. Esse micca cunvenziunale
Quandu Lily era un criaturu, li piacia i pannolini. Micca tantu di purtalli, ma di ghjucà cun elli. S’avaria scavata in una scatula di pannolini è i tirava fora, l’esaminava, torce a manu avanti è indietro è fighjulava, li sentia (anu un prufumu piacevule), è poi passava à a prossima. Per ore.
Mentre ùn era micca un rigalu tipicu, avemu avutu scatuli Lily di pannolini. A lasciamu sfuglittulà, tirenduli fora di i sacchetti pulitamente accatastati, sparghjenduli in ogni locu, è rimettenduli torna. Avemu adupratu i pannolini più tradiziunalmente dopu, benintesa, ma ciò chì vulia veramente fà era ghjucà cun elli, cusì era u nostru rigalu per ella. È hà amatu.
Ùn àbbia paura di dà qualcosa d'inconvenziunale solu perchè ùn pare micca esse ciò chì avaristi cunsideratu un ghjocu o rigalu tradiziunale. Ciò chì vi pare micca cunvenziunale pò purtà una immensa soddisfazione à u to figliolu.
9. Arricatevi cun carte di rigalu
Quandu i zitelli passanu per l'adulescenza è si avvicinanu à l'età adulta, u desideriu guasgi universale di pudè sceglie per elli sembra sempre più forte. Mentre chì assai persone luttanu cù l'idea di dà soldi o carte di rigalu perchè sentenu chì hè impersonale, hè spessu u rigalu "preferitu".
Ùn hè micca solu soldi. Hè ... libertà. Mi battenu dendu carte di rigalu à a mo adolescente maiò, Emma, ma tandu mi ricordu chì l'ubbiettivu cù qualsiasi rigalu hè a so felicità.
Lily ama McDonald's. Durante qualchì stesu passatu, u manghjà di Lily era un ostaculu maiò, è una di e poche cose chì a pudiamu nutrisce ch'ella averia tolleratu era e pepite di pullastru McDonald's. Una settimana durante e vacanze induve tuttu u manghjà di a buttrega lucale era diversu è spaventosu è inaccettabile, l'avemu purtata à manghjà à McDonald's 10 volte.
Dò è riceve spessu carte di rigalu McDonald's per Lily, è hè sempre un gran rigalu. Quasi tutti i principali rivenditori è ristoranti anu carte di rigalu, cusì sò faciuli à truvà ancu.
10. Investite in strumenti è ghjoculi di terapia
Fidget toys, swing di terapia, utensili adattativi è coperte ponderate sò, forse micca sorprendentemente, costosi. Facenu grandi rigali chì, sì ùn sò micca esattamente i rigali tradiziunali di vacanze, sò utili è benvenuti.
A volte i benefici di sti strumenti è ghjoculi sò osservati solu in una scola o in un ambiente di terapia, ma ponu esse aduprati ancu in casa.
U stress di truvà u rigalu "giustu" hè forse menu stressante se ci permettemu di passà oltre l'aspettative chì confondenu ciò chì hè ghjustu per i nostri cari chì campanu cù l'autismu cù ciò chì hè bonu per noi, o ciò chì noi stessi averiamu vulsutu in u so locu.
Un tema ripetutu in u mondu di l'autismu, ùn pudemu micca aspittà tradiziunale o tipicu. Duvemu adattamu, è sparemu invece per eccezziunale.
Jim Walter hè l'autore di Just a Lil Blog, induve cronaca e so avventure cum'è babbu solu di duie figliole, una di e quali hà autismu. Pudete seguità lu in Twitter.