Cosa significa l'umocisteina alta è bassa è i valori di riferimentu
Cuntenutu
L'omocisteina hè un amminuàcidu prisente in u plasma sanguinu chì hè in leia cù l'apparizione di malatie cardiovascolari cume colpu, malatie coronarie o attaccu di core, per esempiu, postu chì i so alti livelli ponu causà cambiamenti in i vasi sanguini.
Di solitu, u cardiologu o medicu generale pò urdinà un test di omocisteina per osservà a quantità di questu aminoacidu in u sangue, valutendu a necessità di inizià un trattamentu per prevene i prublemi cardiovascolari sopra menzionati, se u valore hè elevatu.
I valori normali di l'omocisteina in i test di sangue devenu esse inferiori à 15 µmol / L, ancu se questu valore pò varià leggermente secondu u laburatoriu chì state analizendu.
Valori di riferenza
I valori di riferenza nurmali ponu varià trà i laboratorii, tuttavia, nurmalmente a quantità di omocisteina in u sangue hè cunsiderata nurmale quandu hè trà 5 è 15 µmol / L. I valori al di sopra di solitu rapprisentanu un risicu cardiovascolare più elevatu, postu chì l'omocisteina pò dannà direttamente e cellule.
Per valutà u risicu cardiovascolare, i valori di riferimento sò di solitu:
- Risicu bassu di malatie cardiovascolari: trà 15 è 30 µmol / L;
- Risicu intermediu di malatie cardiovascolari: trà 30 è 100 µmol / L;
- Risicu elevatu di malatie cardiovascolari: più grande di 100 µmol / L.
Sicondu a cuncentrazione di omocisteina in u sangue, u duttore pò indicà a migliore forma di trattamentu. Valori inferiori à u valore di riferimentu devenu ancu esse trattati, postu chì pò esse u fallimentu di u sistema immunitariu è a lotta contr'à u stress ossidativu, chì pò purtà à a morte cellulare è effetti tossichi in u corpu.
Alcuni medicamenti ponu interferisce cù u risultatu di a prova, aumentendu i livelli di omocisteina in sangue. Per questa ragione, hè impurtante informà u laboratorio se state aduprendu qualsiasi medicamentu in modu chì sia presu in considerazione à u mumentu di l'analisi.
Chì pò indicà
I livelli di omocisteina in u corpu sò misurati da u test di sangue urdinatu da u duttore, chì deve esse fattu cù a persona in digiunu per almenu 12 ore.
1. Homocisteina bassa
U valore bassu di l'omocisteina pò accade principalmente per via di supplementazione cù vitamina B o acidu folicu, soprattuttu in gravidanza, chì queste sostanze diminuiscenu a concentrazione di omocisteina in u sangue.
Normalmente, i valori leggermente inferiori à u valore di riferenza ùn sò micca preoccupanti, tuttavia, quandu a concentrazione di omocisteina hè assai bassa, pò causà danni à u corpu, postu chì ci hè una diminuzione di a produzione di antiossidanti, causendu tossica sustanzi à accumulà in u corpu.
Quandu u valore di l'omocisteina hè assai bassu è senza ragione apparente, hè cunsigliatu di cunsultà un medicu generale per valutà u prublema, postu chì pò esse un segnu di bassa pruduzzione di questu aminoacidu.
Cosa da fà: Quandu a causa di a diminuzione di l'omocisteina hè cunnisciuta, cum'è a vitamina B o a supplementazione di l'acidu folicu, per esempiu, u duttore di solitu raccomanda di interrompere o cambià a dosa di supplementazione finu à chì a concentrazione di omocisteina torna à u normale.
In altre situazioni, un cambiamentu di dieta pò esse raccomandatu per cunsumà menu alimenti ricchi in vitamina B6 è B12, cum'è pesci, banane, avocados è verdure, è in u folatu, cum'è fagioli, spinaci è lenticchie, per esempiu.
2. Alta omocisteina
L'alta homocisteina hè causata da un cunsumu eccessivu di proteine, in particulare carne rossa, chì pò causà danni à i muri di i vasi sanguini, purtendu à l'iniziu di malatie cardiovascolari.
L'aumentu di l'omocisteina in u sangue pò ancu esse da:
- Malatie genetiche chì alteranu u vostru metabolismu;
- Pocu cunsumu alimentariu cù vitamina B6 o 12;
- Malatie cum'è ipotiroïdismu, malatie renali o psoriasis;
- Usu di qualchì rimediu.
Inoltre, altri fattori associati à l'aumentu di l'omocisteina sò u stilu di vita, per via di alcune abitudini cum'è fumà, cunsumu eccessivu di caffè è mancanza d'attività fisica.
Dunque, ogni volta chì ci sò valori elevati di questu aminoacidu, u duttore deve fà una valutazione clinica è dumandà testi per rilevà a so causa è furnisce ulteriori orientamenti.
Cume abbassà l'omocisteina
U trattamentu per abbassà l'omocisteina deve esse indicatu da u duttore in cungiunzione cù u nutrizziunistu, chì in questu modu hè pussibule definisce a migliore strategia per diminuisce i livelli di questu aminoacidu in u sangue secondu a so causa.
Cusì, i cambiamenti in a dieta ponu esse raccomandati, cume un aumentu cunsumu di alimenti ricchi in acidu folicu è vitamine B6 è B12, cume fagioli, broccoli, spinaci, noce, banane è pesci à a griglia, per esempiu, in più di evità u cunsumu di carni rosse è frutti di mare.
Hè impurtante chì sti cibi sianu cunsumati secondu a raccomandazione di u nutrizziunistu, perchè sì una grande quantità hè cunsumata, a concentrazione di omocisteina in u sangue pò aumentà è aumentà u risicu di cumplicazioni, principalmente ligate à u sistema cardiovascolare.
In certi casi, quandu l'alimentu ùn hè micca abbastanza per abbassà l'omocisteina, u duttore pò ancu prescrive l'usu di supplementi dietetici cù acidu folicu, vitamina B12, taurina o betaina per aiutà à diminuisce a quantità di omocisteina in u sangue.