Quantu tempu puderete andà senza pisà?
Cuntenutu
- Table di pipì
- Circa a vescica
- Periculi di tene u to pipì
- Pudete more per ùn fà pipì?
- Quante volte a ghjente solita piscia in un ghjornu?
- I Medicazioni è certe cundizioni ponu influenzà a frequenza
- Disidratazione
- Problemi chì ponu influenzà a vostra capacità di pipì
- Quandu per vede un duttore
- Preoccupazioni cù i zitelli
- U takeaway
I duttori cunsiglianu di svuotà a vostra vescica regolarmente, circa una volta ogni trè ore. Ma sapemu tutti chì ci sò situazioni quandu questu hè solu micca pussibule.
Da i camioneri à longu andà à i pulitici chì tenenu u pavimentu di a casa, ci sò parechji casi quandu l'adulti si trovanu in situazioni induve anu bisognu di tene lu.
Mentre u ritardu di a chjama di a natura per una ora o duie ùn riprisenterà alcuna minaccia per a vostra salute, hè pussibule di dannà u vostru corpu tenendu pipì troppu longu, o fendu l'abitudine di ùn sollievassi abbastanza spessu.
Una vescica sana pò cuntene circa 2 tazze d'urina prima ch'ella sia cunsiderata piena. Ci vole à u vostru corpu da 9 à 10 ore per pruduce 2 tazze d'urina. Hè circa quantu pudete aspittà è esse sempre in a zona sicura senza a pussibilità di dannighjà i vostri organi.
In u peghju di e circustanze, a vostra vescica pò allungassi per tene ancu più di 2 tazze di fluidu. Ma se per qualchì ragione ùn site micca fisicamente capace di fà pipì, o sì avvisti chì u vostru zitellu ùn face micca pipì, ai ragiò d'esse preoccupatu.
Questu articulu tratterà queste preoccupazioni, è risponde à e dumande nantu à ciò chì accade à u vostru corpu quandu ùn pudete micca aduprà u bagnu.
Table di pipì
Età | Dimensione media di a vejiga | U tempu di riempie a vescica |
Bebè (0-12 mesi) | 1-2 once | 1 ora |
Toddler (1-3 anni) | 3-5 once | 2 ore |
Bambinu (4-12 anni) | 7-14 once | 2-4 ore |
Adultu | 16-24 once | 8-9 ore (2 once per ora) |
Circa a vescica
A vostra vescica hè un organu espansibile. U prucessu di sviutà a vostra vejiga ùn hè micca sfarente di una cuntrazione musculare. Dui tubi chjamati ureteri portanu urina filtrata da i vostri reni è in a vostra vescica. Una volta chì a vostra vescica cuntene 16-24 once di fluidu, hè cunsiderata piena.
A ricerca ci dice chì a vejiga hà una linea diretta di cumunicazione cù u vostru cervellu. A vostra vescica hè piena di recettori chì dicenu à u vostru cervellu quantu hè piena a vostra vescica.
Fondamentalmente, ci hè una "linea di riempimentu" invisibile in a vostra vescica. Quandu a vostra urina ghjunghje à quellu puntu, u vostru cervellu riceve un signale chì indica chì avete bisognu di piscia. Questu accade quandu a vostra vescica hè solu un quartu di a strada piena.
Quandu senti per a prima volta a voglia di piscia, a vostra vescica hà probabilmente abbastanza tempu per andà prima ch'ellu sia cumpletamente riempitu. È quandu a vostra vescica diventa piena, i musculi intornu ad ella si contraenu per impedisce à l'urina di fughje finu à chì site prontu à liberallu.
Cumplicazioni è altri prublemi di salute cù a vostra vejiga pò purtà à cundizioni cum'è incontinenza, vesica iperattiva, è ritenzione urinaria. Sti cundizioni sò più cumuni quandu avete più di 50 anni.
Periculi di tene u to pipì
I periculi di tene u to pipi sò principalmente cumulativi. Mantene in u vostru pipì per sei ore durante quellu viaghju memorabile probabilmente ùn vi ferisce micca à longu andà.
Ma se site constantemente ignoratu u desideriu di pipì, pudete sviluppà complicazioni. In generale, duvete andà quandu sente u bisognu di andà!
Eccu alcuni di i periculi di tene u to pipì:
- Se ùn viotate micca a vostra vejiga abbastanza spessu, o passate un paru di ghjorni senza svuotalla tutta a strada, pò esse resultante in una infezzione di l'urinariu (UTI).
- Se tenite u vostru pipì per abitudine, a vostra vescica pò cumincià à atrofià. Cù u tempu, pudete sviluppà incontinenza.
- Quandu tenite u vostru pipì per 10 ore o più, pudete sviluppà una ritenzione urinaria, vale à dì chì i musculi in a vostra vescica ùn ponu micca rilassassi è lasciate vi allevà, ancu quandu vulete.
- In casi rari, tene u to pipi pò fà scoppà a vescica.
Pudete more per ùn fà pipì?
E vostre possibilità di more per tene in pipi sò assai, assai basse. Certi duttori puderianu ancu dì chì ùn esiste micca. In generale, a vostra vescica libererà involuntariamente assai prima di stà in periculu fisicu.
In scenarii rari, una persona pò tene u so pipì per tantu tempu chì quandu hè ora di liberà finalmente l'urina, ùn sò micca capaci di fà. Questu pò esse in una vescica scoppiata. Sì a vostra vescica avia da sbuccà, averiate bisognu d'assistenza medica subitu. Una vescica scoppiata hè una cundizione chì mette in periculu a vita.
Quandu tenite a vostra urina per ghjorni à volta, site espostu u vostru corpu à batteri dannosi chì sò destinati à esse liberati. Questa pò purtà à una UTI, chì pò scalate à ogni tipu di cumplicazioni, cumpresa a sepsis. Di novu, questu hè l'eccezione, micca a regula.
A maiò parte di a ghjente pò tene u so pipi di tantu in tantu per parechje ore à a volta è esse bè.
Quante volte a ghjente solita piscia in un ghjornu?
A frequenza urinaria nurmale varieghja assai da persona à persona. Dipende ancu da quantu fluidu beie ogni ghjornu.
I zitelli è i zitelli anu vesciche più chjuche, allora anu bisognu di sviutà e so vesciche più spessu. I criaturi producenu tipicamente sei à ottu pannolini umidi à u ghjornu, ma ponu urinà assai di più cà què.
I Toddlers ponu sembrà ch'elli vanu ancu di più, soprattuttu durante a furmazione in toilette, quandu ponu avè bisognu di sviutà e so vesciche 10 o più volte.
Quandu site un adultu, visità u bagnu per piscià sei à sette volte per ghjornu hè cunsideratu mediu. Andà solu 4 volte è 10 volte hè sempre in u scopu di ciò chì hè cunsideratu nurmale.
I Medicazioni è certe cundizioni ponu influenzà a frequenza
Certi medicazione, cum'è i diuretici per a pressione sanguigna alta, ponu causà a necessità di urinare più spessu. Cundizioni mediche, cume u diabete, a gravidanza, è l'anemia falciforme, ponu ancu dà à andà più spessu.
Disidratazione
Se ùn sentite micca u bisognu di piscià dapoi un pezzu, pudete esse disidratatu. A disidratazione accade quandu u vostru corpu perde più fluidu di quellu chì piglia. Quandu si perde troppu fluidu, a funzione di u vostru corpu hè influenzata. I sintomi di disidratazione ponu include:
- vertigini
- urinazione pocu frequente
- urina chì hè bruna o gialla scura
- bocca secca
Problemi chì ponu influenzà a vostra capacità di pipì
Calchì volta vi pò vulè liberà di voi stessu, ma avete prublemi per fà. Certi cundizioni ponu influenzà a vostra capacità di piscià. Queste cundizioni includenu:
- fallimentu renale
- infezioni di l'urinariu
- prostata ingrandata
- prublemi di cuntrollu di a vejiga, cum'è incontinenza, vejiga iperattiva, cistite interstiziale
- un bloccu chì impedisce u svuotamentu di a vejiga (ritenzione urinaria)
Quandu per vede un duttore
Sì avete prublemi di piscia, duvete vede un duttore. Questu ùn hè micca un sintomu duvete pruvà à amparà à campà cun.
Se a vostra funzione vesicale hè stata compromessa in qualunque modu, puderia esse un sintomu di un altru prublema di salute sottostante. Ùn aspettate micca assai per affruntà e difficultà à pisà. Dopu à 36 à 48 ore di sintomi, hè ora di circà un diagnosticu prufessiunale.
Preoccupazioni cù i zitelli
Pò esse più difficiule di sapè quandu u vostru zitellu hà difficultà à pisà. In particulare durante a fase di u zitellu o di u zitellu, u vostru zitellu ùn pò micca cumunicà cun voi nantu à ciò chì succede in u so corpu.
U vostru pediatricu vi dicerà probabilmente di cuntà u numeru di pannolini umidi chì u vostru zitellu pruduce ogni ghjornu. Sè vo cuntate menu di 4 pannolini umidi per ghjornu, chjamate u vostru pediatre.
Attenti à u culore di l'urina in u pannolinu di u to figliolu. Deve esse un culore chjaru à giallu chjaru. Pee chì hè ambra scuru o più scuru puderia indicà un zitellu disidratatu. Esse particularmente attenti à a disidratazione per i zitelli è i zitelli durante i mesi d'estate.
U takeaway
A tenuta in u vostru pipì pò sente cum'è una emergenza. Ma sarete alleviatu di sapè chì hè assai raru di more di cumplicazioni da tene in l'urina.
In regula generale, sviutate a vostra vejiga ogni volta chì a voglia colpisce. Sviutate pienamente ogni volta chì andate, è pruvate à ùn precipità micca u prucessu.
Ci sò alcune condizioni mediche chì ponu rende piscia dolorosa, scomoda, o ancu impossibile. Sì avete difficultà à piscià, duvete vede u vostru duttore in un ghjornu o dui di l'iniziu di i sintomi.