VPH in bocca: sintomi, trattamentu è modi di trasmissione
Cuntenutu
- Principali sintomi di HPV in bocca
- Cosa da fà in casu di suspettu
- Cumu uttene HPV in bocca
- Cumu si deve fà u trattamentu
U VPH in bocca si verifica quandu ci hè una contaminazione di a mucosa orale cù u virus, chì accade di solitu per via di u cuntattu direttu cù e lesioni genitali durante u sessu orale senza prutezzione.
E lesioni causate da HPV in bocca, ancu se rare, sò più frequenti nantu à u bordu laterale di a lingua, e labbre è u tettu di a bocca, ma ogni locu nantu à a superficia orale pò esse affettatu.
L'HPV in bocca pò aumentà u risicu di sviluppà un cancheru in bocca, collu o faringe è, dunque, ogni volta chì hè diagnosticatu deve esse trattatu, per prevene l'apparizione di u cancheru.
Principali sintomi di HPV in bocca
I sintomi chì indicanu l'infezione da HPV in bocca sò rari, tuttavia, alcune persone ponu sperimentà piccole lesioni, simili à verru bianche, chì ponu riunisce è formà placche. Sti picculi feriti ponu esse bianchi, rossi chjaru o avè u listessu culore cum'è a pelle.
Tuttavia, a maggior parte di i casi diagnosticati scopre l'infezione solu quandu si presentanu complicazioni più gravi, cum'è u cancer. Alcuni primi segni di cancheru orale includenu:
- Difficultà à ingujata;
- Tosse custante;
- Dolore in a regione di l'arechja;
- Lingua in u collu;
- Mal di gola ricurrente.
Se qualchissia di sti sintomi sò identificati o s'ellu ci hè un suspettu di esse infettatu da HPV in bocca hè assai impurtante cunsultà un duttore, per cunfirmà o scartà u diagnosticu è inizià u trattamentu, se necessariu.
Cosa da fà in casu di suspettu
A volte hè u dentistu chì osserva una ferita chì pò indicà una infezione da HPV, ma a persona stessa pò suspettà chì hà HPV in bocca quandu osserva lesioni indicative di l'infezzione.
In casu di suspettu, duvete andà à u duttore, è u specialistu di e malatie infettive hè a migliore persona per osservà e lesioni, ancu se u medicu generale, u ginecologu o l'urologu hè ancu familiarizatu cù l'HPV. U duttore puderà rascià e lesioni è dumandà una biopsia per identificà se veramente hè HPV è di chì tippu hè, per indicà u trattamentu più adattu per ogni casu.
Cumu uttene HPV in bocca
A forma principale di trasmissione di HPV in bocca hè per mezu di sessu orale senza prutezzione, tuttavia, hè ancu pussibule chì a trasmissione accada per basgià, soprattuttu s'ellu ci hè una lesione in bocca chì facilita l'entrata di u virus.
Inoltre, l'infezzione da HPV in bocca hè più cumuna in e persone chì anu parechji partenarii, chì fumanu o chì abusanu d'alcol.
Fighjate u video seguente per capisce un pocu di più nantu à u VPH:
Cumu si deve fà u trattamentu
Parechji casi di cure HPV senza alcunu tipu di trattamentu è senza causà sintomi. Dunque, hè spessu chì a persona ùn sà mancu chì hè stata infettata.
Tuttavia, quandu e lesioni in bocca apparisce, u trattamentu si face di solitu cù laser, chirurgia o medicazione cum'è 70 o 90% àcitu trichloroacetic o interferone alfa, duie volte à settimana, per circa 3 mesi.
Ci hè 24 tippi di HPV chì ponu influenzà a regione di a bocca, chì ùn sò micca tutti relativi à l'aspettu di u cancheru. I tippi chì anu un risicu più altu di malignità sò: HPV 16, 18, 31, 33, 35 è 55; risicu mediu: 45 è 52, è bassu risicu: 6, 11, 13 è 32.
Dopu u trattamentu indicatu da u duttore, hè impurtante di fà altre prove per cunfirmà l'eliminazione di e lesioni, tuttavia, hè assai difficiule di eliminà u virus HPV da u corpu è dunque, ùn si pò sempre dì chì l'HPV hè curabile , perchè u virus pò turnà à manifestassi dopu qualchì tempu.