Prednisolone: à chì serve, effetti collaterali è cume piglià

Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Cumu piglià
- 1. Compresse 5 o 20 mg
- 2. 3 mg / ml o 1 mg / ml sciroppu
- 3. Soluzione di goccia 11 mg / mL
- Effetti secondari
- Contraindicazioni
- Chì ci hè a differenza trà prednisolone è prednisone?
Prednisolone hè un antiinfiammatoriu steroidale, indicatu per u trattamentu di prublemi cum'è reumatismu, cambiamenti ormonali, collagene, allergie è prublemi di pelle è ochju, gonfiore generalizatu, disordini è prublemi di sangue, prublemi respiratorii, gastrointestinali è neurologichi è infezioni. Inoltre, questu rimediu pò ancu esse adupratu in u trattamentu di u cancer.
Questu medicamentu hè dispunibule in forma di compresse, sospensione orale o gocce è pò esse acquistatu in farmacie, dopu a presentazione di una prescrizione.

Per chì ghjè
A prednisolone hè un medicamentu chì agisce cum'è antiinflamatoriu è immunosoppressore, essendu indicatu per u trattamentu di malatie in cui si verificanu processi infiammatori è autoimmuni, trattamentu di prublemi endocrini è assuciatu cù altre droghe per u trattamentu di u cancer. Cusì, a prednisolone hè indicata in i seguenti casi:
- Disturbi endocrini, cum'è insufficiency adrenocortical, hyperplasia congenital adrenal, thyroiditis non suppurativa è hypercalcemia associata à u cancer;
- Reumatismu, cume l'artrite psoriatica o reumatoide, spondiliti anchilosante, bursite, tenosinovite acuta non specifica, artrite guta acuta, osteoartrite post-traumatica, sinovite osteoartritica è epicondiliti;
- Collagenosi, in casi particulari di lupus eritematosu sistemicu è cardite reumatica acuta;
- Malatie di a pelle, cum'è pemphigus, alcune dermatite, miccosi è psoriasi severi;
- Allergii, cum'è rinite allergica, dermatite atopica è di cuntattu, malatie seriche è reazzione d'ipersensibilità à e droghe;
- Malatie oftalmiche, cume ulcere allergiche corneali marginali, herpes zoster oftalmicu, infiammazione di u segmentu anteriore, coroidite diffusa è uveite posteriore, oftalmia simpatica, congiuntivite allergica, cheratite, chorioretinite, neurite ottica, iritis è iridocyclitis;
- Malatie respiratorie, cume a sarcoidosi sintomatica, u sindrome di Löefler, a berillliosi, certi casi di tuberculosi, pneumonite per aspirazione è asma bronchiale;
- Disturbi di u sangue, cum'è a purpura trombocitopenica idiopatica è a trombocitopenia secondaria in adulti, anu anemia emolitica, anemia eritrocitica è anemia eritroide;
- Cancer, in u trattamentu palliativu di leucemie è linfomi.
Inoltre, prednisolone pò ancu esse adupratu per trattà esacerbazioni acute di sclerosi multipla, per riduce u gonfiore in i casi di sindrome nefrotica idiopatica è lupus eritematoso è per mantene u paziente chì hà patitu colite ulcerativa o enterite regiunale.
Cumu piglià
A dosa di prednisolone varia assai secondu u pesu, l'età, a malattia da trattà è a forma farmaceutica è deve sempre esse determinata da u duttore.
1. Compresse 5 o 20 mg
- Adulti: a dosa iniziale varieghja da 5 à 60 mg per ghjornu, equivalente à 1 5 mg compressa o 3 20 mg compresse.
- Zitelli: a dosa iniziale varieghja da 5 à 20 mg per ghjornu, equivalente à 1 5 mg tablet o 1 20 mg tablet.
A dosa deve esse ridutta gradualmente quandu a droga hè amministrata per più di pochi ghjorni. I comprimi devenu esse inghjuttiti sani, inseme cù un bichjeru d'acqua, senza rompeci nè masticà.
2. 3 mg / ml o 1 mg / ml sciroppu
- Adulti: a dose raccomandata va da 5 à 60 mg per ghjornu;
- Babbi è zitelli: a dose raccomandata varia da 0,14 à 2 mg per ogni 1 kg di pesu di u zitellu à ghjornu, divisa in 3 à 4 amministrazioni cutidiane;
U vulume da misurà dipende da a cuncentrazione di a suluzione orale, postu chì ci sò duie presentazioni sfarente. A dosa deve esse ridutta gradualmente quandu a droga hè amministrata per più di pochi ghjorni.
3. Soluzione di goccia 11 mg / mL
- Adulti: a dose raccomandata va da 5 à 60 mg per ghjornu, equivalente à 9 gocce o 109 gocce per ghjornu.
- Zitelli: a dose raccomandata varia da 0,14 a 2 mg per ogni 1 kg di pesu di u zitellu, amministratu 1 à 4 volte à ghjornu.
Ogni goccia hè equivalente à 0,55 mg di prednisolone. A dosa deve esse ridutta gradualmente quandu a droga hè amministrata per più di pochi ghjorni.
A dosa raccomandata è a durata di u trattamentu cù Prednisolone devenu esse indicate da u duttore, chì dipende da u prublema da trattà, da l'età è da a risposta individuale di u paziente à u trattamentu.
Effetti secondari
L'effetti secundarii più cumuni chì ponu accade durante u trattamentu cù prednisolone sò l'appetitu aumentatu, una digestione povera, ulcera peptica, pancreatite è esofagite ulcerativa, nervosità, fatica è insonnia.
Inoltre, reazioni allergiche, disordini oculari, cum'è cataratta, glaucoma, esoftalmosi è intensificazione di infezioni secondarie da funghi o virus oculari, ridotta tolleranza à i carboidrati, manifestazione di diabete mellitus latente è necessità aumentata di insulina o agenti ipoglicemici orali ponu accade diabetichi.
U trattamentu cù dosi elevate di corticosteroidi pò induce un aumentu marcatu di trigliceridi in u sangue.
Vede più nantu à l'effetti secundarii di i corticosteroidi.
Contraindicazioni
Prednisolone hè contraindicatu per e persone cun infezioni fungiche sistemiche o infezioni incontrollate è per i pazienti cun allergie à prednisolone o à qualsiasi cumpunente di a formula.
Inoltre, sta medicina ùn deve esse aduprata da e donne chì sò incinte o chì allattanu, a menu chì ùn sia micca cunsigliatu da u duttore.
Chì ci hè a differenza trà prednisolone è prednisone?
U prednisone hè un prodrogu di prednisolone, vale à dì, u prednisone hè una sustanza inattiva, chì per diventà attiva deve esse trasfurmata in u fegatu in prednisolone, per esercità a so azzione.
Cusì, se a persona ingesta prednisone o prednisolone, l'azzione esercitata da a droga serà a stessa, postu chì u prednisone hè trasfurmatu è attivatu, in u fegatu, in prednisolone. Per questa ragione, prednisolone hà più vantaghji per e persone cun prublemi di fegatu, perchè ùn hà micca bisognu di esse trasformatu in u fegatu per esercità attività in u corpu.