Cosa hè a lebbra, sintomi principali è cumu uttene
Cuntenutu
- Sintomi di lèpra
- Cumu cunfirmà si hè a lebbra
- Cumu accade a trasmissione
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cume trattà a lebbra in gravidanza
A Lepra, cunnisciuta ancu cù a lebbra o a malattia di Hansen, hè una malattia infettiva causata da i batteriMycobacterium leprae (M. leprae), ciò chì porta à l'apparizione di macchie biancastru nantu à a pelle è alterazione di i nervi periferichi, chì diminuisce a sensibilità di a persona à u dolore, u toccu è u calore, per esempiu.
E parti più colpite di u corpu sò l'ochji, e mani è i pedi, ma e ferite ponu apparisce ancu nantu à a faccia, l'arechje, i glutei, i bracci, e gambe è a schiena è a trasmissione si face cù u cuntattu cù e secrezioni di a persona infetta.
A lebbra hè curabile quandu u trattamentu hè seguitu secondu a guida di u duttore, rispettendu a dosa è u tempu di trattamentu, è si face cù l'usu di antibiotici.
Sintomi di lèpra
I primi è principali sintomi di a lèpra sò l'apparizione di macchie piane o alzate, di tippu tondulu, di culore più chjaru chè a pelle, chì si ponu sparghje in tuttu u corpu. Queste macchie ponu influenzà e sopracciglia è e ciglia è ponu diventà qualchì volta rossu. In ogni locu ci hè una perdita di sensibilità, vale à dì, ùn ferenu micca, questu hè u più grande differenziale per altre malatie di a pelle, chì a persona ùn sente più e differenze di temperatura è pressione in u situ di a ferita, è pò esse ferita seriamente , senza nutà.
E macchie nantu à a pelle è a perdita di sensazione si producenu per via di l'infiammazione di i nervi in quella regione, è altri sintomi ponu apparì, cume:
- Gonfiore di a regione;
- Perdita di forza in i musculi innervati da questi nervi affettati, in particulare in l'ochji, i bracci è e gambe.
- Perdita di capacità à sudà;
- Pelle secca;
- Pèrdita di sensazione è intorpidimentu;
- Lesioni è ferite nantu à a pianta di i pedi;
- Feriti à u nasu;
- U dannu à l'ochji pò causà cecità;
- Paralisi di i bracci o di e ghjambe;
- Impotenza è sterilità, chì l'infezzione pò riduce sia a quantità di testosterone sia a quantità di sperma prodotta da i testiculi.
Inoltre, secondu u numeru di macchie, a lebbra pò esse classificata in:
- Lepra o lebbra paucibacillaria, in quale sò osservate trà 1 è 5 lesioni, chì ponu avè bordi ben definiti o mal definiti è coinvolgimentu finu à 1 nervu;
- Lepra o lebbra multibacillare, induve più di 5 lesioni sò osservate cù bordi ben definiti o mal definiti è coinvolgimentu di 2 o più nervi, in più di esse difficiule ancu di differenzà a pelle normale da a pelle cù ferita, in certi casi.
I sintomi di Lepra ponu piglià anni per apparì secondu a risposta immune di a persona, è u periodu d'incubazione di u batteriu, vale à dì, u tempu chì l'agente infettivu richiede di causà segni è sintomi di a malatia, varieghja da 6 mesi à 5 anni.
Cumu cunfirmà si hè a lebbra
U diagnosticu di a lebbra hè fattu fendu osservazione di e macchie nantu à a pelle è i sintomi presentati da a persona. Di solitu, certi testi di sensibilità sò fatti in a regione, in più di verificà s'ellu ci hè qualchì tippu di deformità in l'ochji, e mani, i pedi è a faccia, postu chì pò accade per via di l'ispessimentu di a pelle in certi tipi di lebbra, soprattuttu in casu di trattamentu. micca statu fattu bè.
Inoltre, una piccula raschiatura pò esse fatta nantu à e ferite è mandata à u laboratoriu per analisi per identificà i batteri chì causanu a lebbra.
Esame di sensibilità à u pedeCumu accade a trasmissione
A Lepra hè una malattia altamente contagiosa, chì pò esse trasmessa da persona à persona per cuntattu cù e secrezioni respiratorie di una persona infetta. Cusì, hè cunsigliatu chì a persona cù a lebbra eviti di parlà, di basgià, di tossisce o di starnutire troppu vicinu à l'altri, finu à l'iniziu di u trattamentu.
A persona pò esse infettata da u bacillus di a lebbra è manifestà solu sintomi parechji anni dopu. U cuntattu attraversu u toccu di u paziente ùn raprisenta micca un risicu elevatu di trasmissione è circa u 90% di a pupulazione hà una difesa naturale contr'à sta malattia, è dunque u modu in cui si manifesta a malattia dipende ancu da a genetica di ogni persona.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a lebbra si face cù l'usu di antibiotici, chì devenu esse iniziatu appena i primi sintomi cumpariscenu è si mantenenu per uni pochi di mesi. Cusì, u trattamentu deve esse sempre ben orientatu, dunque hè consigliabile andà in un centru di salute o in un centru di trattamentu di riferimentu, di solitu una volta à u mese, o secondu e istruzioni di u duttore, affinchì l'effettu possa esse valutatu. Di u medicamentu è se ci hè bisognu di cambià a dosa.
L'antibiotici ponu piantà l'evoluzione di a lebbra è eliminà cumpletamente a malatia, ma per uttene una cura, u trattamentu pò esse duvutu esse continuatu per longu periodi, da 6 mesi à 2 anni, perchè l'eliminazione cumpleta di u bacillus chì causa a lebbra pò esse difficiule da ottene.
In certi casi, si ponu accade cumplicazioni è deformità chì ponu purtà à difficultà à travaglià, alterendu a vita suciale è, dunque, influenzendu u latu psiculicu di a persona.
U trattamentu finisce quandu a cura hè ottenuta, chì accade generalmente quandu l'individuu prende almenu 12 volte u medicamentu prescrittu da u duttore. Tuttavia, in i casi più severi, quandu ci sò complicazioni per l'apparizione di deformità, a fisioterapia è / o a chirurgia pò esse necessaria. Vede più dettagli di u trattamentu per curà a lebbra.
Cume trattà a lebbra in gravidanza
Quandu a gravidanza diminuisce l'immunità di e donne, hè qualchì volta durante a gravidanza chì i primi segni di lebbra apparsu. Trattamentu di a lebbra in gravidanza
si pò fà cù i stessi antibiotici, perchè ùn danneghjanu micca u zitellu, è ponu ancu esse aduprati durante l'allattamentu. U neonatu pò avè una pelle appena più scura in i primi ghjorni di vita, ma u tonu di a pelle tende à schjarisce naturalmente.