Segni di Kernig, Brudzinski è Lasègue: chì sò è à chì servenu
Cuntenutu
I segni di Kernig, Brudzinski è Lasègue sò segni chì u corpu dà quandu certi movimenti sò fatti, chì permettenu a rilevazione di a meningite è, dunque, sò aduprati da prufessiunali sanitarii per aiutà à u diagnosticu di a malatia.
A meningite hè carattarizata da una grave infiammazione di e meningi, chì sò membrane chì rivestenu u cervellu è a medula spinale, chì ponu esse causate da virus, batteri, funghi o parassiti, purtendu à l'apparizione di sintomi cum'è mal di testa severi, febbre, nausea è rigidità collu. Sapete cumu identificà i sintomi di a meningite.
Cume rilevà i segni meningeali
I segni meningeali devenu esse ricercati da un prufessiunale sanitariu, essendu effettuati di a manera seguente:
1. Segnu di Kernig
Cù a persona in pusizione supina (chjinata nantu à u so stomacu), u prufessiunale sanitariu tene a coscia di u paziente, flettendula sopra l'anca è poi allungandola versu l'altru, mentre l'altru resta allungatu è poi face u listessu cù l'altra gamba.
Se in u muvimentu in cui a gamba hè stesa in alto, si faci una flessione involuntaria di a testa o a persona sente dolore o limitazioni per fà stu muvimentu, pò significà chì anu meningite.
2. Segnu di Brudzinski
Ancu cù a persona in pusizione supina, cù i bracci è e ghjambe stese, u prufessiunale di a salute deve mette una manu nantu à u pettu è cù l'altra prova à flettà a testa di a persona versu u pettu.
Se, quandu si svolge stu muvimentu, si presentanu una flessione di a gamba involuntaria è, in certi casi, u dolore, pò significà chì a persona hà una meningite, chì hè dovuta à a compressione nervosa causata da a malattia.
3. Segnu Lasègue
Cù a persona in pusizione supina è i bracci è e gambe stese, u prufessiunale di a salute face a flessione di a coscia sopra u pelvis,
U segnu hè pusitivu se a persona sente dulore à u spinu di u membru esaminatu (daretu à a gamba).
Questi segni sò pusitivi per certi muvimenti, per via di i prucessi infiammatori caratteristici di a meningite, chì portanu à l'occurrenza di spasmi di i musculi paravertebrali, essendu, dunque, un bonu mezu di diagnosi. Oltre à ricercà questi segni, u duttore valuta ancu i sintomi presenti è segnalati da a persona, cume u mal di testa, a rigidità di u collu, a sensibilità à u sole, a frebba, a nausea è u vomitu.