Cumu sapè se aghju intolleranza à u lactosu
Cuntenutu
- 1. Osservate i sintomi di intolleranza à u lactosu
- 2. Fate u test di esclusione alimentaria
- 3. Andate à u duttore è fate a prova
- Trattamentu per intolleranza à u lactosu
- Vede cumu ingerisce a quantità di calciu necessariu in a video:
- Eccu alcuni consiglii per migliorà l'assorbimentu di calciu.
Per cunfirmà a presenza di intolleranza à u lattosiu, u diagnosticu pò esse fattu da un gastroenterologu, è hè guasi sempre necessariu, in più di a valutazione di i sintomi, di fà altri testi, cum'è test di respirazione, test di feci o biopsia intestinale.
L'intulleranza à u lattosiu hè l'incapacità di u corpu à digerisce u zuccheru prisente in u latte, u lattosiu, causendu sintomi cum'è coliche, gasi è diarrea, chì apparisce mumenti dopu avè manghjatu questu alimentu.
Ancu s'ellu hè generalmente diagnosticatu in a zitiddina, l'adulti ponu ancu sviluppà intolleranza à u lactosu, cù sintomi più o menu intensi secondu a gravità di l'intolleranza. Vede un elencu più cumpletu di i sintomi di sta intolleranza.
1. Osservate i sintomi di intolleranza à u lactosu
Se pensate chì pudete avè intolleranza à u lactosu, selezziunate i vostri sintomi per scopre u risicu:
- 1. Ventre gonfiu, dulore addominale o gas eccessivu dopu à cunsumazione di latte, yogurt o furmagliu
- 2. Periodi alternanti di diarrea o stinzia
- 3. Mancanza d'energia è stanchezza eccessiva
- 4. Facilità d'irritabilità
- 5. Cefalea frequente chì si pone soprattuttu dopu à i pasti
- 6. Mancini rossi nantu à a pelle chì ponu pruritassi
- 7. Dolore constante in i musculi o articuli
Sti sintomi di solitu cumpariscenu momentu dopu avè manghjatu latte di vacca, prudutti di latte o prudutti chì sò preparati cù u latte. Dunque, se unu di questi sintomi apparisce, duvete pruvà a prova di esclusione alimentaria per 7 ghjorni per vede se i sintomi spariscenu.
I sintomi ponu ancu manifestassi cù più o menu intensità secondu u gradu di incapacità di pruduce lattasi, chì hè l'enzima chì digerisce u latte di vacca.
2. Fate u test di esclusione alimentaria
Se suspettate chì ùn digerite micca bè u latte di vacca, pruvate à ùn cunsumà stu latte per 7 ghjorni. Se in questi ghjorni ùn avete micca sintomi, fate un test è beie un pocu di latte è poi aspetta per vede a reazione di u vostru corpu. Sì i sintomi tornanu, hè pussibule chì avete intolleranza à u lactosu è ùn pudete micca beie latte di vacca.
Questa prova pò esse fatta cù tutti l'alimenti chì sò preparati cù u latte, cum'è u furmagliu, u burru, u pudding è l'alimentu, per esempiu. E secondu u vostru gradu di intolleranza à u lactosu, i sintomi ponu esse più o menu gravi.
Eccu cumu si pò seguità una dieta senza u lactosu.
3. Andate à u duttore è fate a prova
Per assicurassi chì hè intolleranza à u lattosiu, in più di piglià u test di esclusione di l'alimentu, pudete fà testi cum'è:
- Esame di feci: misura l'acidità di e feci è hè assai cumunu per rilevà l'intolleranza à u lactosu in i zitelli è in i zitelli.
- Pruvenza di respirazione: misura a presenza anormale di idrogenu in l'aria espirata dopu l'ingestione di lattosiu diluitu in acqua. Amparate à fà stu esame.
- Analisi di sangue: misura a quantità di glucosiu in u sangue dopu à piglià lattosiu diluitu in acqua in u laboratoriu.
- Biopsia intestinale: in questu casu un picculu campione di l'intestinu hè analizatu à u microscopiu per identificà a presenza o l'assenza di cellule specifiche chì determinanu l'intolleranza à u lattosiu. Ancu se assai utile, hè menu adupratu perchè hè più invasivu.
Queste prove ponu esse urdinate da u medicu generale o allergistu in casu di suspettata di intolleranza à u lactosu o quandu u test di esclusione di l'alimentu lascia qualchì dubbitu.
Hè assai impurtante di diagnosticà è trattà l'intolleranza à u lactosu, perchè hè una cundizione chì provoca sintomi spiacevuli è affetta l'assorbimentu di nutrienti impurtanti per u corpu.
Trattamentu per intolleranza à u lactosu
U trattamentu di l'intolleranza à u lattosiu cunsiste à esclude u latte di vacca è tuttu ciò chì hè preparatu cù u latte di vacca cum'è torta, biscottu, biscottu è pudding, da a dieta. Tuttavia, qualchì volta una persona pò piglià un supplementu di lattasi, chì hè un enzima chì digerisce u latte, quandu hà bisognu o vole manghjà qualchì alimentu preparatu cù u latte di vacca.
A lactasa pò esse acquistata in farmacia o in farmacia, è hè assai faciule da aduprà. Questu enzima pò esse aghjuntu à a ricetta di a torta o pò esse ingeritu momentu prima di manghjà questi alimenti. Alcuni esempi sò Lactrase, Lactosil è Digelac. Un'altra pussibilità hè chì e capsule di carbone allevanu i sintomi dopu chì una persona hà ingeritu qualchì fonte di lattosiu è pò esse utile in una emergenza.
U latte di vacca hè riccu in calciu, chì hè impurtante per mantene a salute di l'osse, dunque e persone chì anu intolleranza à u lattosiu devenu aumentà u so cunsumu di altri alimenti di fonte di calciu cum'è prugne è more, per esempiu. Vede altri esempii à: Alimenti ricchi in calciu.
Tuttavia, ci sò parechji livelli di intolleranza à u lattosiu è micca tutti necessitanu di smette di manghjà latticini, cum'è u furmagliu è u yogurt, perchè sti alimenti anu una quantità più bassa di lattosiu, è hè pussibule manghjà una piccula quantità à tempu o un altru.
Vede cumu ingerisce a quantità di calciu necessariu in a video:
U latte maternu cuntene ancu lattosiu, ma in misura minore, cusì, e mamme chì allattanu i zitelli chì anu intolleranza à u lattosiu ponu cuntinuà à allattà senza prublemi, eliminendu l'alimenti lattichi da a so propria dieta.