Fangu di a Cistifellea: Cosa hè, Sintomi è Trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Possibili cause di fangu biliari
- Diagnosticu di fangu biliari
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Quandu a chirurgia hè necessaria
A cistifellea, cunnisciuta ancu cum'è cistifellea o sabbia in a cistifellea, nasce quandu a cistifellea ùn pò micca svuotà cumpletamente a bile in l'intestinu è, dunque, i sali di colesterolu è calciu si accumulanu è rendenu a bile più spessa.
Ancu se u fangu biliari ùn face micca prublemi serii di salute, pò impedisce un pocu a digestione, causendu una sensazione frequente di cattiva digestione. Inoltre, a presenza di fangu aumenta ancu u risicu di avè calcari biliari.
A maiò parte di u tempu, fangu o sabbia biliare ponu esse trattati solu cù cambiamenti in a dieta, è a chirurgia hè necessaria solu quandu a cistifellea si infiamma assai è provoca sintomi intensi.
Principali sintomi
A maiò parte di u tempu u fangu in a cistifellea ùn causa micca sintomi, essendu identificatu à casu durante un ultrasu di u ventre. Tuttavia, hè ancu pussibule chì i sintomi simili à a cistifellea ponu apparì, cume:
- Dolore severu in u latu drittu di u ventre;
- Nausea è vomitu;
- Sgualconi cum'è argilla;
- Pèrdita di l'appetite;
- Gas;
- Distensione addominale.
Sti sintomi sò rari perchè u fangu, ancu s'ellu impedisce u svuotamentu di a cistifellea, ùn impedisce micca u so funziunamentu è, dunque, ci sò casi rari in cui a cistifellea accende è provoca sintomi.
Quandu u fangu ùn hè micca identificatu è ancu ùn causa micca sintomi, hè assai cumunu chì a persona ùn faci alcun cambiamentu in a dieta è, dunque, pò finisce per sviluppà calcoli biliari, chì apparisce quandu u fangu diventa più duru cù u tempu.
Vede i sintomi principali di i calcoli biliari.
Possibili cause di fangu biliari
U fangu apparisce quandu a bile stà in a cistifellea per un bellu pezzu è hè più cumunu in donne è persone chì anu qualchì fattore di risicu, cum'è:
- Diabetes;
- Sovrappesu;
- Perda di pesu assai rapida;
- Trasplante d'organi;
- Usu di contraceptivi;
- Diverse gravidanze;
- Prestazione frequente di diete.
Inoltre, e donne in l'ultimu trimestre di gravidanza parenu ancu esse in più risicu di avè fangu in a cistifellea, principalmente per via di i cambiamenti maiò chì u corpu subisce durante a gravidanza.
Diagnosticu di fangu biliari
U gastroenterologu hè u duttore indicatu per fà a diagnosi di fangu biliari, chì si face per mezu di l'esame fisica è di a valutazione di i sintomi presentati da a persona. Inoltre, u duttore pò urdinà alcuni testi di imaging, cum'è ultrasound, MRI, tomografia o una scansione di bile.
Cumu hè fattu u trattamentu
In parechji casi, ùn hè necessariu alcun trattamentu di fangu biliari, soprattuttu s'ellu ùn causa alcun sintumu. Tuttavia, cume ci hè un risicu più grande di sviluppà calcoli biliari, u duttore pò cunsiglialle cunsultà un nutrizziunistu per inizià una dieta povera in grassu, colesterolu è alimenti saliti.
Eccu cumu deve esse a dieta per quelli chì anu prublemi di cistifellea:
Quandu a chirurgia hè necessaria
Di solitu hè necessariu operà quandu u fangu biliare causa sintomi intensi o quandu, durante l'ultrasu, e pietre in a cistifellea sò ancu identificate. In a maiò parte di i casi, a chirurgia hè fatta solu per prevene i canali biliari da esse ostruiti, causendu una grave infiammazione di a cistifellea chì pò esse periculosa per a vita.