Cume sceglie u megliu latte per u nascitu
![Qual è il latte artificiale migliore? I consigli della consulente in ALLATTAMENTO #4](https://i.ytimg.com/vi/9OexlDhGmbA/hqdefault.jpg)
Cuntenutu
- Quandu dà u latte adattatu à u neonatu
- Chì latte dà à u ciucciu novu
- 1. Latte regulare di i zitelli
- 2. U latti di criaturu cù l'allergia à a proteina di u latti di vacca
- 3. U latte di u zitellu cù reflux
- 4. Formula di criaturu cù intulleranza à u lactosu
- 5. U latte di u criaturu cun disconfort intestinale
- 6. Latte di criaturu prematuru
- Cume aduprà u latte adattatu currettamente
A prima scelta in l'alimentazione di u zitellu in i primi mesi di vita deve sempre esse latte maternu, ma questu ùn hè micca sempre pussibule, è pò esse necessariu aduprà latte infantile cum'è alternative à u latte maternu, chì anu una cumpusizione nutrizionale assai simile, adatta per a fase di crescita di ogni zitellu.
Oltre à queste formule, i latti infantili sò ancu dispunibili per scopi medichi specifici, chì permettenu una nutrizione adatta ancu in casi di allergie, rigurgitazione, intolleranza alimentare è disordini gastrointestinali.
Quandu dà u latte adattatu à u neonatu
Pudete optà per u latte in polvere quandu a mamma ùn pò allattà, o quandu u zitellu hà qualchì difficultà à digerisce u latte maternu. Cusì, u zitellu pò piglià una buttiglia quandu:
- A mamma hè sottumessa à trattamenti: cume a chimioterapia, u trattamentu per a tuberculosi o si piglia qualchì medicina chì passa in u latte maternu;
- A mamma hè usu di droghe illecite;
- U zitellu hà fenilchetonuria: i latti adattati ponu esse aduprati senza fenilalanina è, se u duttore li ricumanda, beie u latte maternu cun grande prudenza, misurendu i livelli di fenilalanina in u sangue ogni settimana. Amparate à allattà un zitellu cù fenilchetonuria.
- A mamma ùn hà micca latte o hà diminuitu a produzzione;
- U zitellu hè luntanu sottu à u pesu ideale, è ci pò esse un rinfurzamentu di l'allattamentu cù u latte adattatu;
- A mamma hè malata: se hà HIV, cancru o disordini psiculogichi gravi, s'ella hà malatie causate da virus, funghi, batteri, epatite B o C cun elevata carica virale, o herpes attivu in u senu o in u capezzolu, duverebbe piantà allattendu temporaneamente, finu à chì risolviate u prublema.
- U zitellu hà galattosemia: deve esse alimentatu cù formule à base di soia cum'è Nan Soy o Aptamil Soy. Vede più nantu à ciò chì u zitellu cù galattosemia deve manghjà.
In casi temporanei, duverete optà per u latte infantile è mantene a produzzione di latte, u ritirate cù una pompa di senu, finu à chì pudete allattà di novu, dopu esse guaritu. In i casi induve ùn ci hè altra suluzione, unu deve optà per a formula infantile è parlà cù u duttore per asciugà u latte. Amparate à seccà u latte maternu.
Chì latte dà à u ciucciu novu
In i casi induve u criaturu ùn pò micca beie latte maternu, u latte vaccinu ùn deve mai esse datu, postu chì pò compromettà u so sviluppu, postu chì a so cumpusizione hè assai diversa da u latte maternu.
Dunque, cù l'aiutu di u pediatra, si deve sceglie un latte adattatu per u zitellu, chì, ancu s'ellu ùn hè micca listessu chì u latte maternu, hà una cumpusizione più apprussimativa, essendu arricchitu per offre i nutrienti chì u zitellu hà bisognu à ogni tappa. L'opzioni ponu esse:
1. Latte regulare di i zitelli
I latti adattati regulare ponu esse aduprati da zitelli sani senza risicu di allergie, fastidiu gastrointestinale o disordini metabolichi.
Ci sò parechje marche dispunibili in vendita, tutti avendu una cumpusizione simile di nutrienti, chì ponu o ùn esse micca supplementati cù probiotici, prebiotici, acidi grassi polinsaturi di catena longa è nucleotidi.
A scelta di a formula infantile deve piglià in contu l'età di u zitellu, perchè in tuttu u so sviluppu hà bisogni specifici. Dopu, trà 0 è 6 mesi di latte deve esse adupratu, cum'è Aptamil profutura 1, Milupa 1 o Nan supreme 1, è da 6 mesi in poi, u latte di transizione deve esse datu, cum'è Aptamil 2 o Nan supreme 2, per esempiu.
2. U latti di criaturu cù l'allergia à a proteina di u latti di vacca
L'allergia à a proteina di u latte di vacca hè l'allergia alimentaria a più cumuna in a zitiddina, in a quale u sistema immunitariu hè sempre immaturu è sensibile à l'antigeni, è perciò reagisce in presenza di proteine di latte di vacca causendu sintomi cum'è rossore generalizatu è prurito, vomitu è diarrea. Amparate più nantu à l'allergia à u latte di i zitelli.
Ci hè una larga varietà di latti per stu prublema specificu, chì cuntenenu nurmalmente a proteina di u latte di vacca divisa in picculi frammenti, o ancu divisa in aminòcidi, per ùn causà allergie, o pò ancu esse derivate da a soia:
- Formule estensivamente idrolizate, senza lattosiu cume: Pregomin pepti, Alfaré, Nutramigen Premium;
- Formule assai idrolizate, cù lattosiu cum'è: Aptamil pepti, Althéra;
- Formule basate nantu à aminoacidi cum'è: Neocate LCP, Neo Advance, Neoforte;
- Formule di soia cum'è: Aptamil Proexpert soy, Nan soy.
Circa 2 à 3% di i zitelli sò allergichi à a proteina di u latti di vacca in a zitiddina, sviluppendu sopratuttu una tolleranza à u latte di vacca trà 3 è 5 anni. In i casi di criaturi chì anu bisognu di beie latte sinteticu è chì anu una storia familiare di allergie, devenu piglià un latte ipoallergenicu, chjamatu latte HA.
3. U latte di u zitellu cù reflux
U reflux gastroesofagicu hè cumunu in i zitelli sani, per via di l'immaturità di u sfintere esofagicu è cunsiste in u passaghju di l'alimentu da u stomacu à l'esofago, resultendu in colpi frequenti. In quessi casi, pò purtà à a perdita di pesu è a malnutrizione dannosa per u sviluppu di u zitellu. Vede più nantu à u reflux in i zitelli.
Cusì, ci sò i latti anti-reflux cum'è Aptamil AR, Nan AR o Enfamil AR Premium, in cui a cumpusizione hè listessa à l'altre formule, ma sò più spesse per via di l'aghjunzione di granu, patata o amidu di risu, di fagioli di locusta o gomma jatai.
A presenza di sti addensanti significa chì, per via di u so spessore, u latte ùn soffre micca di riflussu cusì faciule è u svuotamentu gastricu si face più prestu.
4. Formula di criaturu cù intulleranza à u lactosu
U lattosiu hè cumpostu da dui zucaroli chì devenu esse siparati da un enzima prisente in u corpu, a lattasi, per esse assurbutu. Tuttavia, ci ponu esse situazioni in cui questu enzima sia inesistente o insufficiente, causendu crampi è diarrea. L'intulleranza à u lactosu hè assai cumuna in i zitelli perchè i so intestini sò sempre immaturi.
Per questu, si deve optà per e formule infantili senza lattosiu, in cui u lattosiu hè statu scumpartutu in zuccheri più semplici, chì ponu dighjà esse assorbiti da u corpu, cum'è u casu cù Aptamil ProExpert senza lattosiu o Enfamil O-Lac Premium.
5. U latte di u criaturu cun disconfort intestinale
U fastidiu intestinale hè assai cumunu in i zitelli perchè l'intestinu hè sempre immaturi, causendu crampi è stinzia.
In questi casi, si deve optà per u latte arricchitu di prebiotici, cume Neslac Comfort o Nan Confort, chì in più di favurisce a presenza di bone batterie per l'intestinu, riducenu ancu i còlichi è a stinzia.
6. Latte di criaturu prematuru
I bisogni nutrizionali di i criaturi prematuri sò diversi da i criaturi di pesu nurmale. In questi casi, duverete sceglie formule adattate à sta situazione, finu à chì u duttore indichi u cambiamentu in un latte adattatu regulare, o l'allattamentu hè pussibule.
Cume aduprà u latte adattatu currettamente
In più di una scelta curretta di formula, hè impurtante aduttà certe precauzioni in a so preparazione. Cusì, u latte deve esse preparatu cù acqua bollita prima, fendu sempre casu di lascià l'acqua rinfrescà prima di preparalli, per ùn brusgià a bocca di u criaturu o distrughje i probiotici prisenti in u latte.
A buttiglia è u nipple devenu ancu esse lavati è sterilizzati è a diluzione di a polvere in l'acqua deve esse fatta esattamente cum'è raccomandata nantu à l'imballu. Vede cumu lavà è sterilizà a buttiglia currettamente.
L'Organizazione Mondiale di a Salute raccomanda l'allattamentu finu à u 6u mese di vita, cume a fonte esclusiva di nutrimentu di u zitellu.