Quantu Simu Vicini à una Cura per u Melanoma?
Cuntenutu
Grazie à u sviluppu di novi trattamenti, i tassi di sopravvivenza per u melanoma sò più alti chè mai. Ma quantu simu vicini à una cura?
U melanoma hè un tipu di cancheru di a pelle. Hè generalmente diagnosticatu in i primi stadii, quandu hè assai curabile. Sicondu a Società Americana di Oncologia Clinica, a rimozione di u melanoma cun chirurgia furnisce una cura in a maiò parte di i casi.
Ma quandu u melanoma ùn hè micca rilevatu è trattatu abbastanza prestu, si pò sparghje da a pelle à i linfonodi è altre parti di u corpu. Quandu accade, hè cunnisciutu cum'è melanoma in stadiu avanzatu.
Per trattà u melanoma in stadiu avanzatu, i duttori spessu prescrivenu altri trattamenti cù o invece di chirurgia. Sempre più, utilizanu terapie destinate, immunoterapia, o entrambe. Ancu se u melanoma in stadiu avanzatu hè difficiule da curà, sti trattamenti anu miglioratu dramaticamente i tassi di sopravvivenza.
Targeting cellule cancerose
E terapie destinate sò destinate à identificà è destinà e cellule tumorali, soprattuttu senza dannà e cellule normali.
Parechje cellule di u cancheru di melanoma anu mutazioni in u BRAF gene chì aiutanu à cresce u cancheru. À propositu di quelli chì anu un melanoma chì si sparghje o un melanoma chì ùn pò micca esse eliminatu chirurgicamente anu mutazioni in questu genu, secondu u National Cancer Institute.
Inibitori BRAF è MEK sò terapie mirate chì aiutanu à prevene a crescita di e cellule di melanoma quandu BRAF e mutazione di i geni sò prisenti. Queste medicazione bloccanu a proteina BRAF o a proteina MEK cunnessa.
Tuttavia, e ricerche anu trovu chì a maggior parte di e persone chì inizialmente rispondenu bè à queste terapie mirate sviluppanu resistenza à elli in un annu. I scienziati stanu travagliendu per prevene sta resistenza truvendu novi modi per dà è cumbinà trattamenti esistenti. Studii sò ancu in corsu per sviluppà terapie chì dirigenu altri geni è proteine associate à e cellule di melanoma.
Cumu l'immunoterapia entre in ghjocu
L'immunoterapia aiuta u vostru sistema immune naturale à attaccà e cellule cancerose.
Un gruppu di farmaci d'immunoterapia in particulare hà mostratu grandi prumesse per trattà u melanoma in stadiu avanzatu. Queste droghe sò cunnisciute cum'è inibitori di checkpoint. Aiutanu e cellule T di u sistema immunitariu à ricunnosce è attaccà e cellule di melanoma.
I studii anu trovu sti medicamenti migliurà i tassi di sopravvivenza per e persone cun melanoma in stadiu avanzatu, riportanu l'autori di un articulu di revisione in u American Journal of Clinical Dermatology. Ricerche publicate in The Oncologist anu ancu trovu chì e persone cun melanoma ponu potenzialmente benefiziu di u trattamentu cù queste droghe, indipendentemente da a so età.
Ma l'immunoterapia ùn funziona micca per tutti. Sicondu una lettera di ricerca publicata in a rivista Nature Medicine, solu una parte di e persone cun melanoma benefizianu di u trattamentu cù inibitori di checkpoint. Hè necessaria più ricerca per amparà chì persone sò più propensi à risponde bè à stu trattamentu.
Induve si dirige a ricerca
Una rivista 2017 di prucessi clinichi di a fase III hà trovu chì e terapie attuali attuale è l'immunoterapia funzionanu bè per migliurà i tassi di sopravvivenza generale in e persone cun melanoma in stadiu avanzatu. Ma l'autori dicenu chì più ricerca hè necessaria per amparà chì terapia da pruvà prima.
I scienziati stanu sviluppendu è testendu strategie per identificà quali pazienti sò più propensi à prufittà di quali trattamenti. Per esempiu, i circadori anu trovu chì e persone chì anu alti livelli di certe proteine in u so sangue ponu risponde megliu chè l'altri à l'inibitori di i punti di cuntrollu.
Studii sò ancu in corso per sviluppà è testà nuove terapie. Sicondu un articulu in Gland Surgery, i primi risultati di ricerca suggerenu chì i vaccinati antitumorali persunalizati ponu esse un approcciu di trattamentu sicuru. I scienziati testanu ancu droghe chì dirigenu u melanoma cun certi geni anormali, riporta a Società Americana di u Cancer.
E nuove combinazioni di trattamenti esistenti ponu ancu aiutà à migliorà i risultati per alcune persone cun melanoma. I scienziati continuanu à studià a sicurezza, l'efficacità è l'usu ottimale di farmaci chì sò dighjà appruvati per trattà sta malattia.
U takeaway
Nanzu à u 2010, u trattamentu standard per e persone cun melanoma in stadiu avanzatu era a chimioterapia, è i tassi di sopravvivenza eranu bassi.
In l'ultima decada, i tassi di sopravvivenza per e persone cun melanoma in stadiu avanzatu sò drammaticamente migliorati, in gran parte per via di terapie mirate è immunoterapia. Questi trattamenti sò i novi standard di cura per e fasi avanzate di melanoma. Tuttavia, i ricercatori cercanu sempre di amparà chì terapie sò più propensi à aiutà i pazienti.
I scienziati continuanu ancu à pruvà novi trattamenti è novi cumbinazioni di trattamenti esistenti. Grazie à i progressi in corso, più persone chì mai sò guarite di sta malattia.