10 Segni è Sintomi di Ipotiroidisimu
Cuntenutu
- Chì hè l'ipotiroïdismu?
- 1. Sensazione Stancu
- 2. Guadagnà Pesu
- 3. Sensazione di Fretu
- 4. Debbulezza è Dolori in Musculi è Articuli
- 5. Perdita di Capelli
- 6. Prurite è Pella Seca
- 7. Sensazione di Ghjustu o Depressu
- 8. Trouble Concentrating or Remembering
- 9. Stipazione
- 10. Periodi Pesanti o Irregulari
- U Bottom Line
I disordini di a tiroide sò cumuni. In fattu, circa 12% di e persone sperimenteranu una funzione tiroidea anormale à un certu puntu durante a so vita.
E donne sò ottu volte più propensi à sviluppà un disordine di a tiroide ch'è l'omi. Inoltre, i prublemi di tiroide aumentanu cù l'età è ponu influenzà l'adulti in modu diversu chè i zitelli.
À u livellu più basicu, l'ormone tiroideu hè incaricatu di coordinà l'energia, a crescita è u metabolismu in u vostru corpu.
I prublemi ponu accade quandu i livelli di questu ormone sò troppu alti o bassi.
L'ipotiroïdismu, o bassi livelli di ormone tiroidea, rallenta u vostru metabolismu è diminuisce a crescita o a riparazione di parechje parti di u corpu.
Chì hè l'ipotiroïdismu?
A tiroide hè una piccula ghiandula in forma di farfalla chì si stende attraversu u fronte di a vostra trachea.
Se site e dite nantu à i lati di a mela è ingolle di a to Adamu, risentirete chì a to glàndula tiroidea scorri sottu à e dite.
Rilascia l'hormone di tiroide, chì cuntrolla a crescita è u metabolismu di essenzialmente ogni parte di u vostru corpu.
A pituitaria, una piccula ghiandola à mezu à a testa, surveglia a vostra fisiologia è libera l'hormone stimulante di a tiroide (TSH). TSH hè u signale à a glàndula tiroidea per liberà l'hormone di tiroide ().
A volte i livelli di TSH aumentanu, ma a glàndula tiroidea ùn pò micca liberà più ormone tiroidea in risposta. Questu hè cunnisciutu cum'è ipotiroïdismu primariu, chì u prublema principia à u livellu di a glàndula tiroidea.
Altre volte, i livelli di TSH diminuiscenu, è a tiroide ùn riceve mai u signale per aumentà i livelli di ormoni tiroidei. Questu hè chjamatu ipotiroidisimu secondariu.
L'ipotiroïdismu, o "tiroide bassa", pò causà una varietà di segni è sintomi. Questu articulu vi aiuterà à ricunnosce è capisce questi effetti.
Eccu 10 segni è sintomi cumuni di ipotiroïdismu.
1. Sensazione Stancu
Unu di i sintomi più cumuni di l'ipotiroïdismu hè u sensu stancu. L'ormone tiroide controlla u bilanciu energeticu è pò influenzà se si sente prontu à andà o prontu à a sunnita.
Cum'è un esempiu estremu, l'animali chì ibernanu sperimentanu bassi livelli di tiroide chì portanu à u so longu sonnu ().
L'ormone tiroide riceve segnali da u cervellu è coordina e cellule per cambià e so funzioni, secondu ciò chì succede in u vostru corpu.
Quelli cun alti livelli di ormone tiroidea si sentenu nervosi è nervosi. In cuntrastu, e persone cun bassa tiroide si sentenu stanche è lente.
In un studiu, 138 adulti cun ipotiroïdismu anu sperimentatu stanchezza fisica è attività ridotta. Anu segnalatu ancu una bassa motivazione è sintimentu stancu mentale (, 4).
L'individui à bassa tiroide si sentenu micca ripusati, ancu s'elli ponu dorme di più.
In un altru studiu, u 50% di e persone cun ipotiroïdismu si sentenu constantemente stanchi, mentre u 42% di e persone cun ormone tiroideu bassu anu dichjaratu di dorme di più cà prima (5,).
Sentirsi più sonnu di solitu senza una bona spiegazione puderia esse un segnu di ipotiroidisimu.
Riassuntu: L'ormone tiroide hè cum'è un pedale di gas per l'energia è u metabolismu. I livelli bassi di ormoni tiroidiali ti lascianu un sensu sguttatu.2. Guadagnà Pesu
L'aumento di pesu inaspettatu hè un altru sintimu cumunu di l'ipotiroidisimu ().
Micca solu l'individui à bassa tiroide si movenu menu - anu ancu signalatu u so fegatu, i musculi è u tissutu grassu per trattene e calorie.
Quandu i livelli di tiroide sò bassi, u metabolismu cambia i modi. Invece di brusgià calorie per a crescita è l'attività, a quantità di energia chì aduprate à u riposu, o u vostru ritimu metabolicu basale, diminuisce. Di conseguenza, u vostru corpu tende à conservà più calorie da a dieta cum'è grassu.
Per via di questu, i livelli bassi di ormoni tiroidei ponu causà l'aumento di pesu, ancu se u numeru di calorie manghjate rimane costante.
In fattu, in un studiu, e persone cun ipotiroïdismu novu diagnosticatu anu guadagnatu una media di 15-30 liri (7-14 kg) in l'annu da i so diagnostichi (, 9).
Se avete sperimentatu un ingrossu di pesu, prima cunsiderate se altri cambiamenti in u vostru modu di vita puderebbenu spiegallu.
Se pare di guadagnà pesu malgradu una bona dieta è un pianu di eserciziu, purtatelu cun u vostru duttore. Pò esse un indiziu chì qualcosa d'altru accade.
Riassuntu: L'ipotiroïdismu signaleghja u corpu per manghjà di più, immagazzinà calorie è brusgià menu calorie. Questa cumminazione porta à l'aumento di pesu.3. Sensazione di Fretu
U calore hè un sottoproduttu di calori ardenti.
Per esempiu, cunsiderate chì caldu si face quandu si allena. Questu hè perchè stai brucendu calorie.
Ancu quandu site sedutu, brusgiate una piccula quantità di calorie. Tuttavia, in casi di ipotiroidisimu, a vostra percentuale metabolica basale diminuisce, riducendu a quantità di calore chì generate.
Inoltre, l'ormone tiroideu face accende u termostatu nantu à u grassu brunu, chì hè un tippu specializatu di grassu chì genera calore. U grassu brunu hè impurtante per mantene u calore di u corpu in u clima fretu, ma l'ipotiroïdismu l'impedisce di fà u so travagliu (9).
Hè per quessa chì i bassi livelli di ormone tiroidea ti facenu sente più freddi cà l'altri intornu à voi. Circa u 40% di l'individui à bassa tiroide si sentenu più sensibili à u fretu chè di solitu ().
Se avete sempre vulsutu chì a stanza sia più calda di e persone chì vive è chì travaglia, questu pò esse solu u modu in cui site custruiti.
Ma se avete rimarcatu chì vi sintite più fretu di u normale ultimamente, puderia esse un segnu di ipotiroïdismu.
Riassuntu: Un ormone tiroideu bassu rallenta a pruduzzione nurmale di calore di u vostru corpu, lascienduli fretu.4. Debbulezza è Dolori in Musculi è Articuli
L'hormone tiroideu bassu volta u cambiamentu metabolicu versu u catabolismu, chì hè quandu u corpu rompe i tessuti corporei cum'è u musculu per l'energia ().
Durante u catabolismu, a forza musculare diminuisce, putenzialmente cunducendu à sentimenti di debolezza. U prucessu di rumpitura di u tessulu musculare pò ancu purtà à u dolore ().
Tuttu u mondu si sente debule di tantu in tantu. Tuttavia, e persone cun ipotiroidisimu sò duie volte più propensi à sentasi più debuli di u solitu, paragunatu à e persone sane ().
Inoltre, u 34% di l'individui à bassa tiroide ottiene crampi musculari in assenza di attività recente ().
Un studiu in 35 individui cun ipotiroïdismu hà mostratu chì a sustituzione di bassi livelli di ormone tiroidea cun un ormone tiroidicu sinteticu chjamatu levotiroxina hà miglioratu a forza musculare è diminuitu i dolori è dolori, paragunatu à nisun trattamentu ().
Un altru studiu hà mostratu un miglioramentu di 25% in u sensu di benessere fisicu trà i pazienti chì ricevenu a sostituzione di a tiroide ().
A debbulezza è i dolori sò nurmali dopu à un'attività faticosa. Tuttavia, novu, è soprattuttu crescente, debolezza o dolore hè una bona ragione per fà un appuntamentu cù u vostru medicu.
Riassuntu: I livelli bassi di ormone tiroideu rallentanu u vostru metabolismu è ponu causà ripartizione musculare dolorosa.5. Perdita di Capelli
Com'è a maiò parte di e cellule, i folliculi piliferi sò regulati da l'hormone di tiroide.
Perchè i folliculi piliferi anu cellule staminali chì anu una breve durata di vita è una rapida rotazione, sò più sensibili à livelli bassi di tiroide chè l'altri tessuti ().
Un ormone tiroideu bassu face chì i folliculi piliferi smettinu di rigenerassi, dendu à a perdita di capelli. Questu migliurà tipicamente quandu u prublema di tiroide hè trattatu.
In un studiu, circa 25-30% di i pazienti chì vedenu un specialistu per a perdita di capelli sò stati trovati à avè un ormone tiroideu bassu. Questu hè aumentatu à 40% in l'individui di più di 40 anni ().
Inoltre, un altru studiu hà dimustratu chì l'ipotiroïdismu pò causà grossu di i capelli in finu à u 10% di l'individui cun ormone tiroideu bassu ().
Cunsiderate l'ipotiroïdismu se sperimentate cambiamenti inaspettati in u ritmu o in u mudellu di a vostra perdita di capelli, in particulare se i vostri capelli diventanu sfacciativi o più grossi.
Altri prublemi ormonali ponu ancu causà perdita di capelli inaspettata. U vostru duttore pò aiutà à risolve se a vostra perdita di capelli hè qualcosa di preoccupassi.
Riassuntu: L'ormone tiroideu bassu influenza e cellule in rapida crescita cume i folliculi piliferi. Questa pò causà a perdita di capelli è u grossu di i capelli.6. Prurite è Pella Seca
Cum'è i folliculi pilosi, e cellule di a pelle sò carattarizate da una rapida rotazione. Dunque, sò ancu sensibili à perde i segnali di crescita da l'ormone tiroideu.
Quandu u cicculu nurmale di rinnovu di a pelle hè rottu, a pelle pò piglià più tempu per cresce.
Questu significa chì a capa esterna di a pelle hè stata intornu più longa, accumulendu danni. Significa ancu chì a pelle morta pò piglià più tempu à lampassi, purtendu à una pelle sfocata è secca.
Un studiu hà mostratu chì 74% di l'individui à bassa tiroide anu segnalatu a pelle secca. Tuttavia, u 50% di i pazienti cun livelli normali di tiroide hà ancu segnalatu a pelle secca da altre cause, rendendu difficiule à sapè se i prublemi di tiroide sò stati a causa (,).
Inoltre, u studiu hà mostratu chì u 50% di e persone cun ipotiroïdismu hà segnalatu chì a so pelle s'era aggravata l'ultimu annu.
Cambiamenti in a pelle chì ùn ponu micca esse accusati di allergie cum'è a frebba di u fenu o i novi prudutti ponu esse un segnu più praticu di prublemi di tiroide.
Infine, l'ipotiroïdismu hè qualchì volta causatu da malatie autoimmune. Què pò influenzà a pelle, causendu gonfiore è rossore cunnisciutu cum'è misedema. U misedema hè più specificu à i prublemi di tiroide chè altre cause di pelle secca ().
Riassuntu: L'ipotiroïdismu cumunamenti provoca a pelle secca. Tuttavia, a maiò parte di e persone cù a pelle secca ùn anu micca ipotiroïdismu. Myxedema hè un rash rossu, gonfiu chì hè caratteristicu di prublemi di tiroide.7. Sensazione di Ghjustu o Depressu
L'ipotiroïdismu hè ligatu à a depressione. I motivi di questu ùn sò micca chiari, ma puderia esse un sintomu mentale di una diminuzione generale di energia è salute ().
U 64% di e donne è u 57% di l'omi cun ipotiroïdismu segnalanu sentimenti di depressione. Circa a stessa percentuale di omi è donne sperimentanu ancu ansietà (18).
In un studiu, a sustituzione di l'hormone di tiroide hà miglioratu a depressione in i pazienti cun ipotiroidisimu lieve, paragunatu à un placebo (19).
Un altru studiu di e donne ghjovane cù ipotiroïdismu leve hà mostratu sensazioni aumentate di depressione, chì eranu ancu cunnessi à una diminuzione di soddisfazione cù a so vita sessuale (18).
Inoltre, e fluttuazioni di l'hormone postpartum sò una causa cumuna di ipotiroïdismu, chì pò cuntribuisce à a depressione postpartum (,,).
U sensu depressu hè una bona ragione per parlà cun un medicu o terapeuta. Puderanu esse capaci di aiutavvi à trattà, indipendentemente da sì a depressione sia causata da prublemi di tiroide o qualcosa d'altru.
Riassuntu: L'ipotiroïdismu pò causà depressione è ansietà. Sti cundizioni sò dimustrati per migliurà cù a sustituzione di l'hormone di tiroide.8. Trouble Concentrating or Remembering
Parechji pazienti cun ipotiroïdismu si lagnanu di "nebbia" mentale è di prublemi di cuncentrazione. A manera chì sta nebbia mentale si presenta varia da a persona.
In un studiu, 22% di l'individui à bassa tiroide anu descrittu una difficultà aumentata per fà matematica ogni ghjornu, 36% anu descrittu pensendu più pianu di u solitu è 39% anu dichjaratu avè una memoria più povera ().
In un altru studiu di 14 omi è donne cù ipotiroïdismu micca trattatu, i participanti anu mostratu difficoltà à ricurdà i segni verbali (4).
E cause di questu ùn sò ancu cumpletamente capite, ma e difficoltà in memoria si miglioranu cù u trattamentu di l'ormone tiroideu bassu (,).
Difficultà in memoria o cuncentrazione ponu accade à tutti, ma se sò improvvisi o severi, ponu esse un signale di ipotiroidisimu.
Riassuntu: L'ipotiroïdismu pò causà nebbia mentale è difficultà à cuncentrazione. Pò ancu compromettere certi tipi di memoria.9. Stipazione
I livelli bassi di tiroide mette u frenu nantu à u vostru colon.
Sicondu un studiu, a stinzia affetta u 17% di e persone cun ormone tiroideu bassu, paragunatu à u 10% di e persone cù livelli normali di tiroide ().
In questu studiu, 20% di e persone cun ipotiroïdismu anu dichjaratu chì a so stinzia s'aggrava, paragunatu à solu u 6% di l'individui di tiroide nurmale ().
Mentre a stinzia hè una lagnanza cumuna in i pazienti cun ipotiroïdismu, ùn hè micca cumunu chì a stinzia sia l'unicu o u più sintimu sintumu ().
Sì avete a stinimentu ma altrimente vi sentite bè, pruvate questi lassativi naturali prima di preoccupassi per a vostra tiroide.
Se ùn funzionanu micca, a vostra stinzia s'aggrava, andate parechji ghjorni senza passà una banchetta o cuminciate à avè dolore di stomacu o vomitu, cercate cunsiglii medichi.
Riassuntu: A maiò parte di e persone cun stinimentu ùn anu micca ipotiroïdismu. Tuttavia, se a stinzia hè accumpagnata da altri segni di ipotiroidisimu, a to tiroide pò esse a causa.10. Periodi Pesanti o Irregulari
Sia u sanguinamentu menstruale irregulare sia u pesante sò ligati à l'ipotiroïdismu.
Un studiu hà dimustratu chì circa u 40% di e donne cun ormone tiroideu bassu anu sperimentatu una irregolarità menstruale o un sanguinamentu intensu in l'ultimu annu, paragunatu à u 26% di e donne cù livelli di tiroide normali ().
In un altru studiu, u 30% di e donne cun ipotiroïdismu avianu periodi irregulari è pesanti. Queste donne eranu state diagnosticate cun ipotiroïdismu dopu chì altri sintomi l'avianu pruvucatu ().
L'ormone tiroidea interagisce cù altri ormoni chì controllanu u ciclu mestruale, è livelli anormali di questu ponu disturbà i so segnali. Inoltre, l'hormone di tiroide affetta direttamente l'ovari è l'utru.
Ci sò parechji prublemi oltre à l'ipotiroïdismu chì pò causà periodi pesanti o irregulari. Sì avete periodi irregulari o pesanti chì disturbanu u vostru modu di vita, pensate à parlà cun un ginecologu prima di preoccupassi per a vostra tiroide.
Riassuntu: I periodi pesanti o i cicli irregulari chì sò peghju di u solitu ponu esse causati da una situazione medica, cumpresu l'ipotiroïdismu. Hè megliu parlà cun un ginecologu nantu à elli.U Bottom Line
L'ipotiroïdismu, o tiroide bassa, hè un disordine cumunu.
Pò causà una varietà di sintomi, cume a fatica, l'aumento di pesu è a sensazione di fretu. Pò dinò risultà in prublemi cù i vostri capelli, pelle, musculi, memoria o umore.
Impurtante, nisunu di sti prublemi ùn hè unicu per l'ipotiroïdismu.
Eppuru, se avete parechji di questi sintomi o sò novi, peghju o severi, vedi u vostru duttore per decide se duvete esse testatu per l'ipotiroïdismu.
Fortunatamente, l'ipotiroïdismu hè generalmente trattabile cun medicazioni economiche.
Se i vostri livelli di ormoni tiroidei sò bassi, un trattamentu simplice puderia migliurà assai a vostra qualità di vita.
Leghjite stu articulu in spagnolu.