How to Pop a Boil: Duvete Falla Fà Tù?
Cuntenutu
- Devu fà scopre u mo ebullizione?
- Chì ghjè un furore?
- Autocura per furunculi
- Trattamentu medicu per furunculi
- Quandu chjamà un duttore
- Outlook
Devu fà scopre u mo ebullizione?
Se sviluppate un furunculu, pudete esse tentatu à fà saltà o lancià (apertu cù un strumentu acutu) in casa. Ùn fate micca questu. Pò sparghje infezioni è aggravà a boil.
A vostra ebullizione pò cuntene batteri chì puderebbenu esse periculosi s'ellu ùn hè micca trattatu currettamente. Se a vostra ebullizione hè dolorosa o ùn guarisce micca, fate verificà da u vostru duttore. Puderanu avè bisognu d'apre chirurgicamente è drenà u bollore è prescrive antibiotici.
Chì ghjè un furore?
L'ebullizione hè causata da una infiammazione di un folliculu pilu o di una ghiandola sudorea. Tipicamente, u batteriu Staphylococcus aureus provoca sta infiammazione.
Un furunnu di solitu apparisce cum'è un pezzu duru sottu à a pelle. Poi si sviluppa in una crescita ferma in forma di pallone sottu à a pelle mentre si riempie di pus. Un furunnu apparisce tipicamente in crepe o in lochi induve si pò accumulà sudore è oliu, cum'è:
- sottu à e bracce
- zona di a cintura
- natiche
- sottu i petti
- zona di l'inguernu
Un furunculu cumunimenti hà un centru biancu o giallu, chì hè causatu da u pus in ellu. L'ebullizione pò sparghje in altre zone di a pelle. Un gruppu di furunculi cunnessi trà di elli sottu à a pelle sò chjamati carbunculu.
Autocura per furunculi
Un furunnu pò guarisce da solu. Tuttavia, pò diventà più dulurosu chì u pus cuntinueghja à cresce in a lesione. Invece di schjattà o coglie à ebullizione, chì pò purtà à l'infezzione, trattate a ebollizione cun cura. Seguitate sti passi:
- Aduprate un pannu pulitu è caldu per applicà una cumpressa à ebullizione. Pudete ripete questu parechje volte à u ghjornu per incuragisce a ebollizione à vultà in capu è scurrà.
- Mantene a zona pulita. Lavate e mani dopu avè toccu l'area affettata.
- Se l'ebullizione hè dolorosa, pigliate un analgèsicu senza prescrizzione, cum'è ibuprofene (Advil) o acetaminofene (Tylenol).
- Quandu hè apertu, a ebollizione pò pienghje o trasudà liquidu. Una volta chì u furore si apre, copre per prevene l'infezioni in a ferita aperta. Aduprate una gasa assorbente o un pad per impedisce chì u pus si sparghje. Cambiate spessu a gasa o u pad.
Trattamentu medicu per furunculi
Sì a vostra ebullizione ùn guarisce micca cù u trattamentu in casa, pudete avè bisognu di vede u vostru duttore. U trattamentu medicu pò include:
- antibiotici topichi o orali
- incisione chirurgica
- testi per determinà a causa di a ebollizione
U trattamentu chirurgicu generalmente implica u drenu di u furbu. U vostru duttore farà una piccula incisione in faccia à l'ebullizione. Useranu un materiale assorbente cume una garza per assorbe u pus in u bollore.
Ùn pruvate micca questu in casa. A vostra casa ùn hè micca un ambiente sterile cum'è un ambiente ospedale. Avete u risicu di sviluppà una infezzione più grave o cicatrici.
Quandu chjamà un duttore
Vede u vostru duttore se u vostru furore:
- s'aggrava rapidamente
- hè accumpagnatu da una frebba
- ùn hà micca migliuratu in duie o più settimane
- hè più grande di 2 pollici di larghezza
- hè accumpagnatu da sintomi d'infezzione
Outlook
Resistite à a voglia di ripiglià è fà scoppà a vostra ebollizione. Invece, applica compresse calde è mantene l'area pulita.
Sì a vostra ebullizione ùn migliurà micca in duie settimane o mostra segni d'infezzione grave, cunsultate u vostru duttore. Puderanu cunsigliarle di lancià è di drenà u furunculu è ponu prescrive antibiotici.